Gå til innhold

Spørsmål om abonnementet "Chess"


Anbefalte innlegg

Kjører de på Netcoms nettverk?

Er det noen som har det, og kan dere (evt. dere som kan noe om det) si meg fordelene og ulempene med dette abonnementet? Ut i fra det jeg har lest om akuelt abonnement, er dette bare helt utrolig!? Halparten så lave priser på ringing, månedsavgifter, sms og mms som telenor. Stemmer dette, eller er det noen viktige fakta jeg har oversett?

 

Legg gjerne ved andre opplysninger som dere tror vil være til interesse for en mulig fremtidig Chess kunde :)

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

En ting jeg synes er litt slapt er at du ikke leser posten som ble lagt til før deg.

http://forum.amobil.no/index.php?showtopic=438887

men men...

Chess kjører vell på NetCom sinn nettverk. Siden de hadde info om nede tiden til NetCom så tror ant. at de kjører nettverket deres.

 

INFO FRA chess.no ;

Feilen skyldes at NetCom sitt nett har problemer med å sette opp samtalene mot nummerdatabasen. Kunder med Netcom-dekning har også problemer med å få sendt SMS.

 

Chess beklager på det sterkeste de problemer dette medfører for våre kunder, og kan forsikre at vi gjør alt vi kan for å rette feilen så snart som mulig. Det er imidlertid vanskelig å fastsette et eksakt tidspunkt for når nettet igjen fungerer som normalt.

kilde: http://chess.no/eway/default0.asp?pid=208&...3815=3004:15034

men ble litt usikker når jeg leste dette

Chess har som eneste tilbyder tilgang på Telenor og NetCom sitt GSM nett i Norge.

kilde: http://www.chess.no/eway/default0.asp?pid=...3815=3004:15029

 

*hentet fra den andre posten*

Jeg tenkte litt på det abo. jeg også, men så så jeg at det står at hver faktura er på minst 69kr... Dvs. Hvis du bruker 5kr på en måned så vi du bli fakturert med 69kr, men hvis du ringer for 70kr så står det 70kr på fakturaen...

 

Fra Chess.no

Prisen for å ringe til kundeservice er kr 5,00 pr minutt. Forutsetter e-post faktura. Abonnementet har ikke noen månedsavgift, men du blir fakturert for minimum kr 69 i forbruk pr mnd. Med minimum ringepris menes det at en blir fakturert for kr 69,00, selv om forbruket er lavere enn dette. Som eks vil det si at har du forbruk på 5,00 vil du likevel få en faktura på kr 69,00. Ringer du eksempelvis for 70,00 vil faktura lyde på 70,00.

Endret av eikum
Lenke til kommentar

Hele denne posten ble rotete synes jeg. For å klare opp alle misforståelser som kan oppstå i denne posten tar jeg det første først. Når man blir Chess kunde kan man velge om man vil benytte seg av Telenor - eller Netcom sitt nett, men om man ikke ber om et bestemt nett, får man det man har fra tidligere. Med dette menes i praksis at har du vært Netcom kunde og bytter til Chess vil du få Netcom dekning, hvis du da ikke spesifiserer at du ønsker å ha Telenor dekning. For avtalevilkår gjeldende abonnementer fra Chess, se www.chess.no. For tiden er det kun Chess Knock - out som har minimumspris, som også tidligere nevnt i denne posten. Håper alt ble litt klarere for den kanskje blivende Chess kunden :)

 

Med vennlig hilsen en fornøyd Chess kunde :yes:

Lenke til kommentar

Så bra da :) Da blir nok jeg Chess kunde med Telenor dekning :p Og det er jo litt som T-mobile i USA "Whenever minutes". Lik pris uansett hvem og når du ringer :p

 

Siste spørsmål: Er det noen haker ved Chess i det hele tatt? Skjønner bare ikke hvorfor ikke alle i Norge bruker Chess hvis det er så billig som jeg er inneforstått med :s

Lenke til kommentar

En liten tilleggs opplysning, jeg har selv hatt chess king i over 3 år nå, gikk ifra telenor men fikk ikke noe spørsmål om hvilket nett jeg ville bruke (telenor/netcom), men jeg fikk netcom, ikke telenor som det ble skrevet over her.

Men de har kanskje forandret praksisen siden den gang, hvis det er sånn at de spør nå.

Jeg ser at knock-out har 20 øre billigere minutt pris enn king, MEN husk at knock-out har en "månedsavgift" på kr 69, noe du vil slippe med king etter 2 år. 80 første året, 40 andre, deretter gratis. Knock-out kompanserer også den lave minuttprisen ved å øke startavgiften med 10 øre og SMS er også 15 øre dyrere.

Men avhengig av hvordan ditt ringe mønster er, må du bare sette deg ned og se hva du normalt ringer for, slik at du får det abonnementet som passer deg best.

Grunnen til at jeg har beholdt king er at jeg har endel måneder med veldig lite ringe tid, og siden jeg heller ikke har fast telefon, er utgiftene kun på mobilen. Da er det fint og vite at om jeg lar mobilen ligge å praktisk talt støve ned, koster det meg ingen ting. Knock-out koster deg uansett 828 kr fast i året. Så er det opp til deg og finne ut om det beløpet kompanserer for 20 øre mindre minuttpris, men dyrere startavgift og SMS.

Men uansett lykke til, her er litt morsomt lesestoff om chess:

Dagbladet

Butikksiden

Itpro

 

Syntes den ifra butikksiden var best: Utdrag ifra artikkelen:

Telenor og Netcom greide ikke å komme blant de 10 beste.

Ikke her heller greide Telenor eller Netcom å komme blant de 10 beste på vår liste. Hehe.

Lenke til kommentar
Mange tidligere NetCom-kunder får Telenor-dekning og motsatt.

Dersom du får NetCom-dekning må vel folk betale ekstra når de ringer til deg fra TNM-abonnement.

Spiller ikke noen rolle for deg,men kanskje noe å tenke på dersom dama di eller foreldra dine har TNM.

Som sjømann er TNM-dekning et "must".

NetCom på havet har 0 dekning.

TNM har antenner på et titalls plattformer i Nordsjøen og dekning mye lenger fra land de aller fleste steder.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Chess King i ca 2 år nå og er ganske fornøyd. En ting jeg ikke liker er at Knock-out stort sett er billigere enn King på de fleste områder nå. Kan selvfølgelig bytte, men da får jeg lite igjen for "ansienniteten" jeg har opparbeidet etter å ha betalt 960 kr i året (0 neste år). Valgte å forsette med King, etter å ha fått vite at de i nærmeste fremtid (ukjent dato) vil senke prisene på King slik at det kan forsvare å være abbonementet for storbrukere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...