chokke Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Saken er sånn den er nå at (dårlig formulert ) jeg skal begynne på nordstrand (tror jeg), jeg bor i regionen og har 44,5 poeng. Til nå har jeg gått på brannfjell som har vært pine fra ende til annen og lurer på om jeg må gå på nordstrand om jeg kommer inn fordi det er dønn samme miljø og jeg kommer til å ende opp suicidal med 3 år med helvete igjen . Så hvis jeg takker nei til plassen i sommer, får jeg ikke skole plass da? Nå har jeg gått 3 år nesten venneløs (hatt litt kontakt med 1) og har gleda meg til VGS og begynne med blanke ark, men siden nordstrand er brannfjell2 så har jeg det ryktet hengende på meg . Så jeg vil begynne på steinerskolen, men det er for sent, så hva faen skal jeg gjøre?? Lenke til kommentar
akarno Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Det finnes noe som heter OT/PPT (oppfølgingstjenesten). Er ikke heeelt sikker på dette, men der går folk som ikke har kommet inn på den VGS skolen de ville - ofte av litt spesielle grunner -, så hvist du går dit og forklarer situasjonen, kan de kanskje gjøre noe. Har en i familien som jobber med sånnt, så skal spørre litt i morgen. Vet heller ikke om det heter det i alle kommuner... Det er det tipset jeg kan gi deg. Forklarer litt dårlig... Lenke til kommentar
chokke Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Det finnes noe som heter OT/PPT (oppfølgingstjenesten). Er ikke heeelt sikker på dette, men der går folk som ikke har kommet inn på den VGS skolen de ville - ofte av litt spesielle grunner -, så hvist du går dit og forklarer situasjonen, kan de kanskje gjøre noe. Har en i familien som jobber med sånnt, så skal spørre litt i morgen. Vet heller ikke om det heter det i alle kommuner... Det er det tipset jeg kan gi deg. Forklarer litt dårlig... tror mamma sa noe at det var de som ikke gadd å gå på skolen, som bare skulle ha noe å gjøre. Og det vil jeg IKKE, jeg skal bli ingeniør Lenke til kommentar
akarno Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Det tror jeg er feil. Skal spørre litt i morgen jeg.. Uten å si hvorfor jeg spør Er vel mer for folk som har problemer med den skolen de kom inn på/har generelle problemer som har med skolen å gjøre. Igjen, dette er jeg ikke 100% på Lenke til kommentar
chokke Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Det tror jeg er feil. Skal spørre litt i morgen jeg.. Uten å si hvorfor jeg spør Er vel mer for folk som har problemer med den skolen de kom inn på/har generelle problemer som har med skolen å gjøre. Igjen, dette er jeg ikke 100% på har jo ikke problemer med skolen, er verre med klassekameratene. Og det miljøet er J Æ V E L I G ! for å si det milt.... Lenke til kommentar
akarno Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Men det er det de kan fikse kanskje, så slipper du kanskje å måtte gå på akuratt den skolen. Med problemer med skolen mente jeg ikke problemer når det gjelder fag Lenke til kommentar
chokke Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Men det er det de kan fikse kanskje, så slipper du kanskje å måtte gå på akuratt den skolen. Med problemer med skolen mente jeg ikke problemer når det gjelder fag i see, håper du har rett da Lenke til kommentar
akarno Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Håper jeg og... Dumt vist det er feil Cheer up Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Jaså, en forumbruker fra nærmiljøet? Synd at du har for lite poeng til å søke deg på Lambertseter. Men antageligvis blir det ikke så ille på Nordstrand som du frykter. Du kan jo forsøke å holde ut et par uker, for så å søke overflytning til en annen vgs; selv med for lite poeng er sjansen for å slippe inn tilstede - det alltid er noen som slutter i løpet av de første ukene. Jeg anbefaler at du gir Nordstrand en sjanse, så får du heller gi alt for å bytte skole hvis du mistrives. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Håper jeg og... Dumt vist det er feil Cheer up easy spoken, hard to relize (realisere ) Lenke til kommentar
chokke Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Jaså, en forumbruker fra nærmiljøet? Synd at du har for lite poeng til å søke deg på Lambertseter. Men antageligvis blir det ikke så ille på Nordstrand som du frykter. Du kan jo forsøke å holde ut et par uker, for så å søke overflytning til en annen vgs; selv med for lite poeng er sjansen for å slippe inn tilstede - det alltid er noen som slutter i løpet av de første ukene. Jeg anbefaler at du gir Nordstrand en sjanse, så får du heller gi alt for å bytte skole hvis du mistrives. skal du på lambertseter eller nordstrand? O.o hysj, ikke spre noen rykter Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 skal du på lambertseter eller nordstrand? O.o hysj, ikke spre noen rykter Jeg starter på mitt tredje og siste år på Lambertseter til høsten. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Jaså, en forumbruker fra nærmiljøet? Synd at du har for lite poeng til å søke deg på Lambertseter. Men antageligvis blir det ikke så ille på Nordstrand som du frykter. Du kan jo forsøke å holde ut et par uker, for så å søke overflytning til en annen vgs; selv med for lite poeng er sjansen for å slippe inn tilstede - det alltid er noen som slutter i løpet av de første ukene. Jeg anbefaler at du gir Nordstrand en sjanse, så får du heller gi alt for å bytte skole hvis du mistrives. skal du på lambertseter eller nordstrand? O.o hysj, ikke spre noen rykter Begynn med oss nerder på elvebakken eller etterstad. Her kommer nok jeg, og ganske mange andre jeg kjenner (ja fra forumet ja). til å loke rundt.. Så når vi er intersert i data så går nok dette i ett fett.. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Jaså, en forumbruker fra nærmiljøet? Synd at du har for lite poeng til å søke deg på Lambertseter. Men antageligvis blir det ikke så ille på Nordstrand som du frykter. Du kan jo forsøke å holde ut et par uker, for så å søke overflytning til en annen vgs; selv med for lite poeng er sjansen for å slippe inn tilstede - det alltid er noen som slutter i løpet av de første ukene. Jeg anbefaler at du gir Nordstrand en sjanse, så får du heller gi alt for å bytte skole hvis du mistrives. skal du på lambertseter eller nordstrand? O.o hysj, ikke spre noen rykter Begynn med oss nerder på elvebakken eller etterstad. Her kommer nok jeg, og ganske mange andre jeg kjenner (ja fra forumet ja). til å loke rundt.. Så når vi er intersert i data så går nok dette i ett fett.. synd dere ikke har almenn da, men en venn av meg som er her på forumet skal begynne på elvebakken Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 åja.. nei almenn er ikke noe fros oss som driver å er glad i data, og missliker lekser.. Skal muligens bli ingeniør selv.. men velger å gjøre det på en litt mer spennende måte. Også skal jeg ikke bli det med en gang.. Først elektriker til jeg har fått leilighet, bil og alt det nødvendige.. Og så kan jeg begynne å bli ingeniør. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2005 åja.. nei almenn er ikke noe fros oss som driver å er glad i data, og missliker lekser.. Skal muligens bli ingeniør selv.. men velger å gjøre det på en litt mer spennende måte. Også skal jeg ikke bli det med en gang.. Først elektriker til jeg har fått leilighet, bil og alt det nødvendige.. Og så kan jeg begynne å bli ingeniør. pøh :!: så smart som jeg er er lekser bortkasta (eller ikke, noe jeg fant ut i 10ende...). Elsker fagene naturfag/matte, grunn nok (mine eneste gode karakterer) Lenke til kommentar
ZeS Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 :!: hadde bare god karakter i engelsk jeg... hmm.. 5 i engelsk...2 i norsk wtf? Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Du kan jo alltids ta deg et friår og da Lenke til kommentar
chokke Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2005 Du kan jo alltids ta deg et friår og da hva skal jeg gjøre da? jobbe? er det ikke 18 års grense på full tids jobber elns? Lenke til kommentar
akarno Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Har spurt litt nå. Blir på en måte quoting dette : Ditt tilfelle er ikke et direkte sjeldent tilfelle, og har skjedd med flere. Du må kontakte OT eller PP tjenesten (eller begge deler! noen steder er de også slått sammen, bla. i Hordaland. Begge kan være til hjelp...) så raskt som mulig (siden det man nå snart får vite hvilken skole man kommer inn på). Med en sånn begrunnelse er det godt mulig du kan skifte skole. Lykke til Sorry at jeg svarte litt sent idag, men har vært litt optatt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå