jrs Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Har funnet en tråd på ett tysk Dlink forum hvor de diskuterer noe av samme problem som vi har. Jeg er ikke så flink i tysk, så kanskje noen andre klarer å dra nytte av det som står i denne tråden: http://forum.dlink.de/topic.asp?TOPIC_ID=34671 Lenke til kommentar
knut Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Har mottatt denne routeren til test nå i dag og er for øyeblikket på en telenor linje. Jeg har ikke merket meg disse problemene enda, men nå har jeg minimum vært koblet opp mot msn, selv om dette ikke genererer så mye trafikk kan dette være nok til at den ikke har koblet fra enda. Når det gjelder hastighetssjekken så kan du godt sette denne manuelt under gamefuel, slik at du slipper sjekken rett etter oppstart. Noen som har denne routeren med telio? Jeg har noen problemer med at den ringer fint ut, men klarer ikke å motta samtaler, jeg har prøvd å fjerne SIP-alg under special AP, åpne portene 5060 og special application 16200-16800 uten at det hjelper. Lenke til kommentar
Hypie Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 (endret) Synes fortsatt det høres ut som det er modemet-->sentralen det er problemer med.. På mitt modem har jeg et lys for "line sync" og jeg observerer at de gangene jeg blir koblet fra, så blinker det (ikke bra) på modemet på lyset for line sync, som betyr at den mister kontakten med sentralen, så jeg vet at det ikke er ruteren i mitt tilfelle. Fikk tilsendt et annet modem å prøve med for en tid siden, der har jeg ikke like informerende lys (alla @ osv.) så her er det vanskeligere å diagnostisere problemet, men det er nok akkurat det samme som med det gamle modemet.. PS: Henter en DGL-4300 fra posten imorgen, så får jeg og testet med denne ruteren, så kunne vi sammenliknet loggen.. Endret 7. juli 2005 av Hypie Lenke til kommentar
H_S Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Ingen som har testa denna Router'n (DGL-4300) på noe annet en Telenor? har en til bestilling jeg oxo, men har bluecom, så ikke noe PPOE for meg. Har noen hørt med Telenor om deres modem eventuelt har en idle timer ? at hele problemet er at modemet kobler ut og at router sliter litt i "oppstart" etter at modem går til idle ? Lenke til kommentar
Sylvarius Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 (endret) Jeg har testet denne routeren mot bredbåndsbolaget (dhcp, ikke PPPoE). Fungerer utmerket - Sylvarius Endret 8. juli 2005 av Sylvarius Lenke til kommentar
jrs Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Jeg har løst problemet :-) La inn den amerikanske firmwaren som jeg fant her: ftp://ftp.dlink.com/Gateway/dgl4300/Firmware/ Forbindelsen har nå vært stabil på PPPoE siden i går kveld. Har ikke fått testet trådløst ennå, så jeg vet ikke om det lager problemer at man legger inn amerikansk firmware. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Noen som har denne routeren med telio? Jeg har noen problemer med at den ringer fint ut, men klarer ikke å motta samtaler, jeg har prøvd å fjerne SIP-alg under special AP, åpne portene 5060 og special application 16200-16800 uten at det hjelper. Prøvd å sette BB-adapteret ditt i DMZ til Dlinken? Lenke til kommentar
knut Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Prøvd å sette BB-adapteret ditt i DMZ til Dlinken? Har prøvd det ja, men så prøvde jeg bare å resette alt i gårkveld og plutselig var det noen som ringte meg på telefonen, må si jeg skvatt litt da jeg akkuratt hadde resatt boksen og fått den på nett igjen. Lenke til kommentar
Emknu Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Hei! Hvordan gikk det med trådløs oppkobling med den amerikanske firmware'n? Hilsen Emk Lenke til kommentar
jrs Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Har ikke fått testet så mye, men det lille jeg har gjort, ser ut til å fungere greit. Hvis man får problemer med amerikans firmware, så er ser det ut til at det bare er å legge tilbake den europeiske. Min PPPoE forbindelse har vært veldig stabil etter etter at jeg la inn amerikansk firmware, så jeg anbefaler de som har problemer å testet denne. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 (endret) Har testet den amerikanske nå og den ser ut til å funke alt ser ut som å funke nå, trådløst og hele pakka. merkelig at det fikset feilen å legge inn den amreikanske firmwaren Endret 11. juli 2005 av Dennis87 Lenke til kommentar
Emknu Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Hei! Takk for tipset om den amerikanske firmware! Den ser ut til å virke for meg også! Trådløst ser også fint ut, bortsett fra at statistikken til ruteren sier at det er en del feil i trådløse overføringer. Det er jo ikke sikkert dette har med ruteren å gjøre og ikke merker jeg noen feil ved "ping" kommando heller, så ser bort fra det i denne omgang! Hilsen Emk Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 12. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2005 Hei! Takk for tipset om den amerikanske firmware! Den ser ut til å virke for meg også! Trådløst ser også fint ut, bortsett fra at statistikken til ruteren sier at det er en del feil i trådløse overføringer. Det er jo ikke sikkert dette har med ruteren å gjøre og ikke merker jeg noen feil ved "ping" kommando heller, så ser bort fra det i denne omgang! Hilsen Emk sto på min at det var feil i den trådløse overføringene på den europeiske også. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 12. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2005 (endret) Har funnet en ny frimware 1.3d på den tyske siden som fikser problemet. ser ikke ut som den er ny da på datoen men funker ny da og er europeisk. Last ned her Firmware 1.3d 4/18/2005 - Fixed PPPoE internet connection e.g. with AOL Firmware 1.3 4/4/2005 - Fixed Doom Server bug. - Added WPA2 support. - Added automatic channel selection. - Added ability to add a backup radius server. - Added new WAN connections supported PPTP, L2TP, and BigPond. - Improved support for 802.11g and 802.11b clients with Dynamic Turbo. - Increased NAT entries to 6000. - Access control now based on IP or MAC Firmware 1.2 2/23/2005 - Added Automatic Uplink Rate Detection (GameFuel Page) - Increased performance playing Starcraft - Automatically checks for new firmware every 7 days - Added loopback feature - allowing to test virtual server entries from LAN side. - Xbox Live Compatible har funnet en ting som er merkelig er at det står at det er firmware 1.0 på device info men 1.3 på firmware, jeg regner med at det er en feil da siden alt som er i 1.2 og 1.3 er i denne firmwaren Endret 12. juli 2005 av Dennis87 Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 Har funnet ut at med den amerikanske firmwaren feiler trådløse pakker mye oftere enn med den europeiske Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 Man må restete til standard innstillinger ruteren etter man har lagt inn den 1.3d firmwaren. da vil det stå 1.3 på status Lenke til kommentar
Emknu Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Hei! Skal forsøke den tyske versjonen jeg og. Er det noen forskjell på amerikansk og europeisk trådløst? Signaler osv. mener jeg...? Hilsen Emk Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Noen som har denne routeren med telio? Jeg har noen problemer med at den ringer fint ut, men klarer ikke å motta samtaler, jeg har prøvd å fjerne SIP-alg under special AP, åpne portene 5060 og special application 16200-16800 uten at det hjelper. Vi har Telio med NGT som leverandør. Og jeg har ikke måtte gjøre noe som helst for at det skal fungere. Lenke til kommentar
kjbu Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Gammel tråd dette her..... Sitter selv på en DGL-4300 på Telenor ADSL med PPPoE. Har fungert fint det siste året, kun noen få rebooter av routeren. Har satt Telenor sin router til bridge-modus, slik at DLinken tar seg av PPPoE-autentiseringen. I det siste, har jeg måttet reboote routeren flere ganger pr. dag da jeg mister kontakt til internett. Router rapporterer PPPoE "Connected", men det er ingen kontakt videre, selv ping fra Dlink'en mot kjente servere på nettet fungerer heller ikke. Det eneste som hjelper er en soft-reboot eller strøm av/på. Denne tråden er neste 3 år gammel, sitter dere fortsatt med routerene i drift og hva skjedde videre med deres problemer mot Telenor/PPPoE ? - kjbu Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Skulle tro problemet var på Telenor sine linjer siden problemet oppstod den siste tiden. Hvis du flooder ruteren med torrents kan det jo fort den til å knele også. Endret 30. mai 2008 av Knopfix Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå