Gå til innhold

Trenger hjelp til kjøp av nytt PCI-e skjermkort.


LG_91

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke helt på jordet da :cool:

Jeg er fulstendig klar over hva SLI er.

en på ett hovedkort er det mange ting og funksjoner.

Jeg kjøpte mitt hovedkort ikke bare fordi det hadde støtte for SLI, det er jo selvsagt en fordel, men det er vanskelig å finne ett perfekt hovedkort der du bare har det du trenger, jeg har dual chanal, men foreløpig er det ikke i bruk, men kanskje ATI's neste generasjon har støtte for SLI. (Sagt uten å vite)

 

PS: Nå synes jeg foresten att det ble litt ATI vs nVidia hær.

Det var ikke meningen att det skulle bli slik

:!: :!:

 

ATi kan ikkje støtte en Nvidia Teknologi din tosk :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke helt på jordet da  :cool:

Jeg er fulstendig klar over hva SLI er.

Men på ett hovedkort er det mange ting og funksjoner.

Jeg kjøpte mitt hovedkort ikke bare fordi det hadde støtte for SLI, det er jo selvsagt en fordel, men det er vanskelig å finne ett perfekt hovedkort der du bare har det du trenger, jeg har dual chanal, men foreløpig er det ikke i bruk, men kanskje ATI's neste generasjon har støtte for SLI. (Sagt uten å vite)

 

Det jeg mente var att jeg vet hva SLI er, er ingen expert da men :roll:

Endret av Lassecom1
Lenke til kommentar

Er mange feilaktige poster her. Faktum er det at for sekundet har nVidia det beste kortet på ALLE områder.

 

Det som derimot ikke er ett faktum, er at ATI's neste generasjon KOMMER til å bli bedre enn nVidias nye, det må vi nesten bare vente å se.

 

Dessuten, hvis du vil ha ett kort NÅ, som tilfredstiller alle krav, gå for x800XL, som i dag er det beste kjøpet du kan gjøre (i mine øyne)

Lenke til kommentar
Det var dere som startet den da ;)  Jo det er sannt, Nvidia har noen problemer med driveren til windows, slik at det kan forekomme bugs i grafikken. Og filtering

blir ikkje helt på top. Men dette har det antagligvis ordnet i G70 (håper man)

 

Det var litt rart at med en gang jeg sa at nvidia var bedre i linux sa du at det stemte og det jeg sa om Ati var feil, sier litt om holdningen din. :thumbup:

Det er noe av det dummeste jeg har hørt idag? Hvile problemer snakker du om? Jeg har iallefall ikke sett noen problemer i Windows driveren, og kvaliteten er like bra som konkurerende ATi kort...

 

Med 7800GTX og Transparacy AA så blir kvaliteten merkbart bedre på nVidia kortet enn noe ATi kort jeg har sett så langt

 

Jeg bruker Linux og Unnix ganske mye, og det er ikke tvil om at nVidia er bedre der, det er vel de fleste "hardcore ATi-fan" som har prøvde Linux driveren demmes enig i og... :roll:

 

ATi kan ikkje støtte en Nvidia Teknologi din tosk

Du erlend_halvorsen! Synes du kan roe deg ned noen hakk... Sånn svarer vi ikke til andre på forumet, fortsetter du sånn håper jeg du får en advarsel!

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

ATi kommer aldri til å få støtte for SLI, ettersom det er nVidia's teknologi.

 

Og jeg sa ingenting om dobling av ytelsen, men at når du først har et SLI-basert hovedkort, så kan du supplere med et ekstra skjermkort til det du allerede har for å øke ytelsen på systemet ditt.

 

Altså, det er en smakssak om du velger ATI eller nVidia når det gjelder skjermkort, for forskjellene er så små at ingen med det blotte øye klarer å se forskjell (jfr. 5 fps+- forskjell legger ingen merke til) (Nei, ingen!). Så derfor er det mest fornuftige når du først har et SLI-kort å kjøpe et Geforce-kort (som støtter SLI).

Lenke til kommentar

 

Og jeg sa ingenting om dobling av ytelsen, men at når du først har et SLI-basert hovedkort, så kan du supplere med et ekstra skjermkort til det du allerede har for å øke ytelsen på systemet ditt.

 

Altså, det er en smakssak om du velger ATI eller nVidia når det gjelder skjermkort, for forskjellene er så små at ingen med det blotte øye klarer å se forskjell (jfr. 5 fps+- forskjell legger ingen merke til) (Nei, ingen!). Så derfor er det mest fornuftige når du først har et SLI-kort å kjøpe et Geforce-kort (som støtter SLI).

Det er helt klart. Hadde jeg vist at det ville bli en slik liten ATI VS nVidia hær, så hadde jeg nokk valgt en anden emnetittel.

Sa jeg noe om at du sa noe om dobling av ytelsen? Var det ikke han erlend_halvorsen som sa det?

jaja, takk for alle svar uansett :thumbup:

Lenke til kommentar
Skjermkort: ATI Radeon X700Pro

Ser du har satt opp X700pro, selvom jeg fortrekker ATI så må jeg si at NVidia er best på grafikkort i 1500 kr klassen. Går du over 2000 kr ser det ut til ATI er best igjen med sitt X800XL. Hvis du skal ha skjermkort i den prisen klassen som X700pro ligger i så er det liten vits å vente til den neste generasjons ATI kommer. For det er nok toppmodellene som lanseres først og prisene på dem er nok godt over det dobbelte av x700pro. Men som jeg nevnte tidligere er Nvida best i 1500 krs prisklassen med Geforce 6600GT. Så derfor ville jeg anbefalt MSI 6600GT. Skal nok kjøpe samme kort selv i sommer pga den store kobberkjølern som forhåpentligvis holder kortet litt kaldere og lager mindre lyd en konkurrentene.

Lenke til kommentar
Den nye generasjonen skal komme før August. Men det skal vere verdt å vente :thumbup: Sommerferien går fort :p Visst du lurer på om dette kommer til å bli bedre enn Nvidia sitt 7800GTX kan jeg med stor sikkerhet fortelle deg: JA :dribble:

Gi meg kilden på at kortet til Nvidia kommer til å bli dårligere enn ATI sitt da.

 

Og forresten det du har skrevet om bugs i grafikken til nvidia kjenner jeg ingenting til, gi meg noen facts på det og.

Det er noe jeg kjenner igjen med det du sier, men det er at i de nyeste driverne fra Nvidia så hadde/har de litt problemer med overlay, bl.annet når du spiller video, men dette er lett og fikse på egenhånd og jeg tror Nvidia har fikset det med en ny versjon av driveren sine allerede og.

 

Syntes begge leverandørene leverer gode kort, og har + og - sider som veier opp mot hverandre.

 

OG benchmarks har egentlig ingenting vesentlig å si, det er spill-ytelsen som teller ;)

Så ikke gå og kjøp deg et kort fordi at det har gode benchmark resultater, sjekk heller ytelsen i de spillene du spiller ofte og/eller kommer til å spille.

 

Hilsen Gundersen :)

Lenke til kommentar
Skjermkort:      ATI Radeon X700Pro

Ser du har satt opp X700pro, selvom jeg fortrekker ATI så må jeg si at NVidia er best på grafikkort i 1500 kr klassen. Går du over 2000 kr ser det ut til ATI er best igjen med sitt X800XL. Hvis du skal ha skjermkort i den prisen klassen som X700pro ligger i så er det liten vits å vente til den neste generasjons ATI kommer. For det er nok toppmodellene som lanseres først og prisene på dem er nok godt over det dobbelte av x700pro. Men som jeg nevnte tidligere er Nvida best i 1500 krs prisklassen med Geforce 6600GT. Så derfor ville jeg anbefalt MSI 6600GT. Skal nok kjøpe samme kort selv i sommer pga den store kobberkjølern som forhåpentligvis holder kortet litt kaldere og lager mindre lyd en konkurrentene.

Bare for å svare på det med en gang så sikter jeg litt mere till ett litt dyrere kort, ca 2500 kroner, hva ambefaler du da? men vist det kommer ut flere brae kort, så nøler jeg ikke med å betale mer for ett skikkelig kort, kortet skal brukes till spill

Lenke til kommentar

Bare for å svare på det med en gang så sikter jeg litt mere till ett litt dyrere kort, ca 2500 kroner, hva ambefaler du da? men vist det kommer ut flere brae kort, så nøler jeg ikke med å betale mer for ett skikkelig kort, kortet skal brukes till spill

High end kort er jeg ikke så oppdatert på det er nok andre en meg som vet mye mer om det, men jeg har fått med meg at X800XL gir veldig god ytelse til en veldig god pris. Er vel litt bedre enn det noe dyrere 6800GT. Også X850 pro til 3000 kr virker som et meget godt kjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...