Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC booter ikke\ har problemer med å boote

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et stort problem med PC'en min:

Det hele begynnte for noen dager siden med at oppstarten gikk treigere enn vanlig, dagen etter låste den seg helt i et par minutter før den startet, og til slutt i går fikk jeg en fin blåskjerm under oppstarten. Etter iherdige gjennopprettingsforsøk bestemte jeg meg for å formatere.

Jeg bootet windows xp cd'en og installasjonsprogrammet startet, og jeg valgte formater harddisken. Men da den skulle legge inn installasjonsfilene på harddisken låste den seg på 11% ferdig.

Etter tre nye forsøk fikk jeg det endelig til, da dukket et nytt problem opp. Det gikk ikke å boote fra harddisken i det hele tatt, ingen feilmelding ingenting.

Da bestemte jeg meg for å prøve med en IDE harddisk (den første var SATA), det samme skjedde med den når windows installasjonsfilene ble lagt inn. Men denne klarte å boote og begynne å loade windows installasjonen, men plutselig:

c000021a

Session Manager Initialization avsluttet med status

0xc000026c (0x00000000 0x00000000)

"WTF!" lød det over hele huset, jeg prøvde igjen og igjen, men til ingen nytte. "Kunne det være harddiskene?" spurte jeg meg selv å testet de i den andre maskinen min, jeg oppdaget de funket perfekt. Jeg dunket hodet i veggen et par ganger og tenkte "Jeg kan jo spørre på HW foumet, folka der kan jo alt". Men først fant jeg ut at jeg kunne prøve en BIOS oppdatring.

Og siden det fortsatt ikke fungerer, spør jeg: "hva kan være galt?"

Har selv en mistanke om at det kan være hovedkortet, men har egentlig ikke peiling.

Den har fungert i et år nå uten problemer...

PC spesifikasjonene mine:

Athlon 64 2800+, MSI K8N Neo Platinum, 1024MB TwinMos minne, 80GB Western Digital (SATA) + 160GBMaxtor (IDE Ultra ATA/133) harddisker, XFX GeForce 6600GT

En ting til: hvordan er det garantien på PC komponenter fra komplett.no?

Endret av PC Bjørnen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fin pc... nesten lik min :p

Neida... fra spøk til revolver.. :yes:

Garantien på komplett er fin den :)

Fikk eit grafikkort som var standar overklokket :S

Sendte inn KUN kortet, og fikk helt nytt grafikkort med drivere

og DVI - VGA og hele dritten :p

Veldig bra...

Send mail til komplett, eller de beste ring komplett sin support... :yes:

Lenke til kommentar

CPU temperaturen er 45 grader celsius.

Jeg har nå prøvd å starte den med et annet skjermkort, men uten at det hjalp. Det eneste jeg ikke har mulighet til å kryssjekke er minnet, for den andre PC'en min er for gammel for det. Er det noe annen måte å teste det på?

Harddisken fungerer også, så det ser mer og mer ut som om det hovedkortet. Strømforsyningen er en NorthQ 4001 strømforskyning på 400W, så den burde holde til systemet mitt.

Endret av PC Bjørnen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...