Camarogeddon Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 (endret) Har vært på leting etter laptop en liten stund nå, og etter noe tid skjønt at jeg har kjørt meg temmelig godt fast når det gjelder valg. Har sett på en del maskiner, og nesten fått bestemt meg, men jeg trenger noen innspill først. Har tatt utgangspunkt i følgende kriterier; skjerm med god oppløsning (wsxga/sxga) skjermkort med 128 dedikert ram 1024 ram OK batterilevetid (4 timer ca) Maskinen skal egentlig brukes til skolearbeid, men jeg driver også endel med 3D modellering på si, som hobby, og er egentlig på jakt etter en maskin som klarer å dra dette uten å skrike så altfor stygt. (alternativet er naturligvis å bygge en stasjonær for dette og kjøpe en billigere bærbar.. men med billigere bærbare får en gjerne med dårligere tast og skjerm, noe som er lite ønskelig da jeg antageligvis kommer til å jobbe mye på denne maskinen.) noe spillmonster har jeg egentlig liten interesse av da disse vanligvis har så mange strømkrevende løsninger at de max holder 1,5 timer eller noe sånt på batteri, pluss at de som oftest er altfor klumpete. har sett endel på denne HP modellen, og lurer egentlig først og fremst på om det er noe poeng i å spandere ca 3000 kr på 200 mhz, 512 ram og 20 gig disk.. "billig" utgaven Nx 8220 ..noe mere oppgradert Nx 8220 Eventuelt, om jeg er fullstendig på bærtur med den modellen jeg har valgt meg ut her. har drevet på med stasjonære i årevis, men har heller lite erfaring med laptops. -Camarogeddon Edit: fix på linker da dropzone bestemte seg for å være ugrei. Endret 30. juni 2005 av Camarogeddon Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Linene funker ikke. Hadde vurdert i9300 (hvis 17" er passende), Acer Travelmate 8104, Acer Ferrari 4000 eller en Dell Latitude (D810/D610) Lenke til kommentar
Camarogeddon Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Takker for svar. hmm... den Travelmate'n så egentlig ikke dum ut. litt heftigere grafikkløsning enn Hp maskinen (hvis jeg har skjønt ting riktig her), og temmelig likt priset. dell er jeg litt nervøs for når det gjelder bærbare da jeg har hørt litt for mange advarsler i forhold til positiv omtale.. men på en annen side så kan jo det også være grunnløst. *gruble* -Camarogeddon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå