Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal kjøpe 6x9", noe å anbefale?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du vet vel at 6x9 ikke er å anbefale? Dropp de, å kjøp et frontsett.

Og hvorfor ikke da? Er jo et godt alternativ til de som ikke vil fylle bagasjerommet med en svær sub. Mulig jeg ikke er så kresen på lyd, men synes at gode 6x9, gir god lyd i bil.

Lenke til kommentar
Du vet vel at 6x9 ikke er å anbefale? Dropp de, å kjøp et frontsett.

Hva er forskjellen?

Kan ikke 6x9 brukes foran i en bil?

Lurer på hvor lang tid det vil ta før folk skjønner at det heter coaxialer og komponentsett.

Og det er ingenting galt med å kjøpe 6x9, det er som regel delefilteret som avgjør om det spiller bra eller ikke, og flere har nå begynt å levere separate delefilter istedet for de som var montert på høyttaleren, med "billige" løsninger og komponenter.

Og som Cola-boks sier, vil man ha 6x9, så kjøper man det, får man en lytteprøve og er fornøyd med lyden, hva er vel bedre da?

Endret av Techpoint
Lenke til kommentar

noen som har noen erfaringer med GAS Alpha xxxx* 6x9" 4 veis høytalere?

jeg har en sony cd spiller 4x45W. Hva tror dere om disse to komponentene?

* husker ikke nummeret eksakt 694x?

Endret av Rotis
Lenke til kommentar

@Rotis

Jeg hadde faktisk dømt GAS Apha 6*9 høyttalere som dårlige uten å høre dem. Men en dag satt jeg på i bilen til en kompis som hadde fått tak i den GAS pakka til 3000,- fra Bilradiospes... Jeg må si meg noe imponert over hvor høy lyd man fikk utav dem før forvrengninga begynte å komme. Så til den prisen vil jeg nok ikke si at de er blandt det dårligste alternativet på markedet.

Skal nevnes at de her satt på en forsterker, og ikke en 4x45W cd spiller :p

Morten

Lenke til kommentar

Let litt rundt, og legg i 200 kroner til og kjøp deg JBL Decade, eller legg i enda litt mer, og kjøp deg Infinity Kappa. Disse låter sinnsykt høyt, og meget klart. Må selvfølgelig være på en egen forsterker for maksimum lyd og kvalitet, den 4x50watt highpower stereo Mos-FET'en din på cd-spilleren som han i butikken skrøyt av, holder dessverre ikke. Vet det er mange som "lurer" folk og påstår dette. (Har selv vært igjennom det, og litt kjipt og si at du vet endel om bilstereo selv.. :innocent: )

Uansett, lykke til med kjøpet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...