pgdx Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Hei. Jeg har en side, og jeg bruker mod_rewrite på den. På siden min skal jeg kunne velge å gå inn på medlemssiden (./medlemmer) og den viser til index.php?do=medlemmer Men jeg vil også kunne gå inn på enkeltmedlemmer slik: ./medlemmer/Kari ./medlemmer/Ola og de skal vise til index.php?do=medlemmer&nick=Kari (og Ola på den andre). Noen tips om hva jeg skal ha i .htaccess-filen? Per i dag har jeg kun denne linjen: RewriteRule medlemmer/?$ index.php?do=medlemmer Lenke til kommentar
PT Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 (endret) Har ikke så veldig mye peiling, men noe slikt kanskje? RewriteEngine On RewriteRule ^medlemmer/?$ index.php?do=medlemmer Eller muligens slik (mulig det er en stor sikkerhetsrisiko å gjøre det slik, men uansett: RewriteEngine On RewriteRule ([a-z]+)/?$ index.php?do=$1 Meget mulig begge er feil EDIT: Leste ikke hele innlegget Endret 30. juni 2005 av PT Lenke til kommentar
LoS Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 RewriteEngine on RewriteRule ^([a-z]+)$ /index.php?do=$1 RewriteRule ^([a-z]+)/$ /index.php?do=$1 RewriteRule ^medlemmer/(.*)?$ /index.php?do=medlemmer&nick=$1 Noe sånt skal vel funke bra. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 PTs funket ikke, LoS' gav meg bare "No input file specified." Lenke til kommentar
LoS Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Heh, jeg bare kopierte ut og forandra fra det jeg har brukt på en annen side, så det er litt rart den ikke funker. Hvis du fjerner den nederste da? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Jeg fant feilen. Filen lå ikke i webrooten, så jeg fjernet / før index.php Men det funker ikke helt bra ennå. Når jeg går inn på medlemmer/brille så leser den ikke CSS-filen. Da finner den sikkert ikke CSS-filen på grunn av at den tror den er i et høyere mappenivå enn den egentlig er? Lenke til kommentar
PT Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Jepp. Alle lenker vil bli ugyldige. Mener å huske at du kan putte noe slikt som <base href="http://dittdomene.no/"> i <head>. Ellers mener jeg (igjen) å huske at det er noe som heter RewriteBase *dinside* som du putter i .htaccess-filen. Om det funker kan jeg nok ikke svare på. Prøv Lenke til kommentar
ThaMezzy Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Bare for å avklare om hva det re du må sette inn så er det <base href="http://dittdomene.no/"> du skal sette inn mellom <head></head> taggene Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Base-elementet bruker jeg, men det virket ikke. Jeg la inn full path til CSS-filen foreløpig. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Det er vel ikke noe pes å bruke full filsti? Og er du så heldig at dette er et eget toppnivå-domene kan du jo bare slenge på en / foran, men det vet du helt sikkert om. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2005 Det vet jeg om. Alt funker fint, nå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå