Dotten Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2005 Dotten. De quotingene du hadde av meg var litt tatt ut av perspektiv. Jeg mente aldri at "noen har godt av å komme seg bort fra mors kjøttkaker" var et argument. Det var som sagt bare en konstatering av noe jeg har sett. Jeg mente heller ikke at alle kvinner ikke passet inn. Jeg trakk frem en gruppe jenter som "hadde hatt godt av å komme seg bort fra mors kjøttkaker". Jeg er ikke i det minste tvil om at det finnes svært dyktige kvinner i forsvaret. ok, mistolket det. Sorry Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Det er ingen tvil om at mange har godt av å bruke et år i militæret, men jeg mener det er feil å tvinge folk til det. Tvang. satt i denne konteksten, er synonymt med kidnapping og/eller frihetsberøvelse. Istedenfor å frata friheten, kan man heller gjøre det mer attraktivt å gå gjennom førstegangstjenesten. La det bli et privilegium som gir (relativt) god lønn og fordeler ved søking til skole. 3 ekstrapoeng er ganske mye, men så er det også et kjent faktum at mange ror langt på "spyttsleiking" og skoler/lærere med lavere terskel. Hvis pengene absolutt skal tjenes inn fra et sted, kan man heller slutte å gi uproduktive fengelsinnsatte lønn evt. sette dem i arbeid. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2005 Lønnsmessig er forsvaret attraktivt og flere goder enn du får i forsvaret skal du lete lenge etter for en 18 åring uten mer enn maks 3 års utdannelse. Problemet er nok at for mange er dette første møtet med arbeidsgiver. Man har brukt årevis på å løsrive seg fra mor og far og så plutselig settes det krav til deg, og den selvstendigheten man har kjempet for blir med ett litt mer inskrenket. Og forsvaret har mer makt enn andre arbeidsgivere om man ikke gjør som man får beskjed om. I tillegg er sjangsen større for å få en jobb man ikke liker. Men slik er det vitterlig i det sivile også, men der har man et valg, man kan f.eks. slutte. Men de fleste som sliter og syter i førstegangstjenesten gjør også dette når de kommer ut i det sivile, det vil jeg påstå. Nok av folk som "endelig" kommer ut i frihet bare for å oppleve at sivile faktisk får krav på seg de og. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Jeg er i utgangspunktet ikke imot "tvangsmilitære". Men slik som den politiske situasjonen er i dag, vet jeg ikke om jeg ville ha kunne være med i en gruppe som går imot det jeg tror på. Hvis jeg skal inn i forsvaret, vil jeg helst det skal være nettopp det, et forsvar, for å forsvare landet sitt med, ikke (eventuelt) drepe barn i Afghanistan... Det verste er at jeg ikke får LOV til å nekte på politisk grunnlag. Hvor sykt er ikke det? Om jeg er imot angreps-forsvaret hvorfor skal jeg da bli tvunget til å bli med i dette? Det er da absurd? Sosialdemokratene går for langt her. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Det verste er at jeg ikke får LOV til å nekte på politisk grunnlag. Hvor sykt er ikke det? Om jeg er imot angreps-forsvaret hvorfor skal jeg da bli tvunget til å bli med i dette? Det er da absurd? Sosialdemokratene går for langt her. Poenget er at en soldat som ikke er villig til å sloss for sin egen overbevisning ikke er verdt noe. Nettopp derfor er det feil å tvinge noen inn i militæret. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2005 Jeg er i utgangspunktet ikke imot "tvangsmilitære". Men slik som den politiske situasjonen er i dag, vet jeg ikke om jeg ville ha kunne være med i en gruppe som går imot det jeg tror på. Hvis jeg skal inn i forsvaret, vil jeg helst det skal være nettopp det, et forsvar, for å forsvare landet sitt med, ikke (eventuelt) drepe barn i Afghanistan...Det verste er at jeg ikke får LOV til å nekte på politisk grunnlag. Hvor sykt er ikke det? Om jeg er imot angreps-forsvaret hvorfor skal jeg da bli tvunget til å bli med i dette? Det er da absurd? Sosialdemokratene går for langt her. Angrepsforsvar? Har vi det og nå da.... Tror du må undersøke litt. Vi har 762 soldater i utlandet, mot 2000 på midten av 90 tallet. Nesten samtlige av de 762 soldatene driver med fredsbevarende oppgaver. Hvilket angrepsforsvar du refererer til vil jeg gjerne likt å vite. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Jeg snakker ikke om hvor mange soldater som er her og der. Jeg tenker på at forsvaret i dag blir brukt for eksempel i Afghanistan, Bondevik velsignet flygerne som tok av mot Afghanistan, for å muligens bombe noen afghanske barn. Men det er ikke dette det handler om. Jeg har rett til å være imot dette, og dermed nekte å være del av dette. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2005 Jeg snakker ikke om hvor mange soldater som er her og der. Jeg tenker på at forsvaret i dag blir brukt for eksempel i Afghanistan, Bondevik velsignet flygerne som tok av mot Afghanistan, for å muligens bombe noen afghanske barn. Men det er ikke dette det handler om. Jeg har rett til å være imot dette, og dermed nekte å være del av dette. Jeg kjenner selv jagerpilot som har vært i Afghanistan, ikke prøv å fremstille dem som mulige barnemordere. Du er helt på viddene. Men det er ikke dette det handler om. Jeg har rett til å være imot dette, og dermed nekte å være del av dette. Nei det har du ikke. Du har rett til å være imot, men kan kreves og tvinges til å være en del av det. Synd egentlig, for man trenger ikke folk til å forsvare landet og i ytterste konsekvens ofre livene sine for å forsvare trengende om de ikke har lyst på den jobben. Jeg respekterer at du har dine syn, men vær så snill og vær litt saklig i din beskrivelse av hva menn i uniform faktisk driver med. Jeg er selv en forsvarsmann og det er mye jeg er uenig i i vår forsvarspolitikk og vår utenrikspolitikk. Men så vet jeg også hva forsvaret vårt dreier seg om, og det er ikke i nærheten av det du beskriver. Jeg er stolt av det jeg driver med, og jeg vet at jagerpilotene i Afghanistan er det samme. Og vi bærer ikke uniform for å drepe barn eller løpe rundt i usa sine ærend. Syntes det er litt trist at du har et slikt bilde av forsvaret som jeg har inntrykk av at du har. Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Jeg er sterkt i mot tvunget førstegangstjeneste. Hvorfor tvinge folk som f.eks skal studere, folk som ikke vil ha opplæring i å drepe, eller folk med andre grunner til at de ikke vil? Man kan jo f.eks velge siviltjeneste eller fengsel, noe jeg ikke synes er noen bra alternativer. Dimmer man fra militæret kan dette ødelegge for deg senere i livet, f.eks ved jobbsøknad etc. For min del vil jeg gjøre alt for å slippe militæret, og da være ferdig utdannet som 23 år. Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Omtrent 30% av alle kvinnelige rekrutter i millitære blir voldtatt i tjeneste. Mens ca 2% av mennene blir voldtatt, ja menn blir voldtatt men tør sjeldent å si ifra, pga kjønns roller. En kvinne skifter klær i sitt eget hus, og en mann ser tilfeldigvis inn: HAN er en kikker En mann skifter i sitt eget hus, og en kvinne ser tilfeldigbis inn: HAN er en blotter.. Noe som ikke stemmer der?? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2005 Omtrent 30% av alle kvinnelige rekrutter i millitære blir voldtatt i tjeneste. I all verden, hvor har du dette fra? Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Jeg syns i prinsippet verneplikt er en borgerplikt. men, noen momenter har gjort at jeg nå synes systemet er urettferdig nå fullfører rundt 30% av guttene (dvs. 15% ett årskull) førstegangstjenesten, resten får ett år til å gjøre hva de vill. Økonomisk er det lite gunstig for de som kommer inn (her er det bedring) Ingen av de jeg kjenner som har blitt innkalt har fått sine ønsker (det du søkte på sesjon) oppfyllt, var faktisk en jeg kjenner som ble innkalt til det jeg hadde på førsteønske, mens jeg kom i HV. 50% blir ikke kalt inn på sesjon en gang (jentene). Sellektiv likestilling Jeg mener at det burde være alt eller ingenting, nå er det ikke allmen førstegangstjeneste, det er et førstegangstjenestelotteri.. Lenke til kommentar
-mAdz- Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Jeg snakker ikke om hvor mange soldater som er her og der. Jeg tenker på at forsvaret i dag blir brukt for eksempel i Afghanistan, Bondevik velsignet flygerne som tok av mot Afghanistan, for å muligens bombe noen afghanske barn. Men det er ikke dette det handler om. Jeg har rett til å være imot dette, og dermed nekte å være del av dette. Jeg kjenner selv jagerpilot som har vært i Afghanistan, ikke prøv å fremstille dem som mulige barnemordere. Du er helt på viddene. Du forstår jo veldig godt hva det er Decline mener! Trenger ikke å kommentere alt.. Han prøver å få fram et budskap om at vi ikke liker at f.eks vår egen statsminister velsigner jagerfly som hjelper USA, for det er jo akkurat det de gjør, (eller som vi gjør)... Om flyene bomber afghanske barn er nok ikke hovedbudskapet her.. Og det ble sagt muligens her også.. Men når det er sagt, så er det nok ikke alltid vi får vite om alt som skjer der nede i f.eks Afghanistan Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) atter en gang vandrer jeg inn i PRS. flott... samtlige av dem jeg har kjent som gikk inn i militæret, gjorde ikke en drit. de hadde en periode i begynnelsen med litt stress og hardkjør, på et par uker, og så var det daffing og slasking hele resten av militærperioden. altså, for dem, så var militæret en godt betalt jobb hvor det eneste du gjorde var å møte opp og sove/spise/spille/lese/bable/ettellerannet. var aldri noe som ble gjort, og det eneste dem lærte seg var å bli eksperter på unnasluntring. blir ikke godt forsvar av det nei. for min del sier jeg fjern tvungen verneplikt. store deler av dem som går inn der gjør ikke stort nyttig. de jeg kjenner tar det nesten som betalt ferie. la heller de enorme innsparingene på å fjerne lønnen til slaskene gå til å få inn folk som faktisk VIL skyte hodet av folk. men, siden det neppe blir noen stor sjanse for at jeg får viljen min i politikkens verden, som vanlig, så får vi si at det er som det er. verneplikten forblir. da burde kvinnfolka hatt like mye krav på å være der som resten. de har ikke noen unnskyldning for å være fritatt. "de må passe på unger" og lignende svada er for det ekstreme fåtall som faktisk er mødre, og dem blir fritatt uansett. resten bare gjemmer seg bak en haug med tull fordi de ikke liker å måtte hoppe gjørma og gjøre noe. ikke at jeg ikke hadde gjemt meg bak samme veggen om jeg var kvinnfolk. alt for å slippe militæret men nå flykter jeg tilbake til humor noen uker til. jeg finner fred i andres idioti. edit: leif was here... Endret 4. juli 2005 av Kimius Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 Jeg syns i prinsippet verneplikt er en borgerplikt. men, noen momenter har gjort at jeg nå synes systemet er urettferdig nå fullfører rundt 30% av guttene (dvs. 15% ett årskull) førstegangstjenesten, resten får ett år til å gjøre hva de vill. Økonomisk er det lite gunstig for de som kommer inn (her er det bedring) Ingen av de jeg kjenner som har blitt innkalt har fått sine ønsker (det du søkte på sesjon) oppfyllt, var faktisk en jeg kjenner som ble innkalt til det jeg hadde på førsteønske, mens jeg kom i HV. 50% blir ikke kalt inn på sesjon en gang (jentene). Sellektiv likestilling Jeg mener at det burde være alt eller ingenting, nå er det ikke allmen førstegangstjeneste, det er et førstegangstjenestelotteri.. 3/4 av alle vernepliktige får oppfylt et av sine tre øverste ønsker. Så det er rimelig greit. Men det største problemet er manglende informasjon på rekrutten. Mange får helt feil inntrykk av det de velger og blir skuffet når de kommer til tjenestestedet og realiteten er en helt annen. Dette er et problem som ikke blir tatt skikkelig tak i. I min tid som instruktør var det en evig utfordring. Et klassisk eksempel er alle som vil bli artillerist i Sjøforsvaret. Dette tror de er fult av "action". Samtidig er samband noe som høres gørr kjedelig ut. Men så kommer artilleristene på jobb og må stort sett pusse kanoner i 10 mnd, mens sambandsfolkene er midt hvor alt skjer og får ta del i planlegging og utføring av øvelser og har en mye mer spennende tjeneste. Du forstår jo veldig godt hva det er Decline mener! Trenger ikke å kommentere alt.. Han prøver å få fram et budskap om at vi ikke liker at f.eks vår egen statsminister velsigner jagerfly som hjelper USA, for det er jo akkurat det de gjør, (eller som vi gjør)... Om flyene bomber afghanske barn er nok ikke hovedbudskapet her.. Og det ble sagt muligens her også.. Men når det er sagt, så er det nok ikke alltid vi får vite om alt som skjer der nede i f.eks Afghanistan Hjelper USA ja mot en fiende som har angrepet vår allierte og som vi da er pliktet til å hjelpe gjennom artikkel 5 i NATO. Jeg vet utmerket godt hva våre jagerpiloter utførte i Afghanistan og jeg vet utmerket godt hva forsvaret driver med til daglig. Mer enn jeg har lov til å fortelle deg og andre. En del av det jeg får vite er det som får meg til å virkelig verdsette forsvaret og jeg er utrolig stolt av en god del av mine kollegaer, spesielt de rundt i verden. Det er ingen barnemordere og hensynsløse jævler. Dette er mennesker som uten å blunke ville ofre livet for deg og Decline, selv om man blir beskyldt for å være barnemorder... Blant de jeg jobber med finner man alt fra ani usa folk til usa elskere, det finnes ikke et parti som ikke er representert blant kollegaene mine. Et par et til og med hardbankede RV velgere. Vi blander ikke oss inn i politikken mer enn det vanlige borgere gjør, og det er politikerene som styrer forsvaret vårt, ikke forsvaret. Skal man rette sin vrede, så gjør det mot de som styrer landet, ikke mot soldatene. Vi kan ikke bare legge ned arbeidet hver gang en minister uttaler noe vi ikke liker. Slikt er det som fører til militærkupp. Forsvaret handler om å forsvare landet vårt, kort og godt. Det er det man nekter å ta del i om man nekter fordi man er uenig i utenrikspolitikken. Kort og enkelt. Jeg kan forstå at man nekter fordi man ikke liker våpen og ikke har tro på vold av noen slag. Men å nekte fordi man har antagelser om at vi er USA sin puddel, vel det er rett og slett kun uvitenhet. Vi har faktisk ikke vært lengre unna amerikanerene på flere tiår, selv om vi faktisk heldigvis har et veldig bra samarbeid. Men vi sjonglerer på en tynn line mellom vårt forhold med USA, EU og Russland. Vi gjør det veldig bra, får håpe vi fortsetter å holde balansen i lang tid fremover Puh, det var den moralprekenen Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 3/4 av alle vernepliktige får oppfylt et av sine tre øverste ønsker. Så det er rimelig greit. [...] Forsvaret handler om å forsvare landet vårt, kort og godt. Det er det man nekter å ta del i om man nekter fordi man er uenig i utenrikspolitikken. Kort og enkelt. Jeg kan forstå at man nekter fordi man ikke liker våpen og ikke har tro på vold av noen slag. Men å nekte fordi man har antagelser om at vi er USA sin puddel, vel det er rett og slett kun uvitenhet. På sesjon får man vite svært lite som du sier. Og tre valg? Jeg sa bare én ting jeg. Skal ikke klage for jeg ble tilbudt denne plassen. Er det ikke slik at all utenlandstjeneste er frivillig i dagens forsvar? Dermed kan man bevisst ytre sin mening mot for eksempel USA ved ikke å bli med i gruppene som er i utenlandstjeneste. Jeg kjenner også en del personer litt opp i forsvaret, og har, som du sier, ikke noe inntrykk av at disse er enig i alt USA sier. Det er helt vanlige oppegående personer, ikke hjernedøde roboter. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) Hjelper USA ja mot en fiende som har angrepet vår allierte og som vi da er pliktet til å hjelpe gjennom artikkel 5 i NATO. Dotten, nøyaktig hvem er denne "fienden"? Hvorfor akkurat Afghanistan? Hvorfor ikke Saudi-Arabia som er landet selvmordsbomberne kom fra? Skal vi bruke din argumentasjon om at landet er den egentlige bakliggende faktoren, ja da er det vel logisk at Saudi-Arabia skulle vært målet? Det er ingen barnemordere og hensynsløse jævler. Dette er mennesker som uten å blunke ville ofre livet for deg og Decline, selv om man blir beskyldt for å være barnemorder... Du må skille person og sak! Dette handler ikke om hva hver militærtjenestemann har i tankene! Dette handler om politikk, hva forsvaret blir kommandert til å gjøre. Jeg sa ikke at de var barnemordere, slutt å putt ord i munnen på meg. Jeg sa POTENSIELLE barnemordere, for det er jo ikke helt usannsynlig at en bombe kan treffe et barn. Vi har vel nok eksempler på det, uansett hva målet i utgangspunktet var. Precision-bombing hjalp lite der gitt... Skal man rette sin vrede, så gjør det mot de som styrer landet, ikke mot soldatene. Vi kan ikke bare legge ned arbeidet hver gang en minister uttaler noe vi ikke liker. Slikt er det som fører til militærkupp. Men det er jo nettopp det jeg sier! Jeg sier selv jeg godt kunne ha vært med i forsvaret, og forsvare landet og folket mitt! Men det er ikke dét dette dreier seg om. Vi har faktisk ikke vært lengre unna amerikanerene på flere tiår, selv om vi faktisk heldigvis har et veldig bra samarbeid. Selvmotsigelse? Har du noen gang sett høyre-regjeringens medlemmer noen gang gått ut mot Bush? Den eneste grunnen til at de ikke støtter USA i 100% av avgjørelsene, er at de ikke tør, de er redde for å få folket i mot seg, fordi vi faktisk ser hva som skjer her i verden, det er ikke så fantastisk alt som skjer i regi av USA. Jeg kjenner også en del personer litt opp i forsvaret, og har, som du sier, ikke noe inntrykk av at disse er enig i alt USA sier. Det er helt vanlige oppegående personer, ikke hjernedøde roboter. Det har jeg da vel heller aldri sagt. Men også disse har folk over seg. Clemet er vel toppen av isfjellet. (Men også hun er underlagt autoriteter) Edit: Feilquote Endret 4. juli 2005 av Decline Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 På sesjon får man vite svært lite som du sier. Og tre valg? Jeg sa bare én ting jeg. Skal ikke klage for jeg ble tilbudt denne plassen. I Sjøforsvarets rekruttskole setter man ihvertfall opp tre ønsker. Men som sagt, infoen er rævva. Så for enkelte blir det som bingo. Er det ikke slik at all utenlandstjeneste er frivillig i dagens forsvar? Dermed kan man bevisst ytre sin mening mot for eksempel USA ved ikke å bli med i gruppene som er i utenlandstjeneste. Korrekt. Jeg kjenner også en del personer litt opp i forsvaret, og har, som du sier, ikke noe inntrykk av at disse er enig i alt USA sier. Det er helt vanlige oppegående personer, ikke hjernedøde roboter. Bra du har skjønt det. Dog finnes det noen hjernedøde roboter Dotten, nøyaktig hvem er denne "fienden"? Hvorfor akkurat Afghanistan? Hvorfor ikke Saudi-Arabia som er landet selvmordsbomberne kom fra? Skal vi bruke din argumentasjon om at landet er den egentlige bakliggende faktoren, ja da er det vel logisk at Saudi-Arabia skulle vært målet? Taliban, som styrte landet, støttet Bin Laden og gav ham opphols, mannen som bevist var bak angrepet på USA. Det var fienden og det var derfor man gikk til angrep på Afghanistan. Saudi Arabia sitt styre støttet ikke Al Quida. Du må skille person og sak! Dette handler ikke om hva hver militærtjenestemann har i tankene! Dette handler om politikk, hva forsvaret blir kommandert til å gjøre. Jeg sa ikke at de var barnemordere, slutt å putt ord i munnen på meg. Jeg sa POTENSIELLE barnemordere, for det er jo ikke helt usannsynlig at en bombe kan treffe et barn. Vi har vel nok eksempler på det, uansett hva målet i utgangspunktet var. Precision-bombing hjalp lite der gitt... Det kan treffe et barn ja. Men det er jo overhodet ingen argumentasjon mot politikken. For barn kan bli ofre i enhver krig. Å dra inn ordet barnemorder er helt bak mål, da kan vi like godt kalle nordmenn som kjempet mot nazistene for potensielle barnemordere. Precision bombing er et medieskapt jippo. Kirurgisk bombing er fult av skjønnhetsfeil det og. Dessverre. Og det finnes nok av tilfeller der man tar feil av målet også. Selvmotsigelse? Har du noen gang sett høyre-regjeringens medlemmer noen gang gått ut mot Bush? Den eneste grunnen til at de ikke støtter USA i 100% av avgjørelsene, er at de ikke tør, de er redde for å få folket i mot seg, fordi vi faktisk ser hva som skjer her i verden, det er ikke så fantastisk alt som skjer i regi av USA. Det er ingen selvmotsigelse. Men det har intet med norske politikere å gjøre. Avstanden er blitt større fordi USA ikke ser på oss som så viktige allierte nå når den kalde krigen er over. Og regjeringen har satt seg imot USA, de støttet ikke Irak krigen. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 50% blir ikke kalt inn på sesjon en gang (jentene). Sellektiv likestilling Om det ikke har kommet så er det iallefall planen at alle norske statsborgere i hvert årskull skal på sesjon, kvinner inkludert. Lenke til kommentar
The Norwegian Pikie Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Er for tvunget verneplikt.. Slik jeg har skjønt det nå. Er det rundt 50% av norske gutter som blir kalt inn..?? Og alle jeg har pratet med sier at de hadde det bra og lærte noe. Mange sier også at "de fleste ville ha godt av en stund i millitæret".. Fordi mange 18 åringer som har levd med pappas penger og mammas kjøttkaker. Lærer at de må ta hensyn og sammarbeide med andre mennesker. Man blir kjent med folk, og har noe og snakke om i ettertid. Og så dette med norske soldater i utlandet. Er så lei av at man skal bruke alle andre ord en krig. Når nordmenn kjemper mot terrorisme er det krig. Og i krig dør folk..! Slik er det, og å forhandle med terrorister er vel utelukket..!? (Når de ikkje vill) "Pennen er sterkere enn en våpenet, men når pennen svikter. Vill du ha et våpen i nærheten" Krig\kamp er siste utvei, men må brukes. Så snart en bombe, bommer på et mål og dreper sivile så er det en tragedie. Men ingen grunn til å stoppe krigen og begynne og anklage folk... Folk dør i krig. Sånn er det. "antiterror-handling" og sånne fine ord politikkerne bruker betyr til alt krig. Ikkje krig som i WW2, men i mindre skala. KRIG Mot terrorsime. Innvasjonkrig er vell ganske fjert i vår verden. Den vestlige verden.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå