Gå til innhold

Anbefalt skjermstørrelse om en bruker PC mye?

Anbefalte innlegg

Som topic sier... hva er "minimum" skjerm størrelse om du bruker PC mye?

Til høsten vil jeg gå til innkjøp av en bærbar PC..

Da kommer et dilemma,

Vil ha minst mulig PC (dermed også liten skjerm...) som jeg kan drasse med overalt, men samtidig har jeg en deltidsjobb der jeg kommer til å jobbe en del på PC'n..

Så hva er "minimum" bør jeg gå for en 15" ? eller er mindre skjermer brukbare?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en 10" Vaio og angrer ikke på at jeg byttet! Har gått fra 15,4 ned til 12 og nå på 10. Personlig synes jeg det ikke er noe problem med så liten skjerm, det at den er så liten og lett veier totalt opp!

Lenke til kommentar

Nå spørs det jo helt hva du skal gjøre på maskinen, til teksbehandling holder en oppløsning på 1024x768, og da kan du jo få skjermer som er 12" med dette. Allikevel føler jeg at det er fantastisk å komme hjem til min 17" LCD etter en lang dag på skolen med 12"'eren.

Det med skjermstørrelse blir nok en vanesak, men det er jo ikke noe tvil om at det er mer behagelig å jobbe på en så stor skjerm som mulig.

Personlig vil jeg ikke anbefalle kjøp av en bærbar med 12" dersom denne skal brukes som hovedmaskin.

Lenke til kommentar

En 14" er ganske kjekt syns jeg.. ASUS har et par modeller, med gode spesifikasjoner. Den er liten nok, og samtidig stor nok :)

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308588&cks=PRL

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310572&cks=PRL

14" og 1280x800 i oppløsning er veldig behagelig å jobbe med syns jeg.

PSData har også noen flotte 12" Tundra 1551-modeller fra 9000 kr. og opp, med samme oppløsning.. Funker greit med denne opplsøningen på 12" og, men her mister du altså de gode grafikkløsningene som du finner i ASUS-maskinene

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...