Gå til innhold

Hvilken Bios til Aladdin Live ved 250 Gb disk?

Nettulf

Anbefalte innlegg

Hei.

Har etter masse plundring og en del god hjelp her på forumet fått modifisert en Xbox V1.6

Har fått til å starte forskjellige auto installere, som har oppdaget bytte til ny harddisk, og latt meg sette opp og formatere den automatisk.

Men det ser ikke ut til at den finner hele disken, får ca. 125Gb tilgjengelig på F:.

Og med de andre små delene på C:, D:, E: og X/Y/Z ser det ut til å bli totalt 137 Gb

Så da regner jeg med at det er feil Bios på chipen som er en Aladdin Live?

Hvilken Bios bør jeg finne til denne?

Nettulf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri klart å flashe alladin, men spørs selvsagt på xbox versjonen.

x8 støtter 1.6 og 1.0-15. Må bare finne riktig versjon.

Brukte alladin før, men bruker kun DUO2X nå.. Koster litt mer, men da vet jeg at jeg får kvalitet og det funker :)

Lenke til kommentar

Takker for svar igjen ;-)

Har prøvd med en Evox8 bios, men det finnes jo så mange av de?

Hva skal jeg bruke av disse:

evox.m8plus.v16.fc.137.bin

evox.m8plus.v16.bin

evox.m8plus.fc.137.bin

evox.m8plus.bin

evox.m8.v16.fc.137.bin

evox.m8.v16.bin

evox.m8.fc.137.bin

evox.m8.bin

Jeg holder en knapp på evox.m8plus.v16.fc.137.bin, men er jo ikke sikker.

Regner med v16 er for 1.6 Xbox, og 137 er for disker større enn 137Gb

Hva forskjellen på vanlig å pluss er, samt fc aner jeg ikke.

Men det er det vel noen som vet....

Hvis det er vanskelig å flashe Bios på Aladdin live i xboxsen, så kan jeg ta den ut å bruke programmereren....

Nettulf

Lenke til kommentar

- EvoX_M8_FC_06_Blue_256.bin = Denne er for xboxer med versjon 1.0-1.5 og den legger alt av overstående plass på harddisken til F:.

- EvoX_M8_FC_67_Blue_256.bin= Denne er også for xboxer med versjon 1.0-1.5 men legger kun 137GB på F og resten av harddisken på G:.

- EvoX_M8_v16_FC_06_Blue_256.bin = Denne er for xboxer med versjon 1.6 og legger alt av overstående plass på harddisken til F:.

- EvoX_M8_v16_FC_67_Blue_256.bin = Denne er også for xboxer med versjon 1.6 men legger kun 137GB på F og resten av harddisken på G:.

edit: du har ingen av dem :blush:

Endret av Spidy
Lenke til kommentar

Legg disse linjene til evox.ini før du prøver å flashe hvis du har en aladdin med 49LF020A chippen:

Flash = 0xbf61,"SST - 49LF020",0x40000

Flash = 0xbf52,"SST - 49LF020A",0x40000

Flash = 0xdab0,"SST - 49LF020A",0x40000

Sannsynligheten er stor for at du får feilmeldingen "unknown flash type" hvis du ikke gjør det.Etter dette skal det gå greit å flashe gjennom evox dashboardet, kan hende du må legge til linja "Item "Flash BIOS",@1" til evox.ini for å få fram flash menyen.Lag en folder i rota av c: som du kaller "bios" og legg de flashfilene du vil ha dit.Som du sikkert skjønner går jeg ut i fra at du allerede har installert evolutionx som dashboard,eller.... :ermm:

Biosen jeg anbefaler er M8_16_LBA48_IGR_C06 , den er bombesikker, her er større disk enn 137gb og IGR allerede implementert samt at den gir en stor f: partisjon.

Synes selv det er litt usikkert å flashe gjennom evox dash siden det hender titt og ofte at det henger seg og siden du kun har én bios bank på chippen din så er du ute å kjøre hvis du ikke kan hotswappe, men nå har du programmerer så du kan jo bare bruke denne etterpå hvis det skjærer seg.Lenge leve DuoX2 med to bios banker :thumbup:

Endret av bas
Lenke til kommentar

Jeg har ikke lagt inn noe fast dashbord ennå, siden jeg ikke får tilgang til hele disken... Vil ha det på plass først.

Og for å unngå problemer (siden jeg er amatør) tar jeg ut Chip og flasher Bios direkte, så jeg trenger ikke legge til noe i ini filen.

Finner ikke M8_16_LBA48_IGR_C06 , er det noe spesiellt jeg må søke på?

Har også EvoX_M8_v16_FC_67_Blue_256.bin og EvoX_M8_v16_FC_06_Blue_256.bin som Spidy nevner.

Hvilke av disse er best? All plass på F:, eller noe på G: også?

Nettulf

Lenke til kommentar

Ok, jeg veit ikke helt hvor du "søker" etter disse biosene, men jeg finner det jeg skal ha på "the usual place" som det så fint kalles, er neppe lov å referere til hvor det er her i dette forumet.Er noen måneder siden jeg hentet de, så kan hende at den ikke er der lenger.

Personlig foretrekker jeg stor f: partisjon (06 partisjon) , ser ikke vitsen med å dele opp, men det er smak og behag.

Når det gjelder programmern så kan den være en pain in the ass å få til å registrere chippen, bare prøve flere ganger.

Lenke til kommentar
Ok, jeg veit ikke helt hvor du "søker" etter disse biosene, men jeg finner det jeg skal ha på "the usual place" som det så fint kalles, er neppe lov å referere til hvor det er her i dette forumet.Er noen måneder siden jeg hentet de, så kan hende at den ikke er der lenger.

Personlig foretrekker jeg stor f: partisjon (06 partisjon) , ser ikke vitsen med å dele opp, men det er smak og behag.

Når det gjelder programmern så kan den være en pain in the ass å få til å registrere chippen, bare prøve flere ganger.

Regner med "the usual place" er den tunge veien med Mirc og diverse grupper der... Har ikke kommet lengre enn å laste ned Mirc, får se hva jeg får til i helgen...

I følge inlegget til Runepune anbefaler han ikke mere enn 200 Gb på F:

Så da ser det ut til at jeg prøver på en løsning som gir 137Gb på F: og resten på G:

Håper da at Biosen EvoX_M8_v16_FC_67_Blue_256.bin blir den rette.

Ellers får jeg prøve evox.m8plus.v16.fc.137.bin uten at jeg helt vet hva fc betyr...

Nettulf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...