TeSp Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Så bra! Stikk innom http://mac1.no/taxonomy/term/25 for å laste ned noen kule norske widgets. Hva mener du med forskjellige opsett? Selv har jeg en iCurve og et apple tastatur og en mus som jeg kobler til, når jeg ikke er ute. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 12. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2005 Hva mener du med forskjellige opsett? Tenkte på annerledes dock eller noe hvis det går an? Og et n00b spørsmål. Hvordan copy paster man? Vet at Ctrl+Museklikk er som høyre kanppen på pc, men hvor er copy paste? Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 De fleste hotkeys på Windows er Ctrl + f.eks. C. På Mac så er de fleste hotkeys Command (Eple) + f.eks. C. Copy = Command + C Paste = Command + V Gå ut av et program = Command + Q Gå ut av et vindu i et program (noen unntak) = Command + W Hvis du har "lagt en drive/minnepinne o.l. i blått", eller markert den, så trykker du Command + E for å Koble fra, eller skyte ut en CD. Merk den egne Utspytteknappen ved siden av F12 for CD/DVD'er. Lykke til med Mac! Du vil snart få dilla på å organisere iTunes, og du vil snart saumfare din egen og venners CD liste for å importere inn på HDD'en din. Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) Hva mener du med forskjellige opsett? Tenkte på annerledes dock eller noe hvis det går an? Og et n00b spørsmål. Hvordan copy paster man? Vet at Ctrl+Museklikk er som høyre kanppen på pc, men hvor er copy paste? Hvis du liker tastatur-snarveier istedet for mus-klikking, så anbefaler jeg at du installerer Quicksilver. Det er en "launcher" får å starte programmer kjapt, istedet for å klikke seg fram til dem. Quicksilver leter gjennom boksen din etter kjørbare applikasjoner når du installerer den, samt holder seg oppdatert på nye ting du installerer. Du bruker den ved å trykke ctrl-space, og så skrive inn navnet på programmet ditt. Siden QS lærer seg bruksmønsteret ditt, så vil du etterhvert kunne starte de vanligste programmene bare med en eller to bokstaver her. ctrl+space, 't' blir thunderbird hos meg. Jeg satte dock'en til "hide" etter dag 1, og ser den aldri med unntak av når jeg slipper ting over i søplekassa.. Endret 14. juli 2005 av thomanil Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Men jeg bruker spotlight, syntes QS er bare teit når man har spotlight. Jeg har "command" (eple) + space, da kommer spotlight opp. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Jepp! Hvorfor lesse opp HDD med applikasjoner som gjør akkurat det samme som en integrert funkson i OS? Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Jepp! Hvorfor lesse opp HDD med applikasjoner som gjør akkurat det samme som en integrert funkson i OS? Fordi man ikke liker den integrerte like godt? Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 Fant ut det med copy-paste rett etter at jeg skrev det, men takk uansett. lærte masse nå Hehe... Har allerede begynt å bli dilla på å organisere itunes :!: Har også en iPod Mini i samme farge som PowerBook'en, driver å syncer som bare faen Sinnsykt digg oppsett Angrer ikke et sekund at jeg kjøpte denne. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Jepp! Hvorfor lesse opp HDD med applikasjoner som gjør akkurat det samme som en integrert funkson i OS? Fordi man ikke liker den integrerte like godt? Har du glemt at QS bare kan åpne applikasjoner? Med spotlight så finner du jo hva det skulle være av dokumenter, mapper, filer av alle slag og i TILLEGG applikasjoner... Jeg syns QS er en helt unødvendig applikasjon som bare stjeler mat fra Tigeren (Stjeler minne fra OS) Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) Jepp! Hvorfor lesse opp HDD med applikasjoner som gjør akkurat det samme som en integrert funkson i OS? Fordi man ikke liker den integrerte like godt? Har du glemt at QS bare kan åpne applikasjoner? Med spotlight så finner du jo hva det skulle være av dokumenter, mapper, filer av alle slag og i TILLEGG applikasjoner... Jeg syns QS er en helt unødvendig applikasjon som bare stjeler mat fra Tigeren (Stjeler minne fra OS) To ting som gjør at QS trumfer spotlight for min bruk: A) Med spotlight må jeg gjøre en ekstra pil-ned for å starte app'en når jeg har søkt den opp. B) QS husker hva jeg sist åpnet. Hvis jeg skal åpne et nytt terminal-vindu f.eks trenger jeg bare ctrl-space-enter. Det lille minnet QS bruker plager ikke meg, jeg var så freidig å putte inn en gig ekstra crucial-minne i iBook'en min etter innkjøp. Vi blir vel ikke enige om dette, men.. Til trådstarter: kos deg med den nye powerbook'en din, og kom for all del over på besøk til mac1.no. Endret 14. juli 2005 av thomanil Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 Litt off-topic, men er det noen som henger på iChat? Adde meg? Tilfelle jeg trenger litt tips iallefall [email protected] Lenke til kommentar
*nitram* Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Gratz med PB! Widgets; SysStat er fin om du har lyst til å leke litt nerd eller no... GuleSider widgeten er også fine men ikke altid så helt medgjørlig... Sjekk flere på Apples hjemmesider... Lykke til med ny maskin! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå