Gå til innhold

Hva er din holdning til piratkopiering?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spillmarkedet, som med filmer og musikk, oversvømmes av søppel. Hvis de er bekymret for å tape penger så får de heller gi ut færre spill (dvs. færre søppelspill).

Søppel-spill i DINE øyne mener du vel?

Hva som oppfattes som søppel-spill / søppel-musikk er individuelt. Alle spill / musikk o.l. skal dermed stilles likt for loven!

Lenke til kommentar
lobbyvirksomhet er ikke ulovelig og foregår nokk i alle politiske saker. Det er jo en måte  påvirke politikerene.

Problemet her er at det er de med mest penger som har mest midler, og kan bruke mest tid på å påvirke politikere. Lobbyvirksomhet er kun akseptabelt hvis det foregår helt åpent, og hvis hvem som helst kan gå inn og se på hva lobbyistene sa til politikerne. Løgn og feilinformasjon skal selvsagt straffes med kraftige midler, som f.eks. å automatisk legge ned enhver bedrift som sprer feilinformasjon til politikere.

Men du burde bevise dristige påstander med kilder. Du må gi oss kilder på at underholdningsindustrien flere ganger har drevet med bestikkelser a politikere. Gi noen linker til avisen der det står at de er dømt.

I USA kan du selv se hvor politikerne får penger fra. Det er ikke en tilfeldighet at de politikerne som får mest av underholdningsindustrien også er blant de mest ivrige etter å fjerne individets rettigheter og legge til rette for at industrien skal kunne skvise kundene for penger.

Anbefalt lesning:

http://www.gangsofamerica.com/

Du svarte ikke på spørsmålet mitt så jeg tenkte jeg skulle stille det igjen. Har du en avisartikkel(du trenger bare å google litt) der det står at musikkgigantene er dømt for korupsjon.

Lenke til kommentar
Ja, og det bør legges til rette for at søppel ikke kommer på markedet.

Vennligst utdyp hva du mener med å legge til rette for at noe akkurat DU synes er søppel ikke bør kommer på markedet.

Jeg har inntrykk av at mange av de som piratkopierer kun leter febrilsk etter argumenter for å forsvare piratkopieringen sin, selv om man innerst inne forstår at piratkopiering er et onde.

Lenke til kommentar
Du svarte ikke på spørsmålet mitt så jeg tenkte jeg skulle stille det igjen. Har du en avisartikkel(du trenger bare å google litt) der det står at musikkgigantene er dømt for korupsjon.

Om de er "dømt for korrupsjon" eller ikke er da totalt irrelevant, da vi vet at de driver intens lobbyvirksomhet, og vi ser løgnargumentene de bruker selv offentlig, for å forsvare de fascistiske holdningene sine.

At du spør etter "avisartikler der det står at musikkgigantene er dømt for korrupsjon" er intet annet enn en avsporing fra din side. Musikkindustrien har forøvrig blitt dømt for kartellvirksomhet, men fortsetter akkurat som før likevel.

Jeg har inntrykk av at mange av de som piratkopierer kun leter febrilsk etter argumenter for å forsvare piratkopieringen sin, selv om man innerst inne forstår at piratkopiering er et onde.

Jeg har inntrykk a at mange av de som ønsker å opprette et Big Brother-samfunn der alt vi gjør overvåkes, og der vi kan sperres inne for meningene våre, kun leter febrilsk etter argumenter for å forsvare fascismen sin, selv om man innerst inne vet at fascisme er et onde.

Lenke til kommentar

Jeg har inntrykk a at mange av de som ønsker å opprette et Big Brother-samfunn der alt vi gjør overvåkes, og der vi kan sperres inne for meningene våre, kun leter febrilsk etter argumenter for å forsvare fascismen sin, selv om man innerst inne vet at fascisme er et onde.

Ingen liker å bli overvåket, men du missliker det ekstra sterkt fordi det vil avsløre at du bryter loven ved evt. å piratkopiere!

Du bruker det som et argument for å forsvare din gi-faen-holdning til konsekvensene piratkopiering har.

Lenke til kommentar

Om de er "dømt for korrupsjon" eller ikke er da totalt irrelevant, da vi vet at de driver intens lobbyvirksomhet, og vi ser løgnargumentene de bruker selv offentlig, for å forsvare de fascistiske holdningene sine.

At du spør etter "avisartikler der det står at musikkgigantene er dømt for korrupsjon" er intet annet enn en avsporing fra din side. Musikkindustrien har forøvrig blitt dømt for kartellvirksomhet, men fortsetter akkurat som før likevel.

Nå begynner du å provosere meg. Det er du som skrev "Det har derimot lobbyvirksomhet som består av løgner og kjøp av korrupte politikere, med det mål å innføre lover som låser kundene til bestemte løsninger og fratar dem rettigheter. " Der du anklager noen for å drive med korupsjon, men sier at jeg avsporer som ber om kilder. Det er du som lever i en facistisk tankegang der du tror at man bare kan anklage folk i hytt og pine og mener at dokumentasjon ikke er nødvendig. Tenk deg en stat med sånne meninger. Så nå får du enten si st du egentlig bare slang dritt om musikkindustrien for å fremme din sak eller så kan du gi kilder.

Vær en verdig debatant.

Endret av Snillingen
Lenke til kommentar

Synes det er greit å laste ned musikk o.l. fra nettet... ;)

Selv om det er "ulovlig"... noen ting er jo ulovlige, men alle gjør det likevel... dette er en sånn ting... Burde vel kanskje få dårlig samvittighet, men tror ikke noen lider noen nød....

filmer burde kanskje kjøpes da...!! :thumbup:

Lenke til kommentar

Ingen liker å bli overvåket, men du missliker det ekstra sterkt fordi det vil avsløre at du bryter loven ved evt. å piratkopiere!

Takk, vi har fått med oss at du mener at privatliv kun er til for de som har noe å skjule, og at politiske motstandere av makthaverne bør overvåkes, og fengsles hvis de har feil meninger.

Du bruker det som et argument for å forsvare din gi-faen-holdning til konsekvensene piratkopiering har.

Det er nok heller du som ikke skjønner hva jeg skriver.

Lenke til kommentar
Nå begynner du å provosere meg. Det er du som skrev "Det har derimot lobbyvirksomhet som består av løgner og kjøp av korrupte politikere, med det mål å innføre lover som låser kundene til bestemte løsninger og fratar dem rettigheter. " Der du anklager noen for å drive med korupsjon, men sier at jeg avsporer som ber om kilder. Det er du som lever i en facistisk tankegang der du tror at man bare kan anklage folk i hytt og pine og mener at dokumentasjon ikke er nødvendig. Tenk deg en stat med sånne meninger. Så nå får du enten si st du egentlig bare slang dritt om musikkindustrien for å fremme din sak eller så kan du gi kilder.

At du ber om "dokumentasjon" er en avsporing, og ikke noe annet. Det er velkjent at folk driver lobbyvirksomhet, og industriens løgner er også velkjente. Det er også velkjent at politikere i USA tar imot penger fra bedrifter, og de stemmer også "tilfeldigvis" til deres fordel i ulike saker. Det er også velkent at korporasjoner har klart å få større og større makt i samfunnet gjennom årene.

Les Gangs of America, du.

Lenke til kommentar

At du ber om "dokumentasjon" er en avsporing, og ikke noe annet. Det er velkjent at folk driver lobbyvirksomhet, og industriens løgner er også velkjente. Det er også velkjent at politikere i USA tar imot penger fra bedrifter, og de stemmer også "tilfeldigvis" til deres fordel i ulike saker. Det er også velkent at korporasjoner har klart å få større og større makt i samfunnet gjennom årene.

Les Gangs of America, du.

å be om dokumentasjon er ikke en avsporing. Hvis man kommer med en anklage så burde man jo dokumentere den med noe saklig hvis ikke så kan jo hvem som helst si gale ting. Å støtte partier med penger er vanlig i USA, men det er ikke ulovlig og heller ikke korupsjon. Man kan støtte partiet sitt med opp til ev hvis sum hvert år, men de pengene skal gå til partiet og ikke enkelt personers lomme. Noen må betale for valgene. Korupsjon slås hart ned på i USA. Jeg har ikke lest Gangs of America og det er irelevant. Hvis det står i boken at det politikerene er korupte så er det sikkert sant, men hvis det er sant så må det jo også stå andre steder. Så derfor kan du bare lese bakerst i boka der det sikkert står kilder. I disse kildene finner du dokumentasjon på korupsjon. Denne dokumentasjonen sender du hit.

Det er ikke lov åpåstå at noen er kriminelle uten bevis.

Lenke til kommentar

Det er nok heller du som ikke skjønner hva jeg skriver.

Ikke bli personlige er dere snille, den ene eller andre veien. Å tillegge hverandre påståtte motiver for standpunktene øker ikke sakligheten på diskusjonen.

Og nei: I diskusjoner som denne er krav til dokumentasjon slett ingen avsporing. Det er fullt lov å kommer med udokumenterte påstander, men da må man finne seg i at det stilles spørsmålstegn ved holdbareheten til disse påstandene. Det kan selvsagt også stille spørsmålstegn ved kildene, om man oppgir slike.

Uansett er det lov å være uenige her på forumet. Vi krever ikke at dere er enige i eller om noen ting, bortsett fra retningslinjene da...

Geir :)

Lenke til kommentar
Takk, vi har fått med oss at du mener at privatliv kun er til for de som har noe å skjule, og at politiske motstandere av makthaverne bør overvåkes, og fengsles hvis de har feil meninger.

Feil, og hva har det temaet med saken å gjøre? Kan du ikke heller svare ved å belyse ditt synspunkt på SAKEN isteden for dette?

Er det sånn at du ikke innser konsekvensene piratkopiering har? Eller bryr du deg helt enkelt ikke? Jeg bare spør.

Det er ikke opp til deg å velge hvilke lover som gjelder, uansett hva du mener. Bryter du en lov bør du isåfall straffes.

Lenke til kommentar
Uansett er det lov å være uenige her på forumet. Vi krever ikke at dere er enige i eller om noen ting, bortsett fra retningslinjene da...

Er det ikke lov å være uenige i retningslinjene her heller?

jeg trodde det var nok å godta dem jeg :hmm:

Lenke til kommentar

Er det ikke lov å være uenige i retningslinjene her heller?

jeg trodde det var nok å godta dem jeg :hmm:

Du skjønte hva jeg mente... ;)

Strengt tatt behøver du ikke godta dem heller. Det står deg fritt å ikke være medlem her. Du må imidlertid rette deg etter dem om du vil poste her og vil unngå reaksjoner.

Geir :)

Lenke til kommentar

Forumreglene er laget av de som drifter forumet. De kan diktere hvordan ting skal foregå her, og vi har egentlig ingenting vi skulle ha sagt (med mindre de ønsker tilbakemeldinger på reglene). Og bryter vi reglene (jeg er nok litt på kanten av og til :)), så har vi vel egentlig bare oss selv å takke. Det er tross alt ingen rettighet å være her.

Lenke til kommentar

Jeg laster ned piratkopiert programvare, og har ingen problemer med det.

Nå har det seg slik at jeg blir veldig for lei av spill, så det hadde blitt ulønnsomt for meg å kjøpe ett spill hver andre uke. Har også piratkopiert OS. Og synes det er helt greit. Når det gjelder musikk, så kjøper jeg det jeg liker. ;)

EDIT: Leif

Endret av Z4rgo
Lenke til kommentar
Jeg laster ned piratkopiert programvare, og har ingen problemer med det.

Nå har det seg slik at jeg blir veldig for lei av spill, så det hadde blitt ulønnsomt for meg å kjøpe ett spill hver andre uke. Har også piratkopiert OS. Og synes det er helt greit. Når det gjelder musikk, så kjøper jeg det jeg liker. ;)

Jeg tror de fleste skjønner at det ikke skaper noen umiddelbare problemer å piratkopiere ting for den som gjør det. Men fortell meg hvordan det kan lønne seg å kjøpe et spill man ikke blir lei av?

Offtopic:

Forumreglene er laget av de som drifter forumet. De kan diktere hvordan ting skal foregå her, og vi har egentlig ingenting vi skulle ha sagt (med mindre de ønsker tilbakemeldinger på reglene).
Forumreglene er hovedgrunnen til at mange, deriblant undertegnede, i det hele tatt gidder å være her.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...