Gå til innhold

Trenger hjelp til kjøp av nytt PCI-e skjermkort.


LG_91

Anbefalte innlegg

Heisan!

 

Jeg har som smått planer om å kjøpe meg ett nytt skjermkort til min PC, noen som kan hjelpe meg?

Noen som vet om jeg bør velge ATI eller nVidia?

Kan du nevne fordeler og ulemper om de to?

Kan du også gi noen eksempler på gode kort til spilling? :)

PCI-E

 

Mitt oppsett er:

 

Hovedkort: Asus A8N SLI Deluxe (s939)

CPU: AMD Athlon 64 3500+

Ram: Apacher 1024 MB (2x512)

DVD-Brenner: Plextor PX716A

Kabinett: Aopen H600B

Skjermkort: ATI Radeon X700Pro

Harddisk: Western Digital 200 GB

Endret av Lassecom1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir sagt at ATi er bedre kompitabel med windows enn Nvidia . I tilleg yter ATi litt

bedre i spill en Nvidia. Men vent til neste generasjon ATi da skal det konkurerre med Nvidia sin nye 7800 GTX, forleløpig er det Nvidia som sitter på det beste kortet, men det koster mye. Men ati er generellt best, så jeg ville gått hardcore for dem :yes::thumbup: Håper at denne posten ikkje blir noe ATi vs. Nvidia, alle fakta har jeg innhentet fra sikre kilder. :thumbup:

Endret av erlend_halvorsen
Lenke til kommentar
Den neste generasjonen til ATi vil koste ganske mykje flesk akkurat slik som 7800GTX. Skal det ikkje komme 7800 Ultra? Dersom det skjer kan me jo begynne å diskutere kven som er best av ATi og nVidia. ATi med sin nye gen. og nVidia med 7800 Ultra.

Når ATi laserer ett kort etter Nvidia er det jo logisk at det blir bedre, men det han engenltig spurte om hva om ATi var bedre enn Nvidia. Og det har eg allerede svart på. ;)

Lenke til kommentar
Blir nok et Nvida  eller ATI netxgen kort på meg, må vente litt å se tester av ATI :whistle:

X850 XT PE er overhodet ikkje ment til å konkurerre mot NVidia sitt 7800GTX, uansett er resultatene uhyre jevnt. Bildekavliteten er jo ikkje den samme men bare vent til neste generasjon ;) Og X800XL har banket 6800GT i flere benchmarks. Bildekvaliteten på di kortene er umerkbar.

 

Selv sitter jeg å gleder meg til ATi next gen *sparer* :!:

Endret av erlend_halvorsen
Lenke til kommentar
Blir nok et Nvida  eller ATI netxgen kort på meg, må vente litt å se tester av ATI :whistle:

X850 XT PE er overhodet ikkje ment til å konkurerre mot NVidia sitt 7800GTX, uansett er resultatene uhyre jevnt. Bildekavliteten er jo ikkje den samme men bare vent til neste generasjon ;) Og X800XL har banket 6800GT i flere benchmarks. Bildekvaliteten på di kortene er umerkbar.

 

Selv sitter jeg å gleder meg til ATi next gen *sparer* :!:

hæ?? har ikkje nevnt noe om X850 XT PE eg vel :tease:

Lenke til kommentar
Blir nok et Nvida  eller ATI netxgen kort på meg, må vente litt å se tester av ATI :whistle:

X850 XT PE er overhodet ikkje ment til å konkurerre mot NVidia sitt 7800GTX, uansett er resultatene uhyre jevnt. Bildekavliteten er jo ikkje den samme men bare vent til neste generasjon ;) Og X800XL har banket 6800GT i flere benchmarks. Bildekvaliteten på di kortene er umerkbar.

 

Selv sitter jeg å gleder meg til ATi next gen *sparer* :!:

hæ?? har ikkje nevnt noe om X850 XT PE eg vel :tease:

Jeg bare viser deg at ATi er bedre enn Nvidia, siden du er så usikker om hva du skal kjøpe :tease:

Lenke til kommentar
Det blir sagt at ATi er bedre kompitabel med windows enn Nvidia . I tilleg yter ATi litt

bedre i spill en Nvidia. Men vent til neste generasjon ATi da skal det konkurerre med Nvidia sin nye 7800 GTX, forleløpig er det Nvidia som sitter på det beste kortet, men det koster mye. Men ati er generellt best, så jeg ville gått hardcore for dem :yes::thumbup: Håper at denne posten ikkje blir noe ATi vs. Nvidia, alle fakta har jeg innhentet fra sikre kilder. :thumbup:

Du sier du har innhentet data fra sikre kilder...Kan jeg få en bekreftelse på at ATI er bedre kompatibel enn Nvidia med Windows? Den påstanden er helt på jordet. Noe som stemmer er at Nvidia er et hav foran ATI når det gjelder Linux.

Du sier også at ATI er litt bedre enn spill enn Nvidia, men et slikt spørsmål blir altfor generelt.

 

Ettersom du ikke ønsker en ATI vs Nvidia-tråd, hvorfor har du nettopp startet en da?

Lenke til kommentar
Det blir sagt at ATi er bedre kompitabel med windows enn Nvidia  .  I tilleg yter ATi litt

bedre i spill en Nvidia. Men vent til neste generasjon ATi da skal det konkurerre med Nvidia sin nye 7800 GTX, forleløpig er det Nvidia som sitter på det beste kortet, men det koster mye. Men ati er generellt best, så jeg ville gått hardcore for dem :yes:  :thumbup: Håper at denne posten ikkje blir noe ATi vs. Nvidia, alle fakta har jeg innhentet fra sikre kilder. :thumbup:

Du sier du har innhentet data fra sikre kilder...Kan jeg få en bekreftelse på at ATI er bedre kompatibel enn Nvidia med Windows? Den påstanden er helt på jordet. Noe som stemmer er at Nvidia er et hav foran ATI når det gjelder Linux.

Du sier også at ATI er litt bedre enn spill enn Nvidia, men et slikt spørsmål blir altfor generelt.

 

Ettersom du ikke ønsker en ATI vs Nvidia-tråd, hvorfor har du nettopp startet en da?

Det var dere som startet den da ;) Jo det er sannt, Nvidia har noen problemer med driveren til windows, slik at det kan forekomme bugs i grafikken. Og filtering

blir ikkje helt på top. Men dette har det antagligvis ordnet i G70 (håper man)

 

Det var litt rart at med en gang jeg sa at nvidia var bedre i linux sa du at det stemte og det jeg sa om Ati var feil, sier litt om holdningen din. :thumbup:

Lenke til kommentar
Blir nok et Nvida  eller ATI netxgen kort på meg, må vente litt å se tester av ATI :whistle:

X850 XT PE er overhodet ikkje ment til å konkurerre mot NVidia sitt 7800GTX, uansett er resultatene uhyre jevnt. Bildekavliteten er jo ikkje den samme men bare vent til neste generasjon ;) Og X800XL har banket 6800GT i flere benchmarks. Bildekvaliteten på di kortene er umerkbar.

 

Selv sitter jeg å gleder meg til ATi next gen *sparer* :!:

hæ?? har ikkje nevnt noe om X850 XT PE eg vel :tease:

Jeg bare viser deg at ATi er bedre enn Nvidia, siden du er så usikker om hva du skal kjøpe :tease:

Nåja usikker å usikker, holder en knapp på ATI, har hat mitt kjøre ATI 9700Pro i noen år nå :love: Har vert en sann glede, men kjør på ATI og knus Nvidia nok en gang, så prates vi kansje til høsten :thumbup:

Lenke til kommentar

Ettersom han allerede har kjøpt et SLI-kort, hvorfor i alle dager er det ingen som forteller han at han da må kjøpe et nVidia-kort for å få mest ut av systemet sitt?

 

Jeg kan gjøre det.

Du har et hovedkort som støtter nVidia's teknologi for to skjermkort i par: SLI.

 

Ergo, ettersom det er nyanseforskjeller og smakssak hva man velger av skjermkort, så vil det beste for deg å gå for et nVidia Geforce 6 eller 7-kort, fordi du da kan supplere med et ekstra og benytte deg av SLI når ting begynner å gå litt trått i spill.

Lenke til kommentar
Ettersom han allerede har kjøpt et SLI-kort, hvorfor i alle dager er det ingen som forteller han at han da må kjøpe et nVidia-kort for å få mest ut av systemet sitt?

 

Jeg kan gjøre det.

Du har et hovedkort som støtter nVidia's teknologi for to skjermkort i par: SLI.

 

Ergo, ettersom det er nyanseforskjeller og smakssak hva man velger av skjermkort, så vil det beste for deg å gå for et nVidia Geforce 6 eller 7-kort, fordi du da kan supplere med et ekstra og benytte deg av SLI når ting begynner å gå litt trått i spill.

joda, men så viser det at du får mye mer av å kjøpe deg ett nytt kort, sli dobbler ikkje ytelsen (langt ifra) Og jeg kjøpte ikke hovudkortet fordi det støttet SLI men fordi det var ett bra hovudkort..

Endret av erlend_halvorsen
Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt på jordet da :cool:

Jeg er fulstendig klar over hva SLI er.

Men på ett hovedkort er det mange ting og funksjoner.

Jeg kjøpte mitt hovedkort ikke bare fordi det hadde støtte for SLI, det er jo selvsagt en fordel, men det er vanskelig å finne ett perfekt hovedkort der du bare har det du trenger, jeg har dual chanal, men foreløpig er det ikke i bruk, men kanskje ATI's neste generasjon har støtte for SLI. (Sagt uten å vite)

 

PS: Nå synes jeg foresten att det ble litt ATI vs nVidia hær.

Det var ikke meningen att det skulle bli slik

Endret av Lassecom1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...