Jada-jada Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Hei alle sammen!! Jeg vurderer å kjøpe en HP nx6110 men ser at noen skriver at viften i den maskinen går konstant er dette sant? Kan man evt gjøre noe? eller er dette bare tull? NB- Jeg vil gjerne ha svar fra mennesker som har denne maskinen eller er 100% sikker i sin sak. Lenke til kommentar
jam Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Dette er bare en fortsettelse av diskusjonen som foregår på Bærbar til skole. maks 6000kroner. Ta en titt nedover i den diskusjonen, så får du svar på dette. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Dette er bare en fortsettelse av diskusjonen som foregår på Bærbar til skole. maks 6000kroner. Ta en titt nedover i den diskusjonen, så får du svar på dette. Hei jam!! Jeg har sett den, men der er det du og ken36 som har hvert sitt syn på dette... Jeg hadde håpet å få flere med nx6110 å fortelle om dette er et problem eller ikke.. Du sier at du har et problem, og ken36 har ikke så det blir 1-1 men er det bingo så styrer jeg heller unna..Derfor hadde jeg håpet på flere svar, men takk for ditt, men håper på flere som har erfaring med denne maskinen svarer. Lenke til kommentar
jam Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Tja, vi har vel ikke hvert vårt syn, bare forskjellig erfaring.. Enig med deg i at det hadde vært nyttig med flere innspill om eventuelle "vifteproblemer" på nx6110. Så kom igjen, nx6110-eiere! La oss få høre hvordan vifta deres oppfører seg. Lenke til kommentar
ken36 Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Tja, vi har vel ikke hvert vårt syn, bare forskjellig erfaring.. Enig med deg i at det hadde vært nyttig med flere innspill om eventuelle "vifteproblemer" på nx6110. Så kom igjen, nx6110-eiere! La oss få høre hvordan vifta deres oppfører seg. Ja det hadde vært fint med noen innspill om dette.Har du oppgradert bios jam? kan hjelpe sa HP. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 [ Det må da være flere som har denne maskinen, og som kan gi meg noen tips om dette ?? Lenke til kommentar
jam Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Har du oppgradert bios jam? kan hjelpe sa HP. Jepp, har oppgradert BIOS fra F03 til F06. Det ga intet utslag i hvor mye vifta sviver. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2005 Har du oppgradert bios jam? kan hjelpe sa HP. Jepp, har oppgradert BIOS fra F03 til F06. Det ga intet utslag i hvor mye vifta sviver. Da får du kontakte HP jam, og høre med de.. (gi en tilbakemelding på hva dem sier a) Rart at ingen kan dele erfaringer på dette da? maskinen er jo solgt i bøtter og spand... Lenke til kommentar
Mikkemann Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Hei. Jeg har hatt denne bærbare (nx6110) i et par uker, og den er fullstendig lydløs. Aldri hatt en slik stille bærbar før, og heller ikke så lett. Er meget fornøyd. Etter å ha brukt noen programmer en stund så kan viften starte, men den er alikevel så stille at jeg nesten ikke merker det. Har ikke oppdaterrt noe. Kan jo være forskjellig fra pc til pc kanskje, men det er i alle fall min erfaring. michael Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2005 Hei. Jeg har hatt denne bærbare (nx6110) i et par uker, og den er fullstendig lydløs. Aldri hatt en slik stille bærbar før, og heller ikke så lett. Er meget fornøyd. Etter å ha brukt noen programmer en stund så kan viften starte, men den er alikevel så stille at jeg nesten ikke merker det. Har ikke oppdaterrt noe. Kan jo være forskjellig fra pc til pc kanskje, men det er i alle fall min erfaring. michael Endelig et svar Du skriver at viften starter etter vært men går stille.. Går den da konstant?? Lenke til kommentar
Mikkemann Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 (endret) Hei. Jeg har hatt denne bærbare (nx6110) i et par uker, og den er fullstendig lydløs. Aldri hatt en slik stille bærbar før, og heller ikke så lett. Er meget fornøyd. Etter å ha brukt noen programmer en stund så kan viften starte, men den er alikevel så stille at jeg nesten ikke merker det. Har ikke oppdaterrt noe. Kan jo være forskjellig fra pc til pc kanskje, men det er i alle fall min erfaring. michael Endelig et svar Du skriver at viften starter etter vært men går stille.. Går den da konstant?? Nei, den kjøler ned, så stopper den igjen. Jeg har ikke opplevd at den har gått mer enn maks 20 sekunder. Jeg kjører faktisk Adobe Creative Suit CS2 på den. Hadde aldri trodd det ville gå, så jeg ble overrasket. Det tar jo mye ressurser, men viften går ikke konstant av den grunn. Rart at det skal være forskjell. Nå har jeg jo bare hatt den i 2 uker, men har vært på hver dag. Endret 1. juli 2005 av Mikkemann Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2005 Hei. Jeg har hatt denne bærbare (nx6110) i et par uker, og den er fullstendig lydløs. Aldri hatt en slik stille bærbar før, og heller ikke så lett. Er meget fornøyd. Etter å ha brukt noen programmer en stund så kan viften starte, men den er alikevel så stille at jeg nesten ikke merker det. Har ikke oppdaterrt noe. Kan jo være forskjellig fra pc til pc kanskje, men det er i alle fall min erfaring. michael Endelig et svar Du skriver at viften starter etter vært men går stille.. Går den da konstant?? Nei, den kjøler ned, så stopper den igjen. Jeg har ikke opplevd at den har gått mer enn maks 20 sekunder. Jeg kjører faktisk Adobe Creative Suit CS2 på den. Hadde aldri trodd det ville gå, så jeg ble overrasket. Det tar jo mye ressurser, men viften går ikke konstant av den grunn. Rart at det skal være forskjell. Nå har jeg jo bare hatt den i 2 uker, men har vært på hver dag. Og du har den med 1,4M 360 prosessor?? (den rimligste utgaven) Lenke til kommentar
Mikkemann Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Hei. Jeg har hatt denne bærbare (nx6110) i et par uker, og den er fullstendig lydløs. Aldri hatt en slik stille bærbar før, og heller ikke så lett. Er meget fornøyd. Etter å ha brukt noen programmer en stund så kan viften starte, men den er alikevel så stille at jeg nesten ikke merker det. Har ikke oppdaterrt noe. Kan jo være forskjellig fra pc til pc kanskje, men det er i alle fall min erfaring. michael Endelig et svar Du skriver at viften starter etter vært men går stille.. Går den da konstant?? Nei, den kjøler ned, så stopper den igjen. Jeg har ikke opplevd at den har gått mer enn maks 20 sekunder. Jeg kjører faktisk Adobe Creative Suit CS2 på den. Hadde aldri trodd det ville gå, så jeg ble overrasket. Det tar jo mye ressurser, men viften går ikke konstant av den grunn. Rart at det skal være forskjell. Nå har jeg jo bare hatt den i 2 uker, men har vært på hver dag. Og du har den med 1,4M 360 prosessor?? (den rimligste utgaven) Ja. Komplett jeg har den på en dockingstasjon, slik at pc'en står litt høyere opp fra bordet. kanskje dette har noe å si. Ikke vet jeg. Har også satt i mer ram. Bortsett fra det er det den rimeligste modellen. Ser den har gått opp i pris siden jeg kjøpte den da. Jeg gav 5697kr for den på komplett. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2005 Ja. Takk for svarene dine da er det nok jam som har en maskin med en feil på, så da går jeg for den. Lenke til kommentar
Mikkemann Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Ja. Takk for svarene dine da er det nok jam som har en maskin med en feil på, så da går jeg for den. Kan jo like godt være min det er feil på. Kanskje du bør undersøke mer først. Kjedelig hvis den ikke blir som du håper. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2005 Kan jo like godt være min det er feil på. Kanskje du bør undersøke mer først. Kjedelig hvis den ikke blir som du håper. Nei det er nok din maskin som oppfører seg riktig, og det bekrefter jo ken36 her også.. Jeg har ringt HP i mellomtiden, og dem sier at det er noe galt med maskinen til jam for viften skal oppføre seg som på din pc.. Lenke til kommentar
jam Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Har vært i kontakt med HP-support. Må først skryte litt av dem: Høflig og imøtekommende saksbehandler De kjente problemet med vifter som sviver litt mer enn de skal på nx6110. Siden maskinen min var under 30 dager gammel, kunne jeg velge om jeg ville ha PC'en reparert eller få ny (blir da behandlet som DOA). Jeg valgte å få ny maskin og mailer inn kopi av faktura til HP-support. De skal så maile meg tilbake et referansenummer. Deretter skal jeg ta kontakt med komplett.no for å avtale at jeg får utlevert ny maskin. Saken ser dermed ut til å løse seg greit. Selv med vifteproblemer er dette en laptop som jeg kan anbefale i "økonomiklassen" Ser i tråden at andre brukere i likhet med meg selv også kjører Adobe CS2, og sier som Mikkemann; "Jeg ble overrasket". Kjører med 768 MB RAM. Lenke til kommentar
ken36 Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Har vært i kontakt med HP-support. Må først skryte litt av dem: Høflig og imøtekommende saksbehandler Bra det ordnet seg da jam, og er helt enig med deg når det gjelder Hp sin suport(den er det ingen i landet som slår) PS- Tross alt bedre at viften din har gått litt ofte i stedet for lite... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå