Gjest Yoshi Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Mornsann. Jeg tenkte jeg skulle bytte til et abonnement (f***, husker ikke åssen det staes*trøtt*) med billigere SMS-, MMS- og ringepris enn Netcom Kontant. Jeg kunne jo ikke unngå å se reklamen for Chess Knock.Out som står smørt utover førstesida på Amobil.no. Dette så jo interessant ut, jeg sjekket på Chess' sider, og der ble det bare mer fristende. MÅnedsavgift: 0,- Årsavgift: 0,- SMS: *noe billig noe* MMS: 1,99,- Minuttpris: 0,59,- (oppstart 0,69,- pr samtale) ... Dette er jo det ultimate abonnement! Hvorfor finnes det andre?, tenkte jeg... Men så slo det meg. Det må jo bare være en hake med dette. De har sikkert en skjult avgift slik somnoextras og alt det der. NEtcom har jo også skjulte avgifter i sine billige abonnement. Innmeldingsavgift, videreføring av nummer, alt er jo billigere enn andre abonnementer uansett? Det må da være en hake med herligheten? Noen som har erfaringer med dette abonnementet? Om det ikke er noen hake får Chess en ny kunde i morgen. På forhånd takk. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 (endret) Jeg tenkte litt på det abo. jeg også, men så så jeg at det står at hver faktura er på minst 69kr... Dvs. Hvis du bruker 5kr på en måned så vi du bli fakturert med 69kr, men hvis du ringer for 70kr så står det 70kr på fakturaen... Fra Chess.no Prisen for å ringe til kundeservice er kr 5,00 pr minutt. Forutsetter e-post faktura. Abonnementet har ikke noen månedsavgift, men du blir fakturert for minimum kr 69 i forbruk pr mnd. Med minimum ringepris menes det at en blir fakturert for kr 69,00, selv om forbruket er lavere enn dette. Som eks vil det si at har du forbruk på 5,00 vil du likevel få en faktura på kr 69,00. Ringer du eksempelvis for 70,00 vil faktura lyde på 70,00. Endret 30. juni 2005 av magnum_h_a Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 mobyson eller noextras er vel de som er billigst i følge telepriser.no Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Jeg tenkte litt på det abo. jeg også, men så så jeg at det står at hver faktura er på minst 69kr... Dvs. Hvis du bruker 5kr på en måned så vi du bli fakturert med 69kr, men hvis du ringer for 70kr så står det 70kr på fakturaen... Fra Chess.no Prisen for å ringe til kundeservice er kr 5,00 pr minutt. Forutsetter e-post faktura. Abonnementet har ikke noen månedsavgift, men du blir fakturert for minimum kr 69 i forbruk pr mnd. Med minimum ringepris menes det at en blir fakturert for kr 69,00, selv om forbruket er lavere enn dette. Som eks vil det si at har du forbruk på 5,00 vil du likevel få en faktura på kr 69,00. Ringer du eksempelvis for 70,00 vil faktura lyde på 70,00. Visste det var noe Man takker... Fant ut at noextras ikke er så inmari billige likevel. Man må betale dyrt for å få aktivert enkelte ting som 3G osv... Husker ikke hele lista... Men Chess Knock-Out vil jo være skikkelig kick-ass om jeg bruker mer enn 69kr i måneden Lenke til kommentar
maxey Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Jeg har selv Chess Knock-Out, og er meget fornøyd med dette. Riktignok tar de en minimumspris per måned, men til dags dato har jeg aldri ligget under denne uansett :o) Kan anbefale Chess på det sterkeste. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Gjelder den samme minimumsavgiften for ChessKing også? Lenke til kommentar
Captaincaos Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 (endret) Gjelder den samme minimumsavgiften for ChessKing også? Chess King har såvidt jeg vet ingen minimumspris,men den har jo på sett og vis 12 mnd binding siden du betaler 12 mnd'ers avgift på forskudd. Det som skiller King fra andre er at du betaler 80 kr.mnd 1.året,40 kr.mnd 2.året og 0 kr.mnd 3.året. Uansett kan jeg ikke se at disse minimumsinnbetalingene er noe problem. Er det virkelig noen som ringer for mindre enn 69 kr.mnd? Jeg er aldri under 1200.. PS! Dersom du skal bli Chess-abonnent spiller det kanskje noen rolle hvilket nett du vil bruke.Det går visstnok an å gi beskjed om du skal ha NetCom eller TNM-dekning. For folk som bor i tettbygde strøk spiller dette liten rolle,men for folk som ferdes litt på sjøen er TNM det eneste som duger. Endret 1. juli 2005 av Captaincaos Lenke til kommentar
ponduz Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Er selv på King på andre året. Som vanlig bruker av telefon så ligger ikke regningene så høyt. Ulempen med Knock-Out er at du ikke får rabatt på telefoner du kjøper på gsm.no, siden de gir rabatter til chess-kunder. Dog uten bindingstid. (se over på min herlige k750i) Tror det er spesifikt på abbonementene hvilket nett du er på. På Chess sine sider står det " Er de to første siffrene på sim-kortet 89 har du Telenor-dekning. Er de to første 82 har du Netcom-dekning." Dessuten koster det "bare" 5 kroner i minuttet å ringe kundeservicen om du har Knock-Out på mobilen din. King er vel slik at du ikke direkte "binder" deg til abb'et, men du får bare refundert halve det resterende beløpet av det du har igjen om du skulle finne det aktuelt. Jeg har aldri klaga på Chess King, og det blir jo bare billigere og billigere hele tiden. Heretter betaler jeg ikke årsavgift (siden jeg allerede har betalt avgiften for i år på 480,-), og er sikret et billig abbonnement. Noen her som veit om det eksisterer noen i landet her som har bytta FRA chess til noe annet? Ikke jeg iallefall. Lenke til kommentar
Captaincaos Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 (endret) Noen her som veit om det eksisterer noen i landet her som har bytta FRA chess til noe annet? Ikke jeg iallefall. Ser ut som denne karen her akter å gjøre det. http://forum.amobil.no/index.php?s=&act=Se...sult_type=posts Med mitt ringemønster er Chess King ca 5000 kr billigere pr år enn Privat+. Det er rett og slett rått. Endret 1. juli 2005 av Captaincaos Lenke til kommentar
ponduz Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Hva fanden? Han gjør det jo for å få subsidiert en telefon for 699,-. Han kan jo ikke være rett for ett sekund. Privat+ er jo landeveisrøveri på høylys dag! Til og med for en så billig telefon, så kan han jo ikke bruke den mer enn litt hver måned for at det ikke skal bli dyrere enn chess. 699,- for telefon 129,- pr måned (1548,- i året) 2247 kroner til sammen. Gratulerer, han har kjøpt seg inn i uløkka Lenke til kommentar
ponduz Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Bare for å dra det litt ut på sidelinja mens vi er inne på dyre abb'er.. Trur du ikke jeg møtte på ei her om dagen som hadde ring kontant? Jaggu blei jeg overraska. *drar litt i rattet og får posten inn på rett kjøl igjen* Chess tar 3 kroner smsen i utlandet og 14 kroner per mb med gprs. Derfor kan det fort koste litt. 333 sms'er fra kosovo blei 999 kroner på fakturaen. På en måned! Lenke til kommentar
Captaincaos Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Bare for å dra det litt ut på sidelinja mens vi er inne på dyre abb'er.. Trur du ikke jeg møtte på ei her om dagen som hadde ring kontant? Jaggu blei jeg overraska.*drar litt i rattet og får posten inn på rett kjøl igjen* Chess tar 3 kroner smsen i utlandet og 14 kroner per mb med gprs. Derfor kan det fort koste litt. 333 sms'er fra kosovo blei 999 kroner på fakturaen. På en måned! TNM tar 3,5 for SMS i hele Europa. http://telenormobil.no/priser/iutlandet/europasoner/ Chess har litt mer varierende priser. http://www.chess.no/eway/default0.asp?pid=...3;3829;::10:0:0 Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Hva fanden? Han gjør det jo for å få subsidiert en telefon for 699,-.Han kan jo ikke være rett for ett sekund. Privat+ er jo landeveisrøveri på høylys dag! Til og med for en så billig telefon, så kan han jo ikke bruke den mer enn litt hver måned for at det ikke skal bli dyrere enn chess. 699,- for telefon 129,- pr måned (1548,- i året) 2247 kroner til sammen. Gratulerer, han har kjøpt seg inn i uløkka Fordelen er at man slipper store utlegg her og nå. 699 fo denne telefonen er bedre enn 3000. Om det da koster litt mer i måneden får for de fleste bare være. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Hva er billigste kontantkort? Har Netcom, 2,99kr i minuttet Ser at Chess' er ganske billig. Erfaringer? Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Jeg byttet fra Chess Knock-Out til Tele2 Champion. Hvorfor? Bruker mye gprs og det er billigere hos Tele2. Og jeg liker muligheten de har til å utsette forfall på en regning med opptil 30 dager for 30-, kr, genialt skulle du ha behov for å vente på penger som først kommer litt senere enn forfallsdatoen. Ellers får du Telenor-dekning og samme priser som Chess Knock-Out, med like betingelser. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 (endret) knockout og Champion ser for meg nesten helt like ut Det står på www.telepriser.no : Mobilnett: Netcom / Telenor EDIT: hvor mye må man betale pr MB om man betaler 0,01 kr pr Kilobyte? Endret 1. juli 2005 av norma_saw Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 knockout og Champion ser for meg nesten helt like ut Det står på www.telepriser.no : Mobilnett: Netcom / Telenor EDIT: hvor mye må man betale pr MB om man betaler 0,01 kr pr Kilobyte? Ca 10kr, er det vel? Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 det er jo jævlig billig da... på www.noextras.net. men så må man betale litt over 20 kr for å aktivere gprs Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Tele2 koster 14,50 pr. megabyte fra 0,5-20 megabyte, og 9,30 pr. megabyte fra og med 20 megabyte ++. Chess tar 14,00 pr. megabyte uansett nedlastningsmengde! For meg som pleier å laste ned minst 25 megabyte ++ i snitt over gprs i løpet av en måned så betyr det en besparelse på 117,5 kr med Tele2 Champion, men for alle andre som bruker mindre enn 20 megabyte så lønner det seg med Chess Knock-Out i stedet. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 ok, jeg har tele2 pluss fra før av, vil det koste noe å portere nr til champion? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå