SilentNET Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Hei! Jeg lurer rett og slett på om noen kan bekrefte at det er lovlig å kjøre med en høyre rattet bil i Norge. Det er vel heller ikke så alt for lett å få slike biler godkjent i Norge grunnet forskjeller fra Japan til Norge på utslipp, støy, og ikke minst det faktum at lysene på bilen lyser "feil vei" på en RHD bil i motsetning til en "Norsk" LHD bil. Bilen det er snakk om er en 93' Toyota Supra RZ Twin Turbo med 280 hk. Bilen er japansk og har dermed rattet på høyre side. Jeg må eventuelt skaffe meg noen LHD frontlykter fra Ebay (tatt av en vraket LHD Supra eller noe og bytte ut de japanske lyktene. Er det kanskje noen på forumet som har en Supra TT med skilter som er importert? LHD eller RHD spiller ingen rolle. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 (endret) Ja, det er lov. Men bilen må jo godkjennes før registrering, og da må jo alle direktiv og lignende følges, men bare det at rattet er på andre siden i seg selv er ingen hindring. Kjøres mange biler med rattet på den siden i Norge. Endret 30. juni 2005 av Opus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå