Ameal Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Hei. dette er et bilde i 2 versjoner. Bilde nummer 1 har jeg økt lyset på, og kuttet ganske mye. bilde nummer 2 er i tillegg til dette gjort svart/hvitt og økt kontrast. Nikon d70 - 18-70 objektiv Blender f/5.6 Lukker 1/320s Bilde 1 Bilde 2 Lenke til kommentar
Mooo Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Hei! Synes dette var et ganske kult bilde, men jeg likte det best i farger ... Mooo Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Det ser ut som bildene har tatt på seg kameleondrakt. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 (endret) takk for tilbakemeldingene. men er det ingen som har noe kritikk å komme med? er ikke så mye å lære av at noen synes et bilde er "kult, fint, stilig" osv... hva kunne hvert gjort annerledes, hva er bra, hva er ikke så bra? Ameal Endret 1. juli 2005 av Skurupu Lenke til kommentar
alexham Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 (endret) Joda, jeg kan vel kanskje komme med litt såkalt "konstruktiv kritikk". Et forøvrig unødvendig uttrykk fordi all kritikk burde i seg selv være konstruktiv og begrunnende. Bildene er generelt veldig fine, og motivvalget, vinkel og lysforhold er godt gjennomtenkt og fullført av deg som fotograf. Det eneste som kan pirkes på er fokuset; Bildet er veldig langt og den skarpe delen ligger kun i den øvre delen av bildet, dessto lenger ned på vannstråla øyet kikker, dessto mer og mer uklart blir bildet. Litt uheldig kanskje? Du kan f.eks. gjøre bildet mindre ved å kutte det i halvparten, og dermed få en mindre vannstråle. Til gjengjeld blir bildet totaltsett mer skarpt og problemet blir løst. (jf. som du har gjort med sort/hvitt-bildet) Når jeg først er inne på lengden (eller høyden) på bildet, så synes jeg bildet er i overkant høyt. Det kan være verdifult og ha et såpass langt bilde når man vil vise "vannstrålen" og dens eleganse, dette er jeg klar over. Men bildet ditt oppfatter jeg uansett som for langt (kanskje det har noe med at vannstråla er såpass tykk?) Angående den vannstråla. Den er ganske monoton, synes du ikke? Det er ikke noe spenning, noen linjer eller farger som er spennende ... det er bare en lang og grå vannstråle. Bakgrunnen gir heller ikke noe spenning til bildet. Det er nettopp derfor at sort/hvit-versjonen er litt bedre. Der er det kontrastene som fanger øyet, og seeren blir ikke opptatt av å lete etter fine farger og harmoni. Kritisk nok? Endret 1. juli 2005 av alexham Lenke til kommentar
Ameal Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2005 Takk for litt konstruktiv kritikk alexham. Sånt liker vi. trenger å få høre hva som er dårlig og hva som kan gjøres for å forbedre, hvis ikke kommer man ikke langt. uskarpheten nederst kunne lett fikses ved å ta et nytt bilde. men jeg likte på en måte hvordan vannstrålen gikk nedover til å bli litt mer i ett med resten... men det er jo min mening. og jeg skjønner hva du mener med at bildet kanskje er litt for langt. kan prøve å kutte litt nederst og se hvordan det blir. bildene er foresten bedre med en svart bakgrunn. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Bra kommentar fra alexham, men jeg vil legge til litt. Noe av det spennende med svart/hvit bilder er hvordan man kan bruke kontrasten til å få frem detaljer og strukturer/teksturer på en spennende måte. På dette bildet er kranen nesten helt sort, og i vannstrålen aner man en spennende tektur, men den kommer ikke helt frem. Jeg er ikke noe flink til slikt selv, så jeg kan ikke fortelle hvordan det skal gjøres. Men jeg vet at dette kan se mye bedre ut på det området. Lenke til kommentar
Ameal Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2005 Jeg har så vidt begynt å bruke PS, og det er mye jeg enda ikke kan. er det noen som vet noen eksakte "metoder" jeg kan bruke i PS for å forberdre bildet? Feks hvordan jeg kan få frem detaljer, strukturer/teksturer på en mer spennende måte? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Hvordan i huleste klarte du å logge inn med min konto, Ameal? (IRL-venner) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå