Chief_R-W Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Synes det er rart maskinen blir helt busy når jeg spessielt blir kopiert fra merker også når jeg kopierer fra andre, synes jeg ikke merket noe stort av dette før. Musepekeren hakker og winamp stopper opp i blandt for la ikke merke til noe av dette før. Har nå Abit NF7 ,AMD XP 3200+, 1gb ram, S-ATA hardisker og 3Com Nettverkskort. Windows 2000 pro, synes det er like hengene i XP Nesten så at jeg merker mer nå enn den gamle 2000+ og 512mb ram. Noen form for tweaks å gjøre? Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 sitter du med trådløst nettverk? isåfall hvor langt er du i fra router? hos meg går det normalt ganske treigt når jeg skal kopiere store ting over nettverk. jeg sitter da med trådløst nettverk i kjelleren mens routeren står oppe. når jeg kopierer ting over nettverk så bruker jeg å slå av alt nesten. Winamp, MSN (som jeg ikke bruker lenger) Firefox/Opera. med andre ord lar bare overføringa stå på til den blir ferdig. når jeg kopierer filer over nettverket med min bærbare pc som står oppe går det normal hastighet. Lenke til kommentar
Martin-_- Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Du kan prøve og sende det i MSN Det går alltid kjapt på LAN (vist alle har internett). Vist dere ikke har internett så kan dere lage en DC++\oDC hub og downloade fra hverandre der Det lagger ikke. Men jeg vet ikke hvordan man lager DC hub. Det må dere finne ut selv. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Har router hjemme her, og bruker switch på lan og ikke lengre kabel enn 10m. Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 er det kabel eller trådløst nett du bruker da? Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Det glemte jeg, Kabel 10/100. Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 når du har kabel nettverk så skal dette normalt ikke forekomme. er det store ting du prøver å overføre? har du prøvd å overføre filer andre veien da? dvs. at du øverfører filer fra den aktuelle pc`en over til pc`en din? se om det går like treigt da. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Når jeg kopierer fra min maskin går det bra da henger den seg ikke. Er litt diversje størrelser fra mp3 til en 700mb avi filer og når den er under kopiering er det vanskelig å få brukt pcen. Bare å åpne kabal er en stor prestasjon. Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 da ligger ikke problemet hos pc`en din iallefall siden at den ikke henger seg når du kopierer filer fra din pc`er til andre pc`er. kan det være de andre maskinene som er noe galt med da tro? enn om du prøver å la pc`en stå når noen kopierer filer til pc`en din da? tror du det går litt bedre da? Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Mulig det kan være nettverkskortet også for har ikke hatt det så lenge og på det gamle utstyret solgte jeg med det nettverkskortet jeg hadde da et SMC 10/100. Siden jeg har et PCI nettverkskort regnet jeg kanskje det er bedre enn det integrerte 10/100. Lenke til kommentar
wil Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 tja, i noen tilfeller er PCI kort bedre enn de integrerte men. på mitt Hovedkort (MS-6558) kort tror jeg det het så synes jeg det integrerte nettverkskortet funket greit nok. men PCI nettverkskort har da de fleste flust av? men har du både Integrert og PCI kort aktivert du nå? hvilket nettverkskort bruker du? hvis du bruker PCI kortet så kan du prøve å deaktivere det kortet du har på Hovedkortet. kanskje det er det som er problemet. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2005 Bruker nå 3Com TX 10/100 kortet nå og deaktiverer alltid maskinvare jeg ikke bruker i Bios. Men skal teste ut om det kanskje hjelper med en driver oppdatering eller prøve det integrerte. Lenke til kommentar
wil Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 kan være verdt et forsøk, men en ting jeg lurer på: går gennerelt Interneten treigt også eller er det bare kopiering over LAN som går triegt? prøv å oppdatert driverne og se om problemet forbedrer seg. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2005 1Mbiten fungerer fint er kun kopiering over Lokaltnettverk. Lenke til kommentar
wil Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 hva om du prøver å koble maskina direkte til routeren da uten å være innom switchen så prøve å kopiere noe? kanskje det funker. kan jo ha noe med Routeren eller switchen å gjøre? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Har du NetBEUI konfigurert på nettverkskortet, fjern denne. Den reduserer farten med 3-4 ganger, og er unødvendig når man har Client for Microsoft Networks og File and Printer Sharing for Microsoft Networks konfigurert. Lenke til kommentar
Legion Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 skal ikke banne på det, men det lukter litt fragmentert harddisk av dette. kanskje også kombinert med full harddisk og "klemt" swapfil. defragmenter, frigi plass til swap og sjekk hvilken prosess som tar cpu under kopiering. å avslutte winamp, msn messenger ++ fordi man skal kopiere er bare tull...med mindre man sitter på en gyngehest av en maskin Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2005 (endret) Takker for svar . Skal prøve disse. Er også nøye med defragmentering. Endret 2. juli 2005 av Chief_R-W Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå