CellularDude Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 b_cybe: Grattis med ny telefon, da! Jeg tror heller ikke den har equalizer, og har ikke funnet noe om det i manualen heller, men det er ikke alltid manualene stemmer helt. Uten equalizer blir som regel bassen ganske fraværende, selv om den nok er bedre på vanlige mp3-spillere, ikke minst med bedre hodetelefoner. Utvalget av hodetelefoner til M75 er nok svært begrenset. Hadde vært fint om Siemens hadde adaptere til 3,5mm jack, slik Nokia nå leverer. Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Har ikke fått testet MP3 spilleren med hodetelfonene enda da den står i laderen... men er nok ingen equalizer nei... Slik adapter kan man evt selv lage hvis man får tak i en slik plugg så er det bare å lodde litt på de rette stedene... I verste fall kan man ofre hodetelfonene som fulgte med med å kappe av de to ledningene som går til de to høretelefonene og lodde de på en 3,5mm hunjack... Ellers er meny ikonene fargelagt og de ser langt bedre ut enn på prototypen... Merker ikke til noe lag i menyen enda men har ikke brukt den så mye at det gjør noe hittil heller da... Får se om jeg får tatt noen bilder og lagt ut etterhvert hvis folk er interessert... Lenke til kommentar
Bunchie Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Utvalget av hodetelefoner til M75 er nok svært begrenset. Hadde vært fint om Siemens hadde adaptere til 3,5mm jack, slik Nokia nå leverer. Uoriginal adapter med 3,5 mm-plugg Lenke til kommentar
genser Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Utvalget av hodetelefoner til M75 er nok svært begrenset. Hadde vært fint om Siemens hadde adaptere til 3,5mm jack, slik Nokia nå leverer. Uoriginal adapter med 3,5 mm-plugg Den er vel kun til SX1. De har da byttet bunnplugg siden da? Uansett bør slikt tilbehør også være orginalt, noe både SE og Nokia vil selge. Lenke til kommentar
molna Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Nei, SX1 bruker samme bunnplugg som 65/75-serien. Lenke til kommentar
genser Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Nei, SX1 bruker samme bunnplugg som 65/75-serien. Okay.. Glemte meg litt, det er jo SE som nylig byttet, ikke Siemens Lenke til kommentar
SumSar Skrevet 6. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2005 (endret) Etter å nå ha hatt mobilen i en uke må jeg si meg bra fornøyd. Jeg sliter med å finne ting jeg ikke liker med den.(untak er jo det som står i første post) Utseende syns jeg også veldig om. Den virker som en veldig macho telefon. Siemens har gjort en kjempejobb med denne telefonen. EDIT: omformulering. Endret 6. juli 2005 av SumSar Lenke til kommentar
molna Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Den virker som en veldig macho telefon på meg. Det du mener er at den er FOR macho for DEG eller? Lenke til kommentar
SumSar Skrevet 6. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2005 (endret) Hehe, nei jeg mener at jeg synes den har et macho utseende. Ingenting er for macho for meg! Endret 6. juli 2005 av SumSar Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Må si jeg er ganske fornøyd hittil jeg og... har nå brukt litt tid på å slette tings om jeg ikke vil ha og kopiere over alle bildene som jeg kan være interessert i å ha over til minnekortet fordi det var jo kun 2MB ledig på telefonen av 8MB når jeg fikk den og tenker som så at det kanskje er en fordel å la litt ledig plass på mobilen hvis det som ligger på minnekortet må kopieres over? Ang. adapteren er det nok en fordel at den er original... spørs liksom om man får det på garantien hvis du tukler med litt feil ledninger og kortslutter et eller annet... Kan jo hende at det kommer med S75 ihvertfall ettersom de legger opp til så my med MP3 rundt den telefonen... Eneste jeg kanskje er litt misfornøyd er overføringshastighet på min DCA-510 datakabel... men får evt. kjøpe en minnekort leser... det går kanskje raskere... evt. en DCA-540 eller hva den heter... Ellers står det på den CD-en som følger med telefonen at det skal være equalizer men den kan ikke jeg se snurten av neon steder... Lenke til kommentar
molna Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Anbefaler minnekort-leser fremfor DCA-540. Leseren er desidert raskest. Lenke til kommentar
Exposure Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Fikk en M75 igår. Har SE K750i fra før. Førsteinntrykket var at M75 er tregere enn K750. Det første jeg forsøkte å gjøre var å overføre mp3 fra K750'en til Siemens'en. Prøvde å overføre via både bluetooth og IR, uten å lykkes. Fikk feilmelding "Overføring avbrutt" på Siemens'en. Forsøkte også å sende kontakter fra SE til Siemens. Fikk overført via bluetooth, men fikk ikke åpna "V-card'et" som dukka opp på Siemens'en. Etter dette slo Siemens'en seg av. Slo på igjen, men slo seg av igjen etter 5 sek. Dette skjer nå hver gang jeg forsøker å slå den på. Batteriet er fulladet, og det samme skjer også når lader står i. Får ingen feilmeldinger, bare et lite knepp fra høyttaleren, og svart skjerm. DOA! Noen andre som har opplevd dette? Noen som har lykkes med å overføre mp3 til M75? Eneste positive jeg har å si om M75 i forhold til K750 er at ørepluggene til M75 er langt mer behagelig å bruke. TM Lenke til kommentar
Bunchie Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Exposure: Høres ut som en software-feil... har forresten M75-en nok plass på telefonminnet? Lenke til kommentar
Exposure Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Tja, uvisst. Var ikke mange minuttene jeg fikk brukt telefonen før den tok kveld. TM Lenke til kommentar
Bunchie Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Du får levere den inn og kreve en ny eller få service på den... Lenke til kommentar
Exposure Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Noen som vet hvor i Oslo-området jeg kan levere telefonen personlig, og samtidig ha ett håp om å få en ny samme dag? TM Lenke til kommentar
Fylliksen Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 så flott at noen endelig har fått testa den da!! har innmari lyst på dne jeg også, selv om jeg ikke liker designet. får se hvor mye penger jeg har igjen når det mærmer seg den 28. :!: men hvordan er så batterikapasiteten på m75 da om jeg tør spørre? er den bedre eller dårligere enn m65? finnes det intervalltidtaker på den, sånn som på nokia 5100? og er støtdempinga på m75 bedre enn på m65? for den skulle visst være helt elendig pga metallramma. Lenke til kommentar
SumSar Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2005 Telefonen min holder glatt i 3 døgn med helt vanlig bruk.(mye sms, og en del ringing) Intervaltaker finner jeg ikke. Støtdempinga har jeg ikke testet enda, men telefonen føles veldig solid. Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Funker fint på min å overføre mp3 ihvertfall... nå har jeg kun brukt datakabel da og ikke prøvd å overføre fra en annen mobil... Er kun stoppeklokke og nedtelling... En annen ting som ble nevnt exposure... sjekk at det er ledig minne til den plassen du overfører... for på selve telefonen er det kun rundt 2MB med ledig minne når du får den pga. av de greiene siemens har lagt med, mesteparten av dette har jeg ihvertfall overført til minnekortet for å få best mulig ledig minne på selve telefonen... Så hvis du har prøvd å overføre til selve telefonens minne kan dette være at minnet nå er helt fult og at det derfor blir noe tull... Lenke til kommentar
Fylliksen Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 jeg klarte ikke å vente på svar før jeg bestilte mobilen jeg! håper den kommer på tirsdag eller onsdag. kjøpte like gjerne med et 512 mb minekort også i samme slengen. 3 døgn er vel ikke så verst. bare ikke batteriet blir mye dårligere bare etter noen uker da, sån som batteriet til en m65 til en kollega gjorde. men går det ann å få gps på den da(altså m75)? trodde det gikk ann på m65 men en kompis av meg sa det ikke fantes. er fast bestemt på at jeg leste det et eller annet sted, men det er mulig jeg blander det sammen med 5140. men du verden som jeg gleder meg til å få den! bytter mobil ganske sjelden, har bare hatt 2 mobiler hittil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå