Gå til innhold

Feil med harddisken?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har akkurat kjøpt ny PC av komplett, hdd'en skal være på 250GB, å i bios står det at den er 237GB (greitt nok), men inne i Windows står det at hdd'en er på 137GB, noe som er utrolig lite i forhold til dens egentlige størrelse!

Noen som kan hjelpe meg? Tar imot alle svar! :)

Tror også det er noe feil med hdd'en, ettersom alle programmer som jeg prøver å installere ender i "Corrupted" eller no..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Les denne tråden for svar på dine spørsmål.

Har prøvd å lest den, men fant ikke svar på mine spørsmål, men takk anyways ;)

?

Dine problemer er jo nettopp det som er tatt opp i første post i den tråden. Du får forklaring på størrelsen du finner i BIOS og 137GB problemet i Windows.

Hva er det du evt. ikke får svar på der?

Lenke til kommentar

Jeg forutsetter at du har Windows XP.

Linken viser til hvorfor Windows XP ikke gir tilgang til mer enn 128/127 Gb. Både WinnXP SP1 og SP2 støtter store harddisker. Har du "bare" den originale XP uten servicepack må du foreta en registry-endring. Men - Microsoft har bare sikkerhetsoppdateringer for SP1/SP2 - så en oppgradering er på sin plass.

Lenke til kommentar
Les denne tråden for svar på dine spørsmål.

Har prøvd å lest den, men fant ikke svar på mine spørsmål, men takk anyways ;)

?

Dine problemer er jo nettopp det som er tatt opp i første post i den tråden. Du får forklaring på størrelsen du finner i BIOS og 137GB problemet i Windows.

Hva er det du evt. ikke får svar på der?

Problemet er at når jeg begynte å instalere WinXP Pro, kom det at partisjon C:, hadde bare 137GB, mens i BIOS fungerer alt fint..

Tror det er noe problemer med Softwaren på maskinen..

Endret av Ilsaldur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...