Gå til innhold

Piratnedlastning fra internett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
torrents og er vel trygt .. eller :ermm:

Private Tracker er mye tryggere enn sider som er tilgjengelige for alle som har lyst til å titte litt rundt..

private tracker er?

Sider der alle er medlemmer, 0-day sites. bland annet..

slik at alle bidrar til siden osv.. Uselimits slik at det ikke kommer noen nye inn osv.. Føler meg ganske trygg på siden jeg er medlem på ja ;)

EDIT: Sorry for dobbelpost ;)

Endret av Z4rgo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Det går vel fint hvis man laster ned, men ikke deler?

Du kan laste ned så mye du vil og holde deg på rett side av loven. Det er først når du benytter deg av det nedlastede at du sliter.

Lenke til kommentar

Jeg fikk brev i posten med varsel fra min ISP om at jeg skulle slutte å dele en film. Det var et amerikansk selskap som hadde kommet over filmen jeg delte og varslet ISP-en. Får jeg enda en advarsel ryker bredbåndet, noe som er leit siden ISP-en eier bredbåndsnettet her.

Åndsverksloven som den er i dag lar oss kopiere "åndsverk" vi har kjøpt til privat bruk, men da jeg skulle se en DVD stod det på førsten at all kopiering av filmen var forbudt. Når jeg tenker etter er det slik på alle filmer. Noen som har et svar på hvilken lov som gjelder?

Lenke til kommentar
Det er per i dag lovlig å laste ned filmer/musikk. (tror jeg) :p

Men Programmer er ulovlig.

Deling av piratkopiert materiale er uansett ulovlig..

Tviler sterkt på at de tar de "vanlige" brukerne, men deler du opp mot 100GB "Piratmateriale" bør du nok passe seg ;)

De som deler 100gb er da heilt vanlige brukere, de tar vel heller de som sitter med egen serverpark i kjelleren og deler 100tb.

Lenke til kommentar
Deler selv ca. 700gb, men tviler veldig sterkt på at politiet bryr seg om folk som deler såpass "lite", de priotiterer vel heller de store folka med serverparker i kjellern som en her sa.

Joda, de går etter folk som har 1000GB også. En terrabyte i share.

Men ikke like ofte. De i usa som burde pass seg. Her i norge har vi ikke penger til og holde på mot kriminalitet på nettet.

Tror jeg.

Lenke til kommentar

Det er ikke ulovlig å laste ned noe som helst (hvis ikke innholdet bryter med norsk lov).

Det er heller ikke ulovlig å ta backup av dine egne programmer og musikk, og det er ikke ulovlig å gå på nett med en maskin som inneholder backup.

Det er ikke ulovlig å laste ned cracks, fordi mange ønsker å spille et spill uten å måtte ta frem original-cden hele tiden.

Det som er ulovlig, er å ha en server med kopibeskyttet musikk og programmer som er tilgjengelig for nedlastning fra en nettleser.

Nettopp derfor lever fildelingen i beste velgående, og det eneste som kan stoppes av loven, er de som står bak programmeringen av klientene vi bruker for å koble opp p2p, og de som publiserer kopibeskyttet materiale på Internet.

Endret av anth
Lenke til kommentar

Har hørt om folk som har blitt tatt med rundt 100 gb i share jeg..

Tror det var en storaksjon i sverige eller noe sånt.. mot DC hubber.

Der mange "Vanlige" brukere som delte rundt 100 gb ble tatt..

EDIT. Var selv medlem på siden "ET", dere husker kanskje storaksjonen i USA for noen uker siden? FBI har nå mye personinfo om meg, men jeg tar livet med ro, siden jeg ikke hadde rukket å skaffet meg en merkbart god ratio :)

Endret av Z4rgo
Lenke til kommentar
Har hørt om folk som har blitt tatt med rundt 100 gb i share jeg..

Tror det var en storaksjon i sverige eller noe sånt.. mot DC hubber.

Der mange "Vanlige" brukere som delte rundt 100 gb ble tatt..

EDIT. Var selv medlem på siden "ET", dere husker kanskje storaksjonen i USA for noen uker siden? FBI har nå mye personinfo om meg, men jeg tar livet med ro, siden jeg ikke hadde rukket å skaffet meg en merkbart god ratio :)

Du har vel ikke seriøst skrevet ordtli navn og adresse osv? :ohmy:

Vet man kan skaffe sånt ved bare Ip. men og gjøre jobben dems så enkelt er jo teit.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar
et bedre eksempel:

Gutt 1 går inn på Rimi, å stjeler en stor melkesjokolade, han forlater butikken, og deler sjokoladen opp i flere biter, og deler ut til vennene.

Hvem er da skyldig? vennene ? butikken? eller gutt 1?

Personelig ville eg valgt gutt 1.

Gutt en er skyldig, men om de andre barna visste om det er de også skyldige, men siden i retten kan ingen bevise at det visste det, blir de ikke dømt...ergo uskyldige

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...