Gå til innhold

På jakt etter ny mobiltelefon

Anbefalte innlegg

Jeg har nå en gammel 5210 som hele tiden har vært plaget av "dårlig" batterilevetid og lite minne for sms'er (les 10 meldinger og da er det fullt). Jeg vet at jeg kan kjøpe ett nytt batteri for 400 kr eller lavere (alt ettersom hvor man leter), men føler at det er liten vits å kjøpe batteri som er tilsvarende og ikke er det døyt bedre enn det jeg allerede har.

Jeg har snart lett i nærmere ett og ett halvt år, for å finne en mobil som tåler like mye, men som er betraktelig mere brukervennlig og har lengre batterilevetid enn 5210'en. Arvtageren 5140 er en vits i mine øyne, og dessuten vil jeg ikke ha K750i fordi den er for skrøpelig til å være i daglig bruk (og det er veldig synd). Det eneste som er genialt med 5210'en er skallet som innmaten befinner seg i, og det er synd at for eksempel SonyEricsson ikke har vurdert å gjøre noe lignende. Simenes holder jeg meg langt unna, jeg vil ikke ha en telefon som sliter med software problemer. Motorola? Ikke få meg til å le. I det hele tatt, det virker som om det er håpløst å finne seg en mobil som altså:

* Tåler å ligge i lommen

* Tåler fukt eller fuktige omgivelser (er mye ute)

* Tåler en støyt (som å falle ned uten å ødelegge det som er inni), fordi jeg kan være en kløne

* Har Radio og/eller MP3

* Har Minne over 64 KB, som 5210'en virker å ha, noe som er det samme som kalkulatoren min har...

* Har en standby tid over 3 dager og helst lengre enn 1 uke.

* Ikke har kamera, jeg har en Canon for "Kodak" øyeblikkene, jeg vil ikke slite med en funksjon som "plutselig" ikke virker eller er ødelagt.

Akkurat nå fins det storsett "der og da" telefoner på markedet og som ikke er beregnet for å vare i 5 år eller mer. Jeg er ikke den typen som løper og kjøper den nyeste telefonen, jeg vil ha en mobil som virker.

Noen som har forslag, hjelpefunksjonen hos amobil.no hjalp meg ikke noe som helst siden de fokuserer bare på design og funksjonalitet, og ikke nødvendigvis på varighet.

Endret av MrJavalava
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Posting i feil kategori vil føre til at tråden blir stengt og flyttet. Frekvent feilposting fra samme bruker kan føre til utestengelse. Tråder som "Hvilket skjermkort skal jeg velge?" hører åpenbart hjemme under skjermkortkategorien, om den blir postet i "Annet om hardware" blir den så stengt og flyttet til "Feilpostet". Er du i tvil, poster du der du tror det passer best og kontakter moderatorene via rapporter-knappen og ber om evt. flytting av tråden.
Stenges på grunn av feilposting.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...