HKS Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Grunnen til at jeg begynnte å nærmest hate Nvidia var deres 5200, jeg var så misfornøyd at jeg kunne har knekkt kortet og hevet det i dass. Hva skal jeg si... Du får hva du betaler for... du kan ikke sammenligne dette med X800XL, er to forskjellige prisklasser, og kan ikke sammenlignes, er også to forskjellige generasjoner... FX5200 var overhodet ikke noe spillekort... Alt ordnet seg når jeg kjøpte X800XL, så jeg har vanskelig for å støtte Nvidia lenger, når jeg også har en kompis med 6800GT som må kjøre battlefield på dårligere grafikk en meg og vi har akkurat det samme inni maskinene (kjøpte i lag) bortsett fra skjermkortet der han absolutt måtte ha Nvidia, han angrer litt Da har nok kameraten din gjort noe feil. 6800GT og X800XL kan kjøre BF2 med like bra grafikk... Jeg sikler hardt etter 7800GTX men enda hardere etter next gen ATi! (Crossfire gir antialising på 14x!) Vel... 8xAA med SS Transparacy AA gir bedre billedkvalitet enn ATi sin 14xAA. Crossfire er bare papir-lansert så langt, så har ikke vært noen sikkelige tester, men flere previews har påpekt at det ikke er noen forskjell på ATi 14x AA og nVidia 8xS AA, ATi måtte til og med "jukse til" bildene for å vise forskjell mellom seg selv og nVidia... Hvis det er R520 du tenker på så ser det foreløpig ut som det er litt frem i tid... Lenke til kommentar
erlend_halvorsen Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 5200 har vert av di beste kortene, jeg hadde den for noen år siden, og var ikkje særlig fornøyd.. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 5200 har vert av di beste kortene, jeg hadde den for noen år siden, og var ikkje særlig fornøyd.. :!: FX5200 har aldri vært ett av de beste kortene til nVidia, det ble lansert som et billig "low-end" grafikkort... Ble lansert i samme prisklasse som ATi X300SE og nVidia 6200A er idag... Lenke til kommentar
Mala Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 5200 har vert av di beste kortene, jeg hadde den for noen år siden, og var ikkje særlig fornøyd.. Der tar du nok skammelig feil du, [GDI]Raptor fyller dette ut. Det kortet har alltid vert møkk, og passet best for Kontor Pc`er. Lenke til kommentar
erlend_halvorsen Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) Når kortet alltid har vert møkk forklarer det hvor misfornøyd jeg har vert da selfølgelig og hvorfor jeg ikkje liker Nvidia Endret 4. juli 2005 av erlend_halvorsen Lenke til kommentar
HKS Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Når kortet alltid har vert møkk forklarer det hvor misfornøyd jeg har vert da selfølgelig og hvorfor jeg ikkje liker Nvidia Selsagt kan du hate nVidia så mye du vil, men det som er sikkert er at du burde ikke forventet deg noe annet hvis du hadde tenkt til å bruke FX5200 til et spillekort... Blir nesten som å kjøe seg en liten Lada, og forvente deg at du skal kunne holde følge med Porsche... Det blir nemmelig litt teit å klandre nVidia for at du ikke klarer å kjøpe riktig kort til ditt bruk? Lenke til kommentar
erlend_halvorsen Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) Oi der dreit man på leggen Men etter jeg leste denne sticy så velger jeg ATi " Bedre Windows D3D drivere Det ser ut til at det hersker en generell enighet blant folk flest om at ATI har bedre Windows D3D driverer. Dette stemmer nok - nVidia sliter kanskje litt mer med problemer og bugs. Det er verd og merke seg at ingen av partene lager dårlige D3D drivere så dette bør ikke ha stor betydning for valg av skjemkort " "Litt raskere i de flest spill Ja, det er ATI. Alle kortene som har 16 pipes yter litt bedre enn motparten i mange store spill. Uansett hvor hardt nVidia prøver ser det ikke ut som de klarer å ta igjen det lille forspranget i disse spillene." Endret 4. juli 2005 av erlend_halvorsen Lenke til kommentar
HKS Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Du sier noe, men jeg kommer aldri til å føle meg bra om jeg kjøper ett Nvidia, pga. at det sies ha problemer med DX9 driver. Så jeg holder meg til ATi og føler meg safe og komfortabel. Det du påstår der stemmer overhodet ikke... :!: nVidia har ikke noen flere problemer med windows driveren enn ATi har... Blir akkuratt som om jeg skal påstå at ATi kortet ditt kommer til å ta fyr etter 34456 sekunder i drift Lenke til kommentar
erlend_halvorsen Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) Raptor,04/07/2005 : 13:25] Du sier noe, men jeg kommer aldri til å føle meg bra om jeg kjøper ett Nvidia, pga. at det sies ha problemer med DX9 driver. Så jeg holder meg til ATi og føler meg safe og komfortabel. Det du påstår der stemmer overhodet ikke... :!: nVidia har ikke noen flere problemer med windows driveren enn ATi har... Blir akkuratt som om jeg skal påstå at ATi kortet ditt kommer til å ta fyr etter 34456 sekunder i drift Og hvordan i all verden vet du at det ikkje stemmer , det er forresten D3D driveren det snakkes om her. Endret 4. juli 2005 av erlend_halvorsen Lenke til kommentar
HKS Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Og hvordan i all verden vet du at det ikkje stemmer , det er forresten D3D driveren det snakkes om her. Hmmm... Jeg har et 6800 ultra kort i en maskin med Windows XP, kjører D3D spill som HL-2, FarCry og BF2 uten noen problemer... Så jeg skjønner ikke hva du mener når du sier at nVidia har problemer med D3D driveren... Hva mener du? Tror de fleste her som bruker nVidia kan støtte meg i at det ikke er noen spesielle problemer med D3D (DirectX) driveren til nvidia... Så jeg vil gjerne at du kommer med noen kilder til dette, eller beviser at det er problemer Lenke til kommentar
erlend_halvorsen Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) Det er bildekvalitetsmessige problemer Endret 4. juli 2005 av erlend_halvorsen Lenke til kommentar
HKS Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Det er bildekvalitetsmessige problemer Hvor? Og i hvilke spill, jeg har ikke dette problemet hos meg... Lenke til kommentar
erlend_halvorsen Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Gjelder alle spill som bruker D3D, du merker lite, bildekvaliteten er bare litt svakere og flitrering er ikkje god. Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) Raptor,04/07/2005 : 14:13] Det er bildekvalitetsmessige problemer Hvor? Og i hvilke spill, jeg har ikke dette problemet hos meg... Hei, Slenger mig på her! Ingen problemer her heller med 6800 Ultra! PS. Begrenset hvor mye erfaring en 14-åring (Erlend Halvorsen) kan ha da. Jeg kan ikke ta han alvorligt! Mvh Kimmer Endret 4. juli 2005 av Kimmer Lenke til kommentar
erlend_halvorsen Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) jeg tenkte meg dette med en gang jeg såg at du hadde postet noe her, du hadde vel antaglisvis søkt på mitt navn og funnet mine inlegg? Uansett tror jeg ærlig talt du er fjortissen! Så du måtte gå hit etter at du tapte diskusjoen vi hadde i stad, du er den mest tragiske og usakelige personen jeg har møtt på forumet, og du er kanskje den eneste? Og til dere andre saklige og hyggelige folkene ; Har jeg funnet ut at ATi skal ha/hatt problemer med OpenGL driveren slik som Nvidia skal ha/hatt problemer med D3D driveren, jeg vet ikkje om dette er tilfellet lenger, de kommer jo alltid nye drivere. Jeg mener at vi kan dra den og si at begge er like bra Og det hadde selfølgelig vert enda bedre om de slo seg sammen *mydreams* Ikkje noe mer ATi vs. Nvidia takk Endret 4. juli 2005 av erlend_halvorsen Lenke til kommentar
Gundersen Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 (endret) Denne tråden er nok et eksempel på en ATI VS Nvidia tråd. Det er usaklige begrunnelser og beskyldninger, men jeg må si at erlend_halvorsen, har det meste av skylden i sine første uttalelser, som var mildt sagt støtende for mange. "Nvidia har problemer med d3d driverne sine" beviset du har på det er dårlig, i stickyen står det bare at ATI har litt bedre drivere, HVOR er alle PROBLEMENE du snakket om? Ingenting med driverne som burde få kunden til å velge et annet kort, sto det. Det er umulig å kåre en vinner av de to, det er alltid forskjellig meninger og tester. Det man kan diskutere er hvordan man skal ordføre seg når man diskuterer slike delikate temaer sånn at man ikke er påståelig og ikke missforstås. Endret 6. juli 2005 av Gundersen Lenke til kommentar
Mala Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 jeg tenkte meg dette med en gang jeg såg at du hadde postet noe her, du hadde vel antaglisvis søkt på mitt navn og funnet mine inlegg? Uansett tror jeg ærlig talt du er fjortissen! Så du måtte gå hit etter at du tapte diskusjoen vi hadde i stad, du er den mest tragiske og usakelige personen jeg har møtt på forumet, og du er kanskje den eneste? Og til dere andre saklige og hyggelige folkene ; Har jeg funnet ut at ATi skal ha/hatt problemer med OpenGL driveren slik som Nvidia skal ha/hatt problemer med D3D driveren, jeg vet ikkje om dette er tilfellet lenger, de kommer jo alltid nye drivere. Jeg mener at vi kan dra den og si at begge er like bra Og det hadde selfølgelig vert enda bedre om de slo seg sammen *mydreams* Ikkje noe mer ATi vs. Nvidia takk Jeei, en sammenslåing av ATI og Nvidia hadde jo ikkje forbdret noe som helst, ihvertfall ikkje for oss som forbrukere. De oppnådd nærmest monopol på markedet, og kunne prise varene sin deretter ( microfost ) Så viss du vil ha dyrere kort og mindre utvalg, kjør på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå