quickbeck Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 (endret) Jeg synes at PCen min bråker for mye(har denne pcen). Har ikke lagt noe eksta inn i den(som RAM, vifter osv.). Begynner å bli lei av bråket. Tror det kommer fra prosessor eller cpu vifta(vifta som følger med prosessoren). Hva kan jeg gjøre for å gjøre den litt mer lydløs? PCen brukes til spilling av half-life2 og sånne tunge spill. For når jeg har vært på lan lurer folk litt på hvorfor den bråker så mye. Hjeelp..! *Edit* - Jeg vet ikke hvor denne tråden skulle postes, så posta den like så godt her Endret 30. juni 2005 av quickbeck Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Du kan bytte til denne kjøleren. Den er så å si lydløs (har den selv) En annen ting du kan gjøre er å kjøpe en slik til skjermkortet ditt. Vær klar over at du mister garantien på skjermkortet ved bytte av kjøler. Er du sikker på at det ikke er viften i strømforsyningen din som bråker? Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 (endret) Har du en liten vifte på northbridge? (på selve hovedkortet) Disse småviftene bråker helt infernalsk på MSI kortene (en av grunnene til at jeg ikke oppgraderer til 939) Skjermkortet er nok ikke lydløst det heller. Det du må gjøre for å få litt stillhet er å bestille en passiv kjøler til northbridge, en stillegående CPU-kjøler som fks denne http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...BSCAND&toc=3050 og ny kjøler til ditt 6600GT. Endret 30. juni 2005 av tørrfisk Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Har du en liten vifte på northbridge? (på selve hovedkortet)Disse småviftene bråker helt infernalsk på MSI kortene (en av grunnene til at jeg ikke oppgraderer til 939) Skjermkortet er nok ikke lydløst det heller. Det du må gjøre for å få litt stillhet er å bestille en passiv kjøler til northbridge, en stillegående CPU-kjøler som fks denne http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...BSCAND&toc=3050 og ny kjøler til ditt 6600GT. Du har linket til et kabinett. Å ikke kjøpe socket 939 på grunn av en chipsettvifte er jo bare tull. Det fikses jo lett med en slik. Eller kjøp et hovedkort med heatpipe-kjøling. Lenke til kommentar
quickbeck Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Skal sjekke nå hva som bråker. Kommer tilbake og poster et innlegg om det etterpå. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Skal sjekke nå hva som bråker. Kommer tilbake og poster et innlegg om det etterpå. Bruk en penn eller noe sånt og stopp en og en vifte. Da hører du med en gang hvor støyen kommer fra. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Dersom du har chipsett vifte er nok den synderen.... selv byttet jeg den ut mot en passiv Zalman kjøler (lydløst) på mitt neo2 kort. Ikke enig med morten k, da CPU selv med boxed-kjøler lager lite lyd, spesielt om cool and quiet er aktivert. Har selv byttet ut boxed kjøleren mot AC ultar et-eller-annet... ikke rare forskjellen. Tenker at PSU bidrar godt på bråket dersom det er av billig typen... samt at det er lyd av 6600GT korta. Lenke til kommentar
quickbeck Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Dersom du har chipsett vifte er nok den synderen....selv byttet jeg den ut mot en passiv Zalman kjøler (lydløst) på mitt neo2 kort. Ikke enig med morten k, da CPU selv med boxed-kjøler lager lite lyd, spesielt om cool and quiet er aktivert. Har selv byttet ut boxed kjøleren mot AC ultar et-eller-annet... ikke rare forskjellen. Tenker at PSU bidrar godt på bråket dersom det er av billig typen... samt at det er lyd av 6600GT korta. Så jeg bør kjøpe ny psu? Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Dersom du har chipsett vifte er nok den synderen....selv byttet jeg den ut mot en passiv Zalman kjøler (lydløst) på mitt neo2 kort. Ikke enig med morten k, da CPU selv med boxed-kjøler lager lite lyd, spesielt om cool and quiet er aktivert. Har selv byttet ut boxed kjøleren mot AC ultar et-eller-annet... ikke rare forskjellen. Tenker at PSU bidrar godt på bråket dersom det er av billig typen... samt at det er lyd av 6600GT korta. Så jeg bør kjøpe ny psu? Først fortell oss hva slags psu du har Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Hvis det er samme psu som i dette kabinettet,så skal den være stillegående. Hvertfall i følge brukeranmeldelsene på Komplett. Lenke til kommentar
quickbeck Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Aner ikke hvilken psu jeg har. Har den som fulgte med kabinettet Lenke til kommentar
quickbeck Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Hvis det er samme psu som i dette kabinettet,så skal den være stillegående. Hvertfall i følge brukeranmeldelsene på Komplett. Ikke det kabinettet jeg har Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Hvis det er samme psu som i dette kabinettet,så skal den være stillegående. Hvertfall i følge brukeranmeldelsene på Komplett. Ikke det kabinettet jeg har Du har et In-Win C-serie kabinett ikke sant? Det er samme psu i alle C-serie kabinettene. Lenke til kommentar
quickbeck Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Kabinettet jeg har heter In-Win C588(siden det har "C588" på slutten regner jeg med at dette er i C-serien). Tror nok det er cpu kjøleren eller noe. Noen av dere sa at det er en vifte på hovedkortet. Hvordan ser denne ut? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Kabinettet jeg har heter In-Win C588(siden det har "C588" på slutten regner jeg med at dette er i C-serien). Tror nok det er cpu kjøleren eller noe. Noen av dere sa at det er en vifte på hovedkortet. Hvordan ser denne ut? Det er ikke NB-vifte på ditt hovedkort. Det er en en passiv kjøler på kortet ditt. Lenke til kommentar
quickbeck Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Kabinettet jeg har heter In-Win C588(siden det har "C588" på slutten regner jeg med at dette er i C-serien). Tror nok det er cpu kjøleren eller noe. Noen av dere sa at det er en vifte på hovedkortet. Hvordan ser denne ut? Det er ikke NB-vifte på ditt hovedkort. Det er en en passiv kjøler på kortet ditt. Bråker den? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Passiv kjøler - eksempel; = ingen vifte --> ingen lyd Da er det nok enten 6600GT'et ditt eller PSU.... DERSOM du har aktivert Cool and Quiet! Lenke til kommentar
quickbeck Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Passiv kjøler - eksempel; = ingen vifte --> ingen lyd Da er det nok enten 6600GT'et ditt eller PSU.... DERSOM du har aktivert Cool and Quiet! hvor aktiverer jeg den? Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 En måte du kan få ned støyen på uten å legge noe penger i det, er å laste ned SpeedFan og skru ned viftene litt. Har selv gjort det, funker fint Eneste er at kjølingen blir redusert, men mine vifter bråker ikke under 70%. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Passiv kjøler - eksempel; = ingen vifte --> ingen lyd Da er det nok enten 6600GT'et ditt eller PSU.... DERSOM du har aktivert Cool and Quiet! hvor aktiverer jeg den? Du tuller? Den aktiveres ikke... der er bare der og avgir varme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå