Gå til innhold

Siemens M75, førsteinntrykk!

Anbefalte innlegg

Nå har jeg endelig(etter mange utsettelser) fått min Siemens M75 prototype(og soundsystem), fra siemens. Jeg har bare fått testet telefonen i ca 1 times tid, men jeg synes det er tilstrekkelig for å komme med et lite førsteinntrykk.

Her finner du spesifikasjonene til M75

Etter litt kikking har jeg kommet fram til følgende fordeler:

-skjermen er svært skarp, og funker bra til bildekikking osv.

-joysticken er god.

-Telefonen føles svært solid, og godt bygd.

Ulemper:

-knappene sitter veldig tett(nedover), og er for små for mine fingre(nei jeg har faktisk ikke pølsefingre, så de med slike vil nok plages en del)

-Den føles mye større enn den er.

-Menyen er svært kjedelig(hvis og oransje, thats it) Hvis noen vet om dette kan endres, vær så snill å si i fra. :)

Det er det jeg har for øyeblikket, mer utfyllende "test" og bilder tatt av og med telefonen kommer etter helga når jeg kommer hjem fra ferie.

Endret av SumSar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette ser jo ganske bra ut... håper at komplett sender min telefon i morgen (de skal vistnok få den inn i morgen...) og med litt flaks så kanskje jeg får den på lørdag.

Jeg ser ar på de nye S75 og SL75 ser det ut til at menyen er forandret, en kan jo da håpe på at det kanskje skjer noe med disse også (selv om jeg kanskje tror det er litt mye å håpe på men vet jo aldri...).

Er selv akkurat nå vant med en telefon som både er større og tyngre enn denne da men så for min del går det greit men ser jo at det er en del telefoner som er en god del mindre enn denne "klumpen" da...

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Nå synes jeg det er på sin plass å avgjøre dette; er denne telefonen så stor som den ser ut som?

Den ser jo helt gedigen ut!

Du skrev at den føles større enn den ser ut som, betyr det at den er ganske stor, at den kjennes stor, men er liten, eller at den ser stor ut, men er egentlig enda større?

Dette er et spørsmål stilt uttalige ganger.

Lenke til kommentar

Mobilen er egentlig helt passe stor, litt mindre en M65, men den virker større av en eller annen grunn.

Edit: Jeg får ikke lagt ut bilder tatt med telefonen av en eller annen grunn... Noen soom har lyst å hjelpe? :)

Endret av SumSar
Lenke til kommentar
Edit: Jeg får ikke lagt ut bilder tatt med telefonen av en eller annen grunn... Noen soom har lyst å hjelpe? :)

Hva er problemet? Får du de ikke over til data eller hva?

Om du har de på dataen, upload de på www.imageshack.us og bruk forum(1) adressen, eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Mobilen er egentlig helt passe stor, litt mindre en M65, men den virker større av en eller annen grunn.

Litt mindre? :hmm:

Deeeet var veeeldig overraskende, i grunn.

Hadde regna med at denne skulle være litt av en murstein...

Jøss, da ser det jo ut som om denne telefonen kan bli en slager, da.

Den er vel også ganske tung, da.

Lenke til kommentar

utavbilsverige13ur.th.jpg]Bilde er tatt ut av en bil i ca 120 km/h[/url]

traktor4jr.th.jpgTraktor, tatt i godt lys.

hus3vn.th.jpg]Nabohuset, tatt i godt lys.[/url]

altan1ua.th.jpg]Bilde av blomster, tatt i skyggen, med bra lys[/url]

Alle bildene er tatt med en litt ustødig hånd, med beste innstillinger.

Bilder av telefonen:

75vs657lq.th.jpg]M75 og M65, sammenligning.[/url]

m75vs65stabla9qb.th.jpg]Sammenligning av telefonene, oppå hverandre.[/url]

Her ser dere størrelsen.

m75ihnda3qb.th.jpg]M75 i hånda.[/url]

m75ihndabak6wj.th.jpg]M75 i hånda, bakparten.[/url]

Som sagt, den er ikke så stor.

m75hytalersett8sh.th.jpg]Telefonen med det medfølgende høytalersettet(følger ikke med når du kjøper den)[/url]

Her ser du også litt av den kjedelige menyen.

m75hytalersettsammen1ze.th.jpg]Høytalersettet, klappet sammen.[/url]

Det var det jeg hadde. Jeg beklager for crappy kvalitet på bildene av telefonen, det kameraet jeg har til rådighet er temmelig slitent.

EDIT: takk arehei for tipset. :)

Vegard_: Vekt: 110 gram

Endret av SumSar
Lenke til kommentar

Slik bruker du imageshack. Velg et bilde du vil laste opp. Last det opp.

Kopier så det som står i Thumbnail for forums (1).

Det ser da slik ut:

hangingon3rc.th.jpg

Så er det bare å skrive hva man vil etter eller før det :)

edit: Takk for sniktitt og bilder forresten :)

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Så ikke så verst ut det... inbilte meg også at den kanskje var litt større men det skyldes vel at i bildene fra siemens så er det ingen ting å sammenlikne med og designet gjør vel kanskje at den ikke ser mindre ut enn den er også da...

En annen ting er at menyikonene på den ferdige versjonen er fargelagte og ikke hvit og oransje... du får sikkert det samme hvis du oppdaterer FW...

Håper jeg får min telefon fra komplett i dag... den er registrert på postterminalen i oslo og bor ikke så langt fra Oslo så skulle vel komme frem i løpet av dagen...

Lenke til kommentar

M65 var jo en hardhaus, men jeg leste tilbakemeldinger om folk som hadde fått støv under displayglasset, og displayglasset ble svært lett ripete. Dessuten var glasset veldig blankt, noe som lett ga forstyrrende reflekser.

Får håpe at M75 er tøffere da. Får også håpe at man slipper alle problemene med firmware og PC-programvaren som skjemmet M65 den første tiden.

Har litt lyst på en M75... Den koster klart mindre enn M65 gjorde da den var ny.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
-Menyen er svært kjedelig(hvis og oransje, thats it) Hvis noen vet om dette kan endres, vær så snill å si i fra. :)

Skift tema/utseende!

Ellers, bildene har oppløsning 1280x960, som var vanlig med de tidligere CX75/M75-mobilene, har sett bilder som er tatt av en CX75 med 1280x1024 oppløsning...

Forresten, her er en fiksa utgave av SumSars bilder:

utavbilsverige13ur.th.jpgBilde er tatt ut av en bil i ca 120 km/h

traktor4jr.th.jpgTraktor, tatt i godt lys.

hus3vn.th.jpgNabohuset, tatt i godt lys.

altan1ua.th.jpgBilde av blomster, tatt i skyggen, med bra lys

Alle bildene er tatt med en litt ustødig hånd, med beste innstillinger.

Bilder av telefonen:

75vs657lq.th.jpgM75 og M65, sammenligning.

m75vs65stabla9qb.th.jpgSammenligning av telefonene, oppå hverandre.

Her ser dere størrelsen.

m75ihnda3qb.th.jpgM75 i hånda.

m75ihndabak6wj.th.jpgM75 i hånda, bakparten.

Som sagt, den er ikke så stor.

m75hytalersett8sh.th.jpgTelefonen med det medfølgende høytalersettet(følger ikke med når du kjøper den)

Her ser du også litt av den kjedelige menyen.

m75hytalersettsammen1ze.th.jpgHøytalersettet, klappet sammen.

Det var det jeg hadde. Jeg beklager for crappy kvalitet på bildene av telefonen, det kameraet jeg har til rådighet er temmelig slitent.

EDIT: takk arehei for tipset. :)

Vegard_: Vekt: 110 gram

Endret av ^Cartman^
Lenke til kommentar

Skift tema/utseende!

Har prøvd, det funka ikke, har sikkert noe å gjøre med at jeg har en prototyp, noe simens understreker kraftig i mailen.

Forresten, her er en fiksa utgave av SumSars bilder:

Takker. :)

Endret av SumSar
Lenke til kommentar

Veldig sexy mobil, og jeg er glad Siemens har laget skjermen litt mindre så det blir tettere mellom pixlene, etter min mening er det viktigere med pixeltetthet enn skjermstørrelse.

Såvidt jeg kan se, er dette en oppgradert S65 MED alle de småtingene S65 manglet, samtidig som den er sprut- og støtsikker. Antakelig er kamerakvaliteten en del bedre også. Dette blir ikke bare en mobil for sportsentusiaster, men kanskje andre som ikke er helt stø på labben også... (hadde mareritt her om dagen om at jeg mistet min nokså nye K750 ned i utedoen på hytta... Den hadde sikkert dødd, men M75 hadde forhåpentligvis overlevd)

Og høyttalersettet er et kapittel for seg. Virker som det gir en del lyd, og det er heller ikke så stort. Og det er veeeeldig sexy :yes: Men hvordan får det strøm? gjennom mobilen, eller eget batteri, egen stikkontakt, og går det an å bruke den samtidig som mobilen lader etc?

Lenke til kommentar

Høytalersettet får strøm gjennom 2 AA batterier, men kan også få strøm gjennom ladderen. Jeg har ikke prøvd om det vil fungere å ladde telefonen samtidig.

Noe av det kuleste med høytalersettet er at du kan koble det til hva som helst med den rette kabelen, som f.eks en mp3-spiller.

Det har også egne knapper for bedre bass og for "soround"

Lyden er ganske bra. :)

Endret av SumSar
Lenke til kommentar

Mener å leste at den ikke hadde det men garanterer ikke noe... har nå mottat min M75 fra komplett så hvis den har equalizer skal jeg komme tilbake til saken... Akkurat nå står telefonen i laderen.

Det jeg syntes er litt dumt er at de kun har lagt med 1 låsemutter... så hvis man mister den må man enten teipe igjen baklokket eller kontakte siemens (evt. forhandler?) for å få en ny en...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...