Gå til innhold

Der Untergang - Oppskrytt møl eller mesterverk?

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Den kunne vært mer tro til historien også, som f.eks at hun sekretæren ble voldtatt av russerne når hun skulle komme seg vekk.

ble hun det da? i virkeligheten mener jeg..?

Når han sier at filmen kunne vært mer tro til historien, så ble hun vel det da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ikke vet jeg, tenkte kanskje han mente sånn generellt... Russerene var kjent for voldtekt av tyskere, som gjengjeld for det deres befolkning hadde lidd under tysk invasjon...var ikke sikker på om det var det han mente, eller om han vet at hun ble voldtatt fra en annen kilde....

Lenke til kommentar

Tror hun ble voldtatt ja, leste dette om dokumentaren "Blind Spot - Hitlers Secretary".

"The film is shot in intense close-up, with only Junge visible. She speaks candidly about her years with Hitler and much time is spent on the last days in the Bunker. Junge was urged by Hitler to escape Berlin and go to the Obersalzberg (and the American zone of occupation), but she, along with the other secretaries and Eva Braun, stubbornly remained to the very last. Unfortunately, Junge was raped in Berlin by Russian soldiers shortly after Hitler's death."

Vet ikke hvorfor de ikke tok det med.

edit: hmm på en annen plass sto det at hun ikke ble voldtatt, vet ikke hva som stemmer.

Endret av Peri
Lenke til kommentar

Filmen skulle handle om Hitler, om dere vil se på en voldtekt i en time så se en annen film.

Og Bruno lignet faktisk veldig på hitler, den bilde sammenligningen blir helt totalt feil. Hitler var på sine siste dager et vrak og dopet seg, har lest en del på det.

Lenke til kommentar

Aldri sakt at de skulle vise en voldtekt som varte i en time..

Men siden de ville gjøre den så historisk korrekt som mulig syns jeg det burde være med.

Nå virker det faktisk som at hun ikke ble voldtatt da utifra det siste jeg har lest, så da er det greit.

Endret av Peri
Lenke til kommentar
Synes den var kjedelig og lang. Likevel historisk korrekt. Greit å slippe de USA-propaganda-filmene en gang også.

Jeg likte filmen voldsomt bra. Det var herlig å se en film om WW2 på orginalspråket. Når det er sagt synes jeg filmen ble for lang, som mange her har vært inne på. Filmen "døde" på en måte med Hitler.

Jeg legger også merke til alle dere som hetser Hollywood... Nå skal det sies at den beste filmen som er laget om dette emnet innehar navnet "Shindlers Liste"... men det er jo min mening

Lenke til kommentar
så må det sies at schindler's list ikke akkurat er typisk hollywood heller da...

relativt ukjent hovedrolle innehaver, filmet i svart hvitt, e.t.c.

Poenget hans var vel at ikke alt som kommer fra Hollywood er møkk.

Men det er vel to forskjellige ting å komme fra hollywoodog det å "være hollywood"

:yes:

Lenke til kommentar

Nettopp, ville bare påpeke at Lista ikke akkurat var/er en typisk hollywood film (mye takket være Spielbergs storehet da han laget den)Hhar heller ikke sagt at alt som kommer fra hollywood er møkk, det er noen juveler blandt alt drittet også :)

Lenke til kommentar
Nettopp, ville bare påpeke at Lista ikke akkurat var/er en typisk hollywood film (mye takket være Spielbergs storehet da han laget den)Hhar heller ikke sagt at alt som kommer fra hollywood er møkk, det er noen juveler blandt alt drittet også :)

Enig... Jeg har ikke så alt for sansen for Hollywood heller, men man kan ikke ta dem på de store tittlene deres

Lenke til kommentar

Det positive med filmen er at Hitler ikke blir fremstillet som enbart psykotisk, men at han også var et menneske (gal selvsagt) med visse sympatiske trekk. Jeg er møkk lei alle sort/hvitt-fremstillinger av mennesker ala Hitler. Bak all galskapen finnes det et mennesklig ansikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...