griped Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 jeg laster ned litt av hvert spill programvare musikk osv. men hvis ikke jeg feks lastet ned musikk jeg hører på så hadde jeg heller ikke kjøpt den plata. og så er det noe med det at ofte er det bare 3-4 eller noe av sangene på cd-en som du liker av feks luxus leverpostei men på en annen luxus leverpostei plate er de andre, så derfor laster jeg heller dem ned og brenner alle de gode sangene på ei plate Lenke til kommentar
Budbringer Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 piratkopiering er helt greit. digg for de med ikke alt for mye cash Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Så tyveri er greit hvis man ikke har råd til det man vil ha? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Piratkopiering er ikke tyveri, så spørsmålet er ikke relevant. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Nei, ikke per definisjon. Tyveri fra utsalgssted: utgiver tjener likevel, selger taper penger. Piratkopiering: selger mister indirekte en kjøper; taper penger, produksjonantall på nye produkter vil synke; utgiver taper penger. Lenke til kommentar
duottar Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Verden har blitt mye enklere med internett. Nå slipper jeg å stå i den lokale cd sjappa og høre på forskjellige cd'er og finne ut hva som er av intresse. Ofte vet jeg ikke hva jeg er ute etter. Videre så slipper jeg å høre av andre om hva som er bra, for jeg vet med erfaring at det som andre vil synes er bra trenger nødvendigvis ikke jeg å synes noe om. Nå kan jeg på en mye enklere måte sjekke det ut før jeg bestemmer meg. Og det sparer jeg mye tid og penger på. Slik ser jeg også på programmer. Jeg synes at det å finne det riktige programmet til mine formål er veldig vanskelig da det finnes mange alternativ, så derfor laster jeg de ned og tester de grundig før jeg bestemmer meg. Forøvrig gjelder denne tankegangen også for spill. Men der merker jeg da ganske fort om det er verdt det eller ikke. Filmer er ikke min intresse. Aldrig har jeg kjøp en film og jeg trur jeg aldrig vil gjøre det heller. Eller vent, nå må jeg kanskje snart kjøpe Teletubbies til min snart 2 år gamle sønn eller er Teletubbies noe å se på for han? Kanskje Emil fra lønneberget eller Byggmester Bob er mye bedre? Bruker forresten å leie filmer, hvis jeg føler noe spesiell intresse for de. Jeg har overhodet ingen dårlig samvittighet med å laste ned ting og tang fra nettet, og håper videre at det forblir sånn som det er nå med nedlasting. At noen vil tape på slike holdninger bryr meg meget lite, da jeg vet med sikkerhet at det er de JEG synes er DYKTIGE som vil tjene på meg. Og de mener jeg fortjener det. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 (endret) Ja, jeg laster ned men sover godt (Punktum) Edit: Musikk, spill kjøper jeg . Endret 24. september 2006 av ingebrigtz Lenke til kommentar
Russlebiffen Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Så fint for deg, for spillutviklerne gjør nok ikke det. Lenke til kommentar
Budbringer Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Så fint for deg, for spillutviklerne gjør nok ikke det. 6927461[/snapback] jeg tror nok du ikke hadde noe imot om du fikk deg en xbox 360, som du kunne legge inn alle 360 spilla du ville på. bare ta en tur på eb games, legge inn spilla, dra tilbake og få igjen pengene Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 (endret) jeg tror nok du ikke hadde noe imot om du fikk deg en xbox 360, som du kunne legge inn alle 360 spilla du ville på. bare ta en tur på eb games, legge inn spilla, dra tilbake og få igjen pengene 6928227[/snapback] Nei, hvis det ikke hadde vært for det faktum at hele industrien taper på det, og da vil også forbrukerne tape i det lange løp. Hvis det forsetter slik det gjør nå vil jo alle spill komme med lignende systemer som HL2 og WoW bruker. Endret 24. september 2006 av Skarstad Lenke til kommentar
Budbringer Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 jeg tror nok du ikke hadde noe imot om du fikk deg en xbox 360, som du kunne legge inn alle 360 spilla du ville på. bare ta en tur på eb games, legge inn spilla, dra tilbake og få igjen pengene 6928227[/snapback] Nei, hvis det ikke hadde vært for det faktum at hele industrien taper på det, og da vil også forbrukerne tape i det lange løp. Hvis det forsetter slik det gjør nå vil jo alle spill komme med lignende systemer som HL2 og WoW bruker. 6928269[/snapback] problemet er at spillindustriene egentlig ikke har noe de kan gjøre. tror jeg leste et sted at det piratkopiert for over 50 milliarder i fjor, og tallet vokser. det skulle vært et "stream" greie på alle spill. half life har det, og det funker fett. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 (endret) Problemet er at Steam er utrolig upraktisk for mange folk; det er ennå noen som bruker ISDN. Utgivernes kamp mot piratene ødelegger for øyeblikket mest for de lovlydige konsumentene. Jeg er så utrolig lei av å bli møtt av "You wouldn't steel a car"-filmklippet når jeg skal se en av mine lovlig kjøpte filmer. Endret 24. september 2006 av Skarstad Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Nei, ikke per definisjon. Tyveri fra utsalgssted: utgiver tjener likevel, selger taper penger. Piratkopiering: selger mister indirekte en kjøper; taper penger, produksjonantall på nye produkter vil synke; utgiver taper penger. 6926531[/snapback] la oss si det enkelt då. selger hadde ikkje fått penger uansett. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Nei, ikke per definisjon. 6926531[/snapback] Ikke i det hele tatt. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 (endret) Nei, ikke per definisjon. 6926531[/snapback] Ikke i det hele tatt. 6928568[/snapback] Men selger og utviger taper likevel penger, så utfallet er det samme. Endret 24. september 2006 av Skarstad Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 En liten digresjon: Har vært i Shanghai i snart 2 måneder, og har ennå ikke sett én eneste butikk som selger originale musikk-cd'er og filmer. Derimot finns det flere butikker, i tillegg til de som står på gaten, som selger piratkopierte cd'er og DVD'er til 5,- stk. Ikke bare enkle filmer, men hele tv-serier. I hardbokser. Cd'ene ligger i covere, og ser rimelig originale ut, men koster som sagt en slikk og ingenting. Når jeg skulle ha Windows XP gikk jeg inn på en elektrosjappe og enkelt og greit bare spurte etter engelsk Windows XP. Det var da en selvfølge at jeg fikk en piratkopiert dvd. Poenget er vel at når 1,3 mrd har en holdning som sier at en film koster 5,- og ikke 189,-, skjønner jeg godt at film, spill og musikkindistrien jobber mot piratkopiering. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Nei, ikke per definisjon. 6926531[/snapback] Ikke i det hele tatt. 6928568[/snapback] Men selger og utviger taper likevel penger, så utfallet er det samme. 6928599[/snapback] Nei, det er det ikke. Lenke til kommentar
Budbringer Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 det som burde skjedd er at man skulle ansatt noen "super qeek hackere", som hadde krasjet ned pirat bay og lignende nedlastings sider. men problemet er at det ikke er helt lovlig. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 det som burde skjedd er at man skulle ansatt noen "super qeek hackere", som hadde krasjet ned pirat bay og lignende nedlastings sider. 6928954[/snapback] Problemet er at "super qeek(??) hackere" som regel støtter slike sider. Lenke til kommentar
fireofawakening Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 De støtter slike sider fordi de har innsett at man ikke kan stjele noe som ikke eksisterer i den fysiske verden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå