Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Deling på nettverk (NGT) Hjelp?

Anbefalte innlegg

Hei. Det er fint om du kunne hjelpe...

Har NGT ADSL og to dataer, og har allerede kjøpt en router. (sånn deler internett maskin) lol...

Jeg lurer på hvordan jeg skal deler tråden..

Fks. Modem plugget i routeren. Og ut fra routeren skal kopler det til de to maskinene.. Problemene er at jeg bruker vanlig telefon linje fra routeren til maskinene, og nettverks kortene... vel de blinker iallfall ikke med lysene sine... Så trenger jeg spesial kabel fra routerene til de to maskinene.. eller har jeg gjort det totalt feil?

MVH

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nextgentel leverer med en router/gateway som er i modemet. Det gjør at du faktisk ikke trenger en router bak den igjen. Så du kan koble på en hub istedet for routeren og så kan du koble på de maskinene du skal ha der.

Lenke til kommentar

Du sa du hadde en router! Vel, du må nok ha en nettverkskabel, som ikke er krysset for at det skal fungere. Er det kontakt så vil NIC lyset fungere, dette gjelder så lenge kortene har kontakt med hverandre. Om bredbåndet funker, sier lyset ingenting om.

Mosher

Lenke til kommentar

Ja du må ha netverks kabler (Cat 5 eller bedre), Telefonkabler klarer ikke den overføringsteknologien.

Ellers så har du kabelen fra veggen inn i routeren ( her bør du legge inn automatisk oppkobling, så du slipper det på PC'ene) fra routeren til modemet, derfra i en switch/hub og så til PC'ene. Mulig at kabelen mellom huben og modemet må være en crossover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...