Gå til innhold

Ingen forskjell fra 512 til 1024mb ram!


Erlendz

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kjører nå:

 

Abit NF7 v2.0

xp 2500 @ 3200

Geforce 6800 LE @ 16 pipelines

1024mb Kingstond DDR 333mhz @ 400mhz

 

Hadde bare en 512mb brikke før, men fikk en til her om dagen. Jeg merker overhodet ingen forskjell i spill. Har testet både HL2 og Far Cry. Har alltid tenkt at det var lite ram som var årsaken til at fpsen i f.eks far cry falt til 30, men jeg tok tydligvis feil. Fordi nå med dobbelt så mye ram skjer akkurat det samme. Det er overhodet ingen forskjell. Etter hva jeg har lest merker andre en enorm forskjell mellom 512 og 1024mb ram.

 

- Når jeg booter står det at jeg har 1024 mb ram. Det samme står i windows.

- FSB er stillt opp til 200. Har prøvd å satt den ned til original hastighet, men det ga ingen forskjell.

- Alt av minne instillinger i bios står på "Auto."

- Jeg har prøvd å forandre på hvor brikkene står uten at det gav noe resultat.

- Begge brikkene er like.

 

Hva kan være galt? Virker for meg som om pcen rett og slett ikke ønsker å benytte seg av den ekstra brikken. Forslag?

Endret av OterOter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan rett og slett være at du ikke trenger 1 GB. BF2 er vel en god test på det (etter det jeg har hørt).

 

Det du kan gjøre, er å trykke <Alt> + <Tab> mens du spille f.eks FarCry, og deretter gå inn i 'Task Manager' (høyreklikk på start-linjen -> 'Task manager' -> 'Performance') og sjekke minnebruken der. Hvis det brukes mindre enn 600 MB minne, trengte du ikke den eksra minnebrikken.

Lenke til kommentar
Det du kan gjøre, er å trykke <Alt> + <Tab> mens du spille f.eks FarCry, og deretter gå inn i 'Task Manager' (høyreklikk på start-linjen -> 'Task manager' -> 'Performance') og sjekke minnebruken der. Hvis det brukes mindre enn 600 MB minne, trengte du ikke den eksra minnebrikken.

Kjenner til dette. I følge task manager er det fremdeles 300mb ram ledig når jeg spiller Far Cry, men PCen begynner å forsyne seg av pagefilen. Er det ikke slik at pagefilen skal være en backup for rammen. Slik at når det ikke er mer ram skal den benyttes?

 

Har som sagt sett andre som har fått enorm fps forskjell i f.eks far cry etter en tilsvarende ram økning. Hvordan kan det da være at min FPS er akkurat like lav som før. Jeg bør da få mye bedre enn det jeg faktisk får!

 

Er det en mulighet at pcen min ikke benytter seg av den ekstra ram brikken?

Lenke til kommentar

Last ned PowerStrip for og fikse 30 FPS buggen (Lastes ned her). Når det er instalert kommer den en skjerm ikon nede til høyre. Høyre klikk på den og gå til Preformance profiles -> Configure... Så tar du vekk den ene haken der det står: Disable Support for diver options. Også oppfordi der så tar du vekk hanken der det står: Enable Vertical Sync (OpenGL). Da får du bedre FPS. Normalt med Vertical Sync på så får du max 60 FPS. Nå kan du få optil 100 FPS ;)

Endret av Martin-_-
Lenke til kommentar
Last ned PowerStrip for og fikse 30 FPS buggen (Lastes ned her). Når det er instalert kommer den en skjerm ikon nede til høyre. Høyre klikk på den og gå til Preformance profiles -> Configure... Så tar du vekk den ene haken der det står: Disable Support for diver options. Også oppfordi der så tar du vekk hanken der det står: Enable Vertical Sync (OpenGL). Da får du bedre FPS. Normalt med Vertical Sync på så får du max 60 FPS. Nå kan du få optil 100 FPS ;)

Nei, nei. Det du sier her stemmer da ikke i det hele tatt.:nei: Først og fremst er det ikke slik at du max får 60fps med vertical sync. Man får max så mange fps som skjermen viser hz. Dette har dessuten ikke noe med mitt problem å gjøre i det hele tatt.

 

Samt at du forøvrig guidet til hvordan man skal skru av vertical sync i OpenGL. Far Cry kjører såvidt jeg vet normalt ikke OpenGL, men Direct 3d.

 

 

 

Har prøvd så og si alt. :cry: Ingen som har noen gode forslag? Har forresten fått for meg at det kan være lydkortet som lager problemer (Audigy 2.) Skal prøve å ta det ut og fjerne driverne til kortet. Er nok ikke sannsynlig at det er årsaken, men jeg skal da prøve. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...