nightwish177 Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Satt sammen min nye maskin her om dagen: Hovedkort: MSI K8T Neo 2 Core Cell Cpu: Amd Athlon 64 3200+ Hdd: 120Gb Samsung spinpoint Ram: Crucial 512Mb DDR 400 CL3 Grafikk: GF FX 5200 Installasjon av Win2k går problemfritt og maskin funger utmerket i dette OS. Installasjon av Win Xp nekter pc: "Samler inn informasjon" - OK "Oppdaterer dynamisk"- OK "Forbreder installasjon" - OK Men når selve "Installere Windows" skal påbegynne får jeg følgene melding og kommer ikke av flekken: Kritisk feil Det oppsto en feil som hindrer installasjonsprogrammet å fortsette. En av komponenetene som trengs for å fortsette installasjonen, kan ikke installeres. Untranslatable message, Win32LastError is 14001. Har prøvd å installere fra win2k og fra boot cd, med både win xp prof og home edition, kun med service pack 1a eller 1. Trodde ikke at dette skulle bli noe problem da jeg også koblet opp til nett og "oppdaterte installsjonsfiler dynamisk". Må jeg ha xp cd med innlagt SP2? for å kunne installere på en så ny pc med så "ny" hardware? Eller er det andre feil som det kan tenkes å være? Ram? Kombinasjon cpu og hovedkort og OS? Håper noen kan hjelpe! På forhånd takk! Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 flash biosen din. det funka hos meg.. fikk ikke installert xp (dog heller ikke 2k eller 98) men da jeg flasha bios så funka alt helt uten problemer Lenke til kommentar
nightwish177 Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 OK skal prøve det! Takk for svar! Lenke til kommentar
SleepOO Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Har du s-ata disk? Hvis så, sikker på at den er lagt til? Du kan jo prøve en 64 bit verson av xp også da. Bare for å teste. Lenke til kommentar
nightwish177 Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2005 Prøvde å flashe biosen, fortsatt samme feil ved installasjon! Har ikke s-ata disk. Har desverre ikke noen 64-bits verson av win xp liggende. Sitter seriøst fast nå, noen som har noen forslag?! Lenke til kommentar
Buffaloboy Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Prøv å installer windows xp med din (forhåpentligvis) egen cd-key på en annen pc med samme HD. Når den er ferdiginstallert flytter du HD over på den gamle pcen og sjekker om det funker. Klarer du ikke å installere er det enten cdene eller HD, klarer du installere, men installasjonen funker ikke på hovedpc ville jeg sjekket del for del mot en annen pc for å se hva som er galt. Buffaloboy Lenke til kommentar
kfrode Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Hm sitter her med samme problemet selv. Jeg har SATA disk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå