Gå til innhold

CRT vs LCD?


Bonatini

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

LCD og 800x600 er to ukompatible ting.

Kjører du høgare oppløysning for det meste, så er LCDene mykje meir villige.

Når dette er sagt så kan eg legge til at etterslep blir individuelt oppfatta, nokon blir sjøsjuke av det same etterslepet andre ikkje ser, samt at ein jevnt etterslep er lettare å oversjå enn eit ujevnt (nokre farger har mykje større respnstid enn andre).

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte nettopp lacie 20" på netshop og må si meg ganske fornøyd bortsett fra et punkt - nemlig CS. Flyten i spillet har forsvunnet helt og holdent og det er så vanskelig å spille at jeg frykter at jeg muligens lar CS ligge på hylla fra nå av. (og ja - det burde jeg kanskje ha gjort lenge siden men det er jo fortsatt kult uansett hvor gammelt det er)

 

Ellers er skjermen helt fin - litt sjokk de første par dagene før man blir vant til det. Skal du game mye så hadde jeg muligens lagt i litt penger i ny skjerm - les endel tester og hør hva andre gamere synes om ulike LCD skjermer. Ikke noe i veien for å stikke innom en sjappe og se med egne øyne heller.

Lenke til kommentar

BareGjest, forsøkt VSYNC PÅ i det siste, mens du kjører FRAPS? Hadde samme problem som det du nevner i Trackmania og Pure Pinball blant annet, hvor flyten var helt annerledes. Dersom skjermkortet klarer å holde 60FPS jevnt og med VSYNC påskrudd (60Hz...), har jeg samme spillfølelse som tidligere. Nesten :) Men godt nok! Bare en detalj.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...