Gilbert Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 (endret) Howdy how igjen! I fila mi har jeg satt opp følgende: <div class="news"> {$functions->show_news($a = array(id => '1'))} </div> <div class="news"> {$functions->show_news($a = array(id => '2'))} </div> Jeg vil gjerne erstatte {funksjon} med resultatet av den respektive funksjonen. Har sittet litt med while(preg_replace()), men det er å ta seg vann over hodet å påstå jeg har klart det. Finnes det noen klare hjerner som kan hjelpe meg i gang? Edit: Forenklet spørsmålet litt: preg_replace("#\{(.*?)}#is", "\\1", $centercontent) vili jeg skal vise følgende: preg_replace("#\{$function->show_news()}#is",$function->show_news, $centercontent) Endret 30. juni 2005 av fjartan Lenke til kommentar
birds Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Vet ikke helt om jeg forstår problemet, men: Den vanlige måten å gjøre det på i PHP for å skrive ut fra funksjoner midt i HTML er å sette inn PHP-kode mellom "<?php ?">"-tagger. Hvis du har dette i forskjellige filer bruker du da include(). F.eks.: <div class="news"><?php echo $functions->show_news($a = array(id => '1')) ?></div> (uten "echo" hvis show_news printer i stedet for å returne en string) Hvis du har denne teksten som en variabel i et PHP-script kan du få samme effekten som include() ved å bruke eval(): eval('?>' . $the_page . '<?php '); Hvis problemet er at teksten allerede er skrevet som kode med {} rundt, kan du vel fikse det med å bare erstatte "{" med "<?php " og "}" med "?>". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå