Gå til innhold

Trenger noen råd

Anbefalte innlegg

Jeg har rundt 10-15 tusen til rådighet og tenker på å kjøpe meg PC...

Har fundert mye på dette selv, men greier liksom ikke helt å bestemme meg på hva jeg skal kjøpe.

Jeg har bestemt at jeg skal ha 256-512Ram,

Athlon XP 1.4Ghz+, GF3, rundt 40-60Gb HD, DVD-spiller og Logitech Cordless Optical Desktop.

Jeg trenger ikke å kjøpe skjerm, brenner eller høyttalere siden jeg har en 17" og jeg bruker headset.

Jeg ønsker ei maskin som holder ei god stund fremover. Maskina vil bli brukt mest i spill sammenheng, så det er viktig at den takler det meste av spill :smile:

Hvis noen av dere har tips til hvor jeg kan kjøpe eller tar seg tid til å sette opp en PC i en web shop for meg, hadde det vært kjempefint.

Bare gi meg noen tips om denne PC-en sammen med det som mangler for at den blir komplett, og send til meg i e-mail på [email protected] eller svar her.

Tusen takk på forhånd

Vennlig hilsen,

Naits

Endret av Naits
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er noe slikt eg ville kjøpt viss eg skulle kjøpe i dag !

* 108867 Abit KR7A-RAID Hovedkort Socket A (DDR)

VIAKT266A, ATA/133, RAID, ATX 266MHz FSB

kr 2 030,37

- har sjølv et abit kort og har kun gode erfaringer med det, så kommer til å kjøpe det ved oppgradering!

* 108606 AMD Athlon XP1700+ 1.46 GHz 266 MHz bus

Socket A (Palomino)

kr 1 845,37

- hvilken amd du vil ha er alt etter om du vil kjøpe en rask prossesor no (dyrt) eller vente 1 til 2 år og kjøpe den raskeste hovedkortet ditt støtter å få litt ekstra ytelse ut av maskinen da !

* 106459 Pioneer DVD-spiller IDE 16x/40x Tray

Bulk (DVD-116)

kr 786,25

- kjenner folk som har pioneer dvd spiller og det har bra erfaringer med de ! slot in eller tray er mer en smaksak etter mi meining, men eg likar best tray ! om du kjøpe bulk eller retail er opp til om du vil ha 2 elendige spill og en eske, eller ikkje!

* 108423 Gainward AGP GeForce3 Ti/550XP 64MB 3,8n

Titanium500,"Golden Sample", DVI, Retail

kr 4 250,37

- der har du vertfall et kort som varer en stund. Du kan også kjøpe en billigere variant og klokke. Men har du penger så.....

* 108400 DDR-DIMM PC2100 ECC/REG 512MB DDR CL2.5

Minne 184-P (for DDR-PC266MHz)

kr 1 660,37

- har ikkje sjølv DDR ram men trur desse er et ok valg. Grunnen til at eg har valgt minne med ECC/REG er at skal du ha mer en 2 brikker på det kortet må det være REG (registered. skal du overklokke ville eg valgt corsair eller crusail (ikkje sikker på om det er rett stava, men vet ikkje om noen plass de selger det.

* 107832 Western Digital Caviar 100GB IDE 7200RPM

ATA/100 harddisk 2MB cache WD1000BB

kr 2 451,25

- her er det avhengig av hvor stor hd du vil ha ! Har positive erfaringer med WD. Kjøp gjerne en stor dor ingenting er så plagsomt som å brenne 60-80 cd'r på lan :smile:

Totalt: 13 023,98 (komplett)

- her kan du spare inn noen 1000 ved å velge billigere komponenter !

-så må du også ha kabinett. kommer ikkje med annbefaling der siden det er smak og behag ! har sjølv et Addtronics Servertower som eg er storfornøgd med.

-cpu vifte må du ha, om du skal ha den kraftig eller svak er alt etter kor mykje støy du tåler !!

cpu. vitftene mine ligger på ca 45 Db, det er slikt du blir vant med ! forstår ikkje kvifor folk klagar over støy fra hd :smile:

sikkert noe eg har glømt, men lykke til med kjøp av ny pc. og at du er heldig og ungår problem, som eg har sluppet !!

Amd 1400

Abit Kt7

512Mb Ram Apacer

Geforce 2Mx/Mx400 @218/381

55 Gb

PSU 235W og 145W

[ Denne Melding var redigert av: Okie85 på 2001-11-26 22:55 ]

Lenke til kommentar

AMD Athlon XP1600+ 1.4 GHz 266 MHz bus

- Socket A (Palomino) prosessor 1 475,37

IBM Deskstar 40GB IDE 7200RPM

- ATA/100 harddisk 60GXP 1 248,75

Asus A7N266-E Hovedkort for Socket A DDR

- nForce420D, ATA/100, ATX, DDR, lyd, lan 2 585,37

DDR-DIMM 128MB CL2.5

- PC2100, 545,74 (2 stk)

Chieftec Dragon Big Tower m/dør Sølv Kabinett m/340W DA-01SL-D P4 / AMD 50-99 1 290,38

Totalt: 7 145,61 (komplett)

Her får du Lan, dolby-digital lyd o.s.v. -Du får også et godt skjermokrt som du kan teste ut, er du ikke fornøyd har du allikevel råd til et GeForce 3, (kanskje holder dette skjermkortet til GeForce4 kommer ut...

Lenke til kommentar

Tusen takk alle sammen for svarene deres!

Nå har jeg enda mer å gruble over.

Må prøve å få til dette riktig siden jeg ikke har så mye penger. Det er også viktig med en PC som holder ei stund :smile:

En ting jeg lurte på da. Caveman sa at til FPS spill bør man ikke bruke trådløs mus/tastatur. Kan noen gi et svar på hvorfor?

Men som sagt, tusen takk for all hjelpen. Hvis noen har flere tips så værsågod, jeg skal ikke stoppe dere :smile:

Vennlig Hilsen,

Naits

Endret av Naits
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...