Gå til innhold

Erfaringer med shg.no?

Anbefalte innlegg

Som topic sier, har noen av dere erfaringer med nyoppstartede shg.no? De har en del gode priser, men er litt usikker på seriøsiteten..

Dette ble ikke bedre etter at jeg nylig la inn en ordre på et POV 7800GTX-skjermkort som de annonserte til 4300 (og noe). En bra pris, men i påvente av at de får inn kortene har prisen jevnt og trutt steget til nåværende pris på 4769,- Dette uten å gi tilbakemelding til meg som kunde, noe jeg mener bør være en selvfølge når prisen endrer seg såpass radikalt. Har foreløpig lagt ordren på is da det finnes billigere alternativ andre steder.

For fremtidig referanse hadde det vært greit å høre hvilke erfaringer andre har gjort med denne nettbutikken...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestilte en strømforsyning fra shg.no, men den kom aldri frem pga. feiladressering. Supporten jeg fikk i løpet av den perioden var grei den, de kunne egentlig ikke gjøre så mye med det så fort skaden var skjedd, da de ikke hadde flere på lager av den jeg bestilte. "Salgshjelpen" i forkant(jeg sendte en epost med en spesifikk forespørsel) var også god.

shg.no er del av et større selskap i Danmark, som jeg forsåvidt har hørt gode ting om, og alle varene sendes visstnok fra Danmark. Dette påvirker jo porto på returer og slikt, og er vel ikke så veldig gunstig for deres del.

Vareutvalget er veldig bra, synes jeg, og noen av prisene er også veldig gode og konkurransedyktige i det norske markedet. Jeg kommer nok til å bestille derifra hvis jeg finner at de er den eneste plassen som har en spesifikk vare, men ellers så bruker jeg mer etablerte norske nettbutikker.

Lenke til kommentar

Hvis du bestilte et produkt på dag 1 til en pris, og prisen steg dag 2, skal du allikevel få prisen fra dag 1.

Har ikke brukt Shg.no selv, men kommer nok til å vente litt før jeg kjøper noe fra de.

Litt kjedelig at de ligger i danmark(mtp porto og slikt) så håper de blir store og fikser til et lager i norge :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvis du bestilte et produkt på dag 1 til en pris, og prisen steg dag 2, skal du allikevel få prisen  fra dag 1.

Hmm.. Jeg trodde også at prisen når man bestiller, dersom ikke annet er spesifisert, skal gjelde når ordren effektueres. Men så ser man jo ofte små klausuler på nettbutikkene om at "de tar forbehold om prisendringer" osv. Så ikke noe sånt på shg.no sine nettsider men er litt usikker på hvordan regelverket fungerer.

På ordreoversikten står ihvertfall skjermkortet jeg har bestilt med den nye (dyrere) prisen på 4769. Men dette kan jo forsåvidt ha med at ordreoversikten viser priser direkte hentet fra prisdatabasen deres, mens den egentlige fakturasummen vil reflektere prisen som var oppgitt når jeg bestilte. Har sendt en epost til shg.no for å få en oppklaring.

Har ikke brukt Shg.no selv, men kommer nok til å vente litt før jeg kjøper noe fra de.

Litt kjedelig  at de ligger i danmark(mtp porto og slikt) så håper de blir store og fikser til et lager i norge :thumbup:

Lurer på om de ikke har et mellomlager i Norge. Så ihvertfall ut som de kun benyttet seg av Postens tjenester, og leveringstidene blir oppgitt som relativt korte. Prisen på frakt er immedlertid noe stiv. På min ordre ble det estimert 100,- frakt og 40,- oppkrav før moms. Med moms så blir det 175,- for en lett pakke (CPU + skjermkort)..

Lenke til kommentar
Lurer på om de ikke har et mellomlager i Norge. Så ihvertfall ut som de kun benyttet seg av Postens tjenester, og leveringstidene blir oppgitt som relativt korte. Prisen på frakt er immedlertid noe stiv. På min ordre ble det estimert 100,- frakt og 40,- oppkrav før moms. Med moms så blir det 175,- for en lett pakke (CPU + skjermkort)..

LOL...blir jo billigere å handle fra microplex da(men de har vel ikke skjermkort og cpu :hmm: ).

Lenke til kommentar

Oppdatering:

Etter en liten epost-runde med support-avdelingen til shg (de har heldigvis norsk support-personale!), fikk jeg satt ned prisen på skjermkortet til 4.400,- samt at shg betaler frakten. Det hadde tydeligvis vært noe feil med prissystemet som viste for billig pris på skjermkortet når jeg bestilte..

Alt i alt, så kommer jeg nå billigere ut enn i utgangspunktet, så da kan man jo ikke klage! Må ellers rose shg for kjapp og responsiv kundebehandling. :thumbup:

Lenke til kommentar

Bestilte selv derfra for noen uker siden. Gikk 4 dager tror jeg, altså ikke betydelig treigere enn fra norsk Webshop. Fikk varene til avtalt pris og under norske kjøpsbetingelser. Litt trekk for kun oppkravsbetaling i Norge.

Ellers liker jeg designen på sidene. Endelig en sjappe som ikke følger malen til visse norske grossister, og har et litt friskt vareutvalg.

Lenke til kommentar

Hmm.. foretok søk på "shg" og "shg.no" før jeg opprettet denne tråden men fikk ikke opp noen treff. Kan vel ha sammenheng med at tråden du refererer til (som jeg forøvrig også har lagt inn innlegg i) ikke inneholdt ordene "shg" og "shg.no" for seg selv, men kun den fulle url'en ("http://www.shg.no"). Søkemotoren til hardware.no vil så vidt meg bekjent ikke finne deler av ord, og "http://www.shg.no" blir regnet som et ord på grunn av manglende mellomrom.

Uansett litt spennende med en nyopprettet webshop med såpass interessante priser, synes du ikke? Eller er det sånn at det skal kun opprettes én tråd for hver webshop...

Lenke til kommentar

fikk pakka mi fra dem i dag, hyggelige priser og rask levering

at dem kan ta litt lengre tid er pga at det blir sendt fra danmark afaik

sparte 100kr på Zalman vf700cu :)

Endret av K4F
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...