Gå til innhold

MAC for student

Anbefalte innlegg

Jeg er nylig blitt student og flyttet til ny by med nye muligheter (dumt og teit sagt, jeg vet :p) Men. Jeg tenkte å skaffe meg en bærbar pc til studiene mine. Jeg skal gå Teleteknikk og kommer til å drive en del med WLAN, Bluetooth, WiMax osv. som emner i studiene. Så derfor tenkte jeg å skaffe en laptop med iallefall WLAN og Bluetooth integrert. Så var jeg nede å gikk en tur i byen da et eplehus dukka opp. Så tok en titt innom for da å se på laptopper... Da fant jeg nemlig en liten tass jeg forelska meg i. PowerBook G4 12".

Jeg har drevet med X86 arkitektur siden jeg først satte meg ned ved et tastatur og lurer derfor på om dette faktisk er noe jeg burde prøve? Jeg har drevet en del med linux og jeg vet dette er et emne jeg også kommer til å leke meg med i studiene og derfor testet jeg også linux delen på PowerBook'en (karen som jobba der brukte linux på sin). Men det jeg lurer på da. Er dette et bra valg for meg? Anbefales det at jeg som har sitti med PC opp gjennom alle år burde konvertere til MacOSX kombinert med Linux? Og har noen andre vært gjennom dette og kanskje har noe å si?

Alle svar takkes på forhånd :thumbup:

EDIT: En av de største grunnene til at jeg vil ha PowerBook'en er pga. utseende og ytelse.

EDIT 2: Glemte å nevne at jeg har en brukanes stasjonær PC som jeg bruker til alt annet dill dall.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jøss. Gå for en PB 12". Du kommer ikke til å angre. Er du en student eller blir en student så ville jeg anbefalt deg noe som heter ADC. Det er noe som kun gjelder for studenter.

Det koster 99$ for å bli medlem og når du er medlem der får du 20% avslag på en Apple Maskin. (Tror 20% kun gjelder Powerbook og Powermac.) Men hvis du da skal kjøpe en laptopp så sparer du en hel haug på det. Må også fortelle deg at dette gjelder kun en gang. DVS du kan kun kjøpe en Apple maskin med 20% rabatt. :-/ Men that's life.

Her er det en guid du kan bruke: