Spragleknas Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Sitter og tester en Samsung SATAII 160GB for en kompis, da han synes den laget for mye lyd (skal være en stille HDD). Synes ikke den bråker selv, men lager faktisk mer lyd en WDen min (SATA1) Får opp nevnte beskjed i HDD Health, som setter T.E.C: til 4.7.2005 Noen som vet hva som menes med beskjeden? Bytte HDDen inn igjen (PSData)? HDDen sitter nå på et Neo2 kort med kun SATA1 støtte, men med jumper for SATA1 bruk tilkoblet. Alle innspill mottas med takk Lenke til kommentar
Mr. Floppy Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 La oss se... "TA Counter Detected" har følgende beskrivelse: "Frequency of the off track errors." For meg, så høres det ut som penger i kassa for Posten (les: denne disken må nok byttes). Men for å være sikker kan du jo teste disken med Samsungs eget diskverktøyprogram. Du finner det på Samsungs nettsider. Dessuten må du nok kjøre denne testen uansett før nettbutikken lar deg sende den tilbake. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 P80-serien er ekstremt rolige. Hvis den disken du har bråker mer enn en WD-disk så har du enten klart å nappe ut strømkabelen på WD-disken, eller så er det noe feil med Samsung-disken. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2005 Takker for gode svar. Det Samsung verktøyet kjenner jeg ikke til... ikke for nye disker i hvertfall Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 (endret) HUTIL heter det. edit: og dette er dosbasert og må kjøres i rent DOS-miljø (ikke ms-dos ledetekst) Endret 1. juli 2005 av CrZy_T Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2005 ja, men synes å huske at det ikke var beregnet for alle modeller, og da ikke SATAII modellene.... Lenke til kommentar
Drinken Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 (endret) Uten å vite vilken modell han har, her er for HD160JJ: HUTIL 1.25 Mye om og men for å få linken til å bli riktig... Dr. Endret 1. juli 2005 av Drinken Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 3. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2005 (endret) Noen som skjønner dette; Attribute (Unknown attribute) changes from 142 to 136" Verdiene varierer.... Endret 3. juli 2005 av Okay Lenke til kommentar
Mr. Floppy Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Jeg regner med at det er "(Unknown attribute)" som får deg til å lure? SMART er ikke helt standardisert, og ulike diskprodusenter har ulike ting de overvåker i diskene sine. Så når en disk bruker en attributtkode som HDD Health ikke kjenner til, så blir den oppført som "Unknown attribute". Forøvrig er det en stund siden HDD Health ble oppdatert, så du finner nok noen ukjente attributter i nyere disker, vil jeg tro. Produsentens eget diskdiagnoseringsverktøy bør derimot klare å tolke alle SMART-verdiene. Hvis det inneholder mulighet til å se SMART-statusen da. Ikke alle produsenter er like flinke på det området. Når det gjelder de verdiene, så kommer de av at HDD Health rapporterer hver gang et attributt endrer verdi. Du får opplyst hva verdien var før den endret seg, og hva den endret seg til. Verdiene vil naturlig nok endres over tid i samsvar med at diskens helsetilstand endres. Var noe av dette svar på det du spurte om? Eller misforstod jeg helt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå