Gå til innhold

Hibernation på Toshiba laptop

Anbefalte innlegg

Hepp.

Nettopp lagt inn Ubuntu på min Toshiba Satellite A10, og har prøvd litt på hibernation, men kommer liksom ingen vei. Hibernation-valget på GNOME-menyen ser ut til å sette maskina i dvale, men den vekkes ikke til live igjen, det ender med at jeg må skru den av, og på igjen.

Sett litt på toshset (verktøy for toshiba-laptoper), men hibernation/sleep on der gjør visst veldig lite. Det er vel acpi som brukes. Har også kikket litt på Ubuntu's sider og Google, men har ikke funnet noe særlig nyttig (mulig jeg er god til å lete, men dårlig til å finne) ;)

Noen som har noen pekepinn på hvor jeg kan lete, hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, jeg hadde det samme problemet på min toshiba satelitte series L. Fant ei nettside som sa at du skulle gjøre noe i grub for at den skulle «våkne» på rett måte. Finner ikke sida igjen da, men jeg prøvde det som stod der, uten at det hjalp.

Hvordan er det forresten med din "battery monitor", funker den? Det gjør den nemlig ikke hos meg, ettersom acpi støttes veldig dårlig på toshiba laptoper med phoenix bios. Det er dog håp i hengende snøre, et prosjekt på sf.net ser lovende ut, men det er ikke laga noen diff-filer for toshiba laptoper.

Lenke til kommentar

Litt herk og få det i gang, men funker fett når det først funker :)

have hibernate working on my Acer Aspire 1524WLMi Athlon 64. You just need to add:

resume=/your/swap_partition (which you can get from /etc/fstab)

to the vmlinuz line and then in the log out box, select hibernate.

Don't be fooled when it boots up to blackness... the screen is locked. When the disk has settled down, wiggle the mouse and it should ask for your password.

evnt:

https://wiki.ubuntu.com//HoaryPM

Lenke til kommentar

Høres lovende ut, skal prøves.

dabear: batterimonitoren fungerer helt fint den ;)

EDIT: da har jeg lagt til en enkel linje grub-configen, og det fungerer jo akkurat som beskrevet. Riktignok tar det lengre tid enn f.eks Windows (ja, jeg sammenligner :p) på å starte opp igjen, men det fungerer jo utmerket.

Endret av Izte
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...