Admin'c Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 haha, tror sensor merker det. Og grattis til deg som fikk lappen! Lenke til kommentar
Spacerider Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Er faktisk tillatt å bruke Cruise-Control på oppkjøring. Lærern min sa at sensor kunne ikke si noe på det. Lenke til kommentar
Fl@meboy Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 HUSK DØDVINKEL!!!! Hva er dødvinkel? Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Dødvinkelen er mellom det du kan se i speilet og breddesynet ditt. Du må derfor snu på hode for å sjekke denne lille biten. Lenke til kommentar
Spacerider Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Dødvinkel - Også kalt "blindsonen" Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Er sikkert mange som stryker på grunn av spenning og nervøsitet. Det er ikkje noko anna enn ein kjøretime med ein annan sjåfør. Om du tar det med ro (ikkje altfor mykje då ) og kjører med god flyt så går det fint. Beregn god nok avstand til nedbremsing ved sving, ta deg god tid, men ikkje for lang, ved kjøring der du har vikeplikt. I bykjøring må du roe heilt ned, der må du følge med på fotgjengarfelt som det er overalt, lyskryss, andre bilar, skilt osv...jo fortare du kjører, jo mindre får du med deg og tid til å reagere på. Lenke til kommentar
Spacerider Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Vel, etter 46 kjøretimer (46 ja), så tror jeg at jeg skal ha det meste i orden, viss ikke så må jeg kanskje vente til neste år pga. lange ventetider Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Zeph Er sikkert mange som stryker på grunn av spenning og nervøsitet. Det er ikkje noko anna enn ein kjøretime med ein annan sjåfør. vel, det var vel å ta litt lett på det, her har man jo flere faktorer gruppe press bla bla bla og alt det men også å slippe å MÅTTE ha ledsager og den STYGGE trafikk farlige "L" en bak på bilen Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Zeph Er sikkert mange som stryker på grunn av spenning og nervøsitet. Det er ikkje noko anna enn ein kjøretime med ein annan sjåfør. vel, det var vel å ta litt lett på det, her har man jo flere faktorer gruppe press bla bla bla og alt det men også å slippe å MÅTTE ha ledsager og den STYGGE trafikk farlige "L" en bak på bilen Synes ikke det der var å ta for lett på det jeg. Oppkjøringen tror jeg faktisk er noe av det jeg har gruet meg mest til i hele mitt liv, men sitter igjen med en følelse at det er det mest oppskrytte jeg noen sinne har vært borte i. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 (endret) Eg var nervøs som fy heilt til eg begynte å kjøre. Var livredd for at det skulle fryse på og bli spinnglatt (kjørte opp i desember), men sola steikte og veien var kjempefin. Kjørte i 14-tida, og møtte lite trafikk. Heilt til eg begynte å kjøre, då roa eg meg ned, fokuserte berre på å kjøre bilen på ein forsvarleg måte. Ein viktig ting er å være forberedt på at alt kan skje. Forberedt på at det kan komme ein bil du må vike for i rundkjøringa, forberedt på at det kan komme ein bil i fartsøkingsfeltet. Ved å sjå langt fram og planlegge kva du skal gjere i god tid så går det nok bra skal du sjå. Lykke til alle som skal kjøre opp! Endret 8. juli 2005 av zeph Lenke til kommentar
Spacerider Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Oppkjøring i morgen (11.juli), betyr faktisk ikke så mye nå lenger etter jeg kom inn på skolen jeg ville Det får gå sånn som det går. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Whopee!Bestod Grattis! Kjør med måte Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Grattis med lappen Sier som sist: Det er nå du skal lære å kjøre bil Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Kan fortelle litt om ting jeg har hørt: -Hold så og si alltid begge henda på rattet. (Det kan hende at folk har slike uvaner som at når de har stoppet i ett kryss (rødt lys feks.), så holder de høyrehånda på girspaken til de har girt seg opp til den farta man skal ha! (altså holder på girspaken fra 1-4 gir, og så smeller hånda opp til rattet.) -Du kan spørre kjørelærern din om dere kan late som du har oppkjøring.. -bremse mye med motor. -blink som regel 5 sekunder før du skifter felt, tar av fra en vei osv. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 (endret) Et tips kan faktisk være å kommentere feil du gjør selv. Det viser at du er bevist på kjøringa og kan reglene selv om du gjør feil. Dette går selvsagt ikke med alle feil, men det kan hjelpe deg til å stå om du er på vippen. Tro meg, sensor ser feila allikevel Bror min gjorde det. Han bytta felt på et sted der skillestreken tilsa at han ikke hadde lov. Han kommenterte det med en gang, og kjørelæreren trakk fram dette i vurderinga. Han hadde strøket dersom han ikke hadde gjort det. Om en egentlig stryker på en slik feil husker jeg ikke (er muligens en 2`er feil), men han lå uansett på vippen EDIT: La til noe Endret 15. juli 2005 av smetho Lenke til kommentar
EVH Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 da er det snart min tur. 2.august. har et spørsmål til dere som har kjørt opp; hva slags spørsmål fikk dere før dere begynte å kjøre? føler at selve kjøringa går ganske bra, men føler meg usikker på biltekniske spørsmål angående sikkerhetsskjekk av bilen :/ har hatt sikkerhetskontroll-gjennomgang med kjørelæreren min, men umulig å huske alt det han sa, var jo utrolig mye å huske på noen tips? Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Min lærer hadde eit sånnt kort der det stod forskjellige tekniske ting du kan få spørsmål om. På oppkjøringen trekker du ein lapp med din oppgåve på, eg trakk spørsmål om vognkort. Var litt nervøs, så rotet litt. Men det teller heller lite, i forhold til heilhetsintrykket. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Tar noen ikke-ting for eventuelle fremtidige trafikanter som ser dette. -Ikke vis eventuelle banelisenser på forhånd, da er du garantert stryk om du kjører 2km/h over fartsgrensa (om han sa det som en spøk eller ikke er uvisst ). -Ikke bruk 'heel-toe'-teknikken når du girer ned. -Brems i god tid før rundkjøringer og gir ned i 2. uansett om det er fritt frem eller ei. -Ikke sving ut på motorveien mm. du kjører minimum 5km/h under fartsgrensa, det stryker de deg på med en gang. -Ikke bruk håndbrekk når du skal parkere når du er ferdig. -Ikke fortell sensoren at han skal holde seg unna pedalene sine. -Ikke fortell om alt mulig annet enn det sensor spør om på de tekniske spørsmålene, da blir han/hun bare sur. Så noen ting du kan gjøre. -Titt i speilene bare når det er nødvendig, overdreven speilbruk fører til mindre oversikt fremover. -Snakk gjerne med sensor, det at du kan føre en samtale mens du kjører er bare positivt. Å snakke om hvor mange han har strøket før på dagen er fint. -Fortell at du har kjørt masse bil og gleder deg til å få lappen. -Kommenter gjerne andre bilisters uvørenhet, inkompetanse og idioti. Jeg fikk utrolig nok lappen, med en sensor som hadde strøket 4 personer (alle) før på dagen.Følg trafikken og hold en fin flyt i kjøringen så er du sikret å bestå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå