Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Jeg har inntrykk av (og ikke uten grunn) at folk elsket Der Untergang. Selv likte jeg den ikke. Velspilt, greit nok, men det var alt. Hva synes dere andre som har sett den? Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Likte den heller ikke. Synes den var direkte kjedelig. Aaaaltfor lang. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 For min del likte jeg mye bedre Max, selv om den nok ligger et stykke under virkeligheten. Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Syns det var en fin film. Er også ganske gira på WWII-filmer generellt. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Meget underholdene og informativ film. Den forsøker jo å være så tro til historien som mulig. Spesiellt sett på en god kino der artilleri drønnene går gjennom marg og bein når du sitter der... da får man virkelig følelsen av å være der sammen med dem. Men ja, jeg kan forstå at hvis du ikke er litt intressert i WWII fra før, så er det en meget kjedelig film... Lenke til kommentar
simerix Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Synes Der untergang er rett og slett et mesterverk av en krigsfilm. Den framstiller krig som det det virkelig er: Et helvete. Tenk om det hadde vært hollywood som hadde lagd den. Engelsk med falsk tysk aksent, søtsuppe, og barske sovjettere på jakt etter nazister. Nei og nei, heldigvis ble det aldri snn. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Jeg syns det var en fin film. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Meget underholdene og informativ film. Den forsøker jo å være så tro til historien som mulig. Nja, ikke akkurat. Det var fullt mulig å være "mer tro" til historien, men bakmennene ville jo selvsagt ha en stor nok målgruppe. Jeg har også en forkjærlighet for WW2 filmer, men dette var et flatt, elendig og kjedelig epos med lite handling og informasjon. Alle vet hvordan krigen sluttet og hvordan folk døde, men makan til forutsigbarhet skal man lete lenge etter. Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Har ikke sjekka den enda men det skal jeg .. Ganske gira på WWII filmer. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Grei film, men dessverre ble den litt lang. Og siden jeg så den med klassen ble det ikke sånn at man fulgte med. Men jeg synes det var bra laget og en fin historie... Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Jeg vil kategorisere filmen som interessant og velspilt. Jeg hadde ikke forventninger om et storslått episk drama, men en lærerik og interessant film. Det var hva jeg fikk, og jeg sier meg da fornøyd Hitler-karakteren var skremmende lik originalen! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Hitler-karakteren var skremmende lik originalen! Og det vet du hvordan? Synes ikke utseende var slående likt. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 (endret) Hitler-karakteren var skremmende lik originalen! Kjente du han? Hvordan vet du det? edit: ble litt sein der ja Endret 1. juli 2005 av erlendru Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Synes Der untergang er rett og slett et mesterverk av en krigsfilm. Den framstiller krig som det det virkelig er: Et helvete. Tenk om det hadde vært hollywood som hadde lagd den. Engelsk med falsk tysk aksent, søtsuppe, og barske sovjettere på jakt etter nazister. Nei og nei, heldigvis ble det aldri snn. Ja, en av de beste jeg har sett på lenge! Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Hitler-karakteren var skremmende lik originalen! Og det vet du hvordan? Synes ikke utseende var slående likt. Jeg syns faktisk det var det.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Hitler-karakteren var skremmende lik originalen! Og det vet du hvordan? Synes ikke utseende var slående likt. Jeg syns faktisk det var det.. Tja... Lenke til kommentar
Peri Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Beste ww2 filmen jeg har sett.. Og Bruno Ganz spillte veldig likt Hitler. Jeg har sett mange taler av Hitler og det er så nær du kan komme imho. Utseende betyr ikke så mye, han ligna greit nok der også syns jeg. Men den er selvfølgelig veldig kjedelig hvis du ikke er intressert i hvordan det sannsynligvis var i bunkersen de siste dagene. Den kunne vært mer tro til historien også, som f.eks at hun sekretæren ble voldtatt av russerne når hun skulle komme seg vekk. Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Bruno Ganz spillte veldig likt Hitler. Jeg har sett mange taler av Hitler og det er så nær du kan komme imho Jeg mente også helheten ja. Hvordan han tolket karakteren Lenke til kommentar
Porsta Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Jeg likte den... Men jeg liker jo alle WW2 filmer uansett. Samma med mafia filmer :!: Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Beste ww2 filmen jeg har sett.. Og Bruno Ganz spillte veldig likt Hitler. Jeg har sett mange taler av Hitler og det er så nær du kan komme imho. Utseende betyr ikke så mye, han ligna greit nok der også syns jeg. Men den er selvfølgelig veldig kjedelig hvis du ikke er intressert i hvordan det sannsynligvis var i bunkersen de siste dagene. Den kunne vært mer tro til historien også, som f.eks at hun sekretæren ble voldtatt av russerne når hun skulle komme seg vekk. ble hun det da? i virkeligheten mener jeg..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå