Gå til innhold

133 eller 166 mhz-fsb

Anbefalte innlegg

En PC2700 Rambrikke er så vidt jeg vet 333mhz, dvs den skal jo da kunne kjøre på 166mhz fsb da det er DDR og 166*2=332 ~333mhz. Men, jeg får ikke bootet opp pc'n når jeg setter fsb til 166 i bios, den henger, så jeg må resete bios og hele pakka. Hørt noe om at viss du stiller fsb i BIOS er det "overklokking" og at du m heller stille jumpere på HK. Jeg fant en tabell på hk, med tre hastigheter, 100,133 og 166, som henviser til SW1 og SW2 på HK. Men tror du ikke det at det ikke finnes noen SW1 og SW2 noen steder på hk! Så hvordan får jeg stilt 166mhz fsb da?

HK: MSI KT3 ULTRA-ARU RAID

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men, HSTCLK er jo Hostclock, eller fsb, og jeg vet du kan velge flere innstillinger i DRAM settings, SPD, HSTCLK og som du sier HSTCLK + 33, og hvis HSTCLK er 133 og man velger det alternativet, kjører ramen 266mhz. og man kan velge HSTCLK + 33 da er fsb fortsatt 133 men ramen kjører 166/333mhz. Men, i teorien skal jo det og funke uten problemer hvis man setter FSB til 166 og velge alternativet HSTCLK for da skal jo og ramen kjøre på 333mhz, dernest skal det jo fungere?

Lenke til kommentar

Det er ikke så mye å hente på å kjøre FDB på 133 og ram på 166 i forhold til å a begge på 133.

Det du vil ha er 166-166. På det hovedkortet skal det bare være å stille FSB til 166 og ram til "=hostclock". Det forutsetter at du har en multiplier på prosessoren som gjør at den ikke kjører for fort. Ved FSB=166 skal multiplieren til PCI og AGP bussen endres automatisk til hhv. 1/5 og 2/5 sånn at de går på riktig hastighet. (33 og 66MHz)

Men du må nok sette ned multiplieren til prosessoren for at den skal klare det.

Lenke til kommentar

Har samme prosessor som deg, personlig har jeg klart 1733MHZ EN gang, men ellers klarer jeg ikke mer enn 1600. Sett ned multiplieren hvis du skal kjøre FSB og minnet på samme frekvens. Anbefaler 8,5*166 = 1411MHz. ellers man du like greit kjøre asynkront, da på bekostning av ytelse...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...