Gå til innhold

Nå kommer "kyllingprosessoren" !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-07-26 19:26, Petterbw skrev:

ikke for å virke dum men har luft lite motstand??????


har et multimeter som vil si noe annet.



 

jo,, slik som jeg forstod det så skal de prøve å beuke andre "organiske" deler osv. til å fikse det.. var vel bønner osv som var nevnt i artikkelen. men når den kommer: hehe en del år til.. men at det kan bli kult ja:) det er jo et stort miljø problem oxo da som kan bli løst..

Lenke til kommentar

Har lest flere steder at luft har gode ledermuligheter, skjønner det ikke helt...men det er nok en ganske god stund til vi ser en slik CPU, om noensinne. Fordi det er et organisk materiale har kyllingfjær en veldig ujevn overflate, noe som ikke passer bra i slike avanserte komponenter. Dessuten vil jeg tro at kyllingfjær er altfor store til å lage en prosessor på størrelse med de vi har i dag, hvor lederne i komponenten har en tykkelse på 0,18 micron.

Lenke til kommentar

Quote:


Den beste lederen er som kjent luft, med så og si ingen motstand, men av hensynsmessige årsaker ville det blitt problematisk å produsere komponenter av luft


 

Dette er da bare vas!

Luft er faktisk den beste isolatoren...

Dette står i elektro-boken min...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-27 06:21, Gothiatek skrev:

Luft er ingen god leder i det hele tatt på grunn av den kjemiske sammensetningen men jeg mener å huske at oksygen var en god leder eller kanskje det var en av de andre stoffene luft er bygd opp av (correct me if i'm wrong)



 

 

Skjekk: http://www.washingtonpost.com/ac2/wp-dyn/A...A36816-2002Jul7

 

Følgende avsnitt:

 

"These signals travel faster in the presence of some materials than others. Air, for instance, allows the fastest movement of all, because it provides essentially no resistance. When traveling near solids, however, the movement tends to kick up opposing positive charges. These charges can distract the signal from completing its appointed rounds."

 

[ Denne Melding var redigert av: azidG på 2002-07-27 10:29 ]

Lenke til kommentar

Vet ikke hva disse menneskene har røykt, men ren luft leder ikke strøm, det er ingen frie ioner i tørr ren luft. For at noe skal lede strøm kreves det enten en sammensetning av kovalente bindinger(metall) eller et visst antall frie ioner(vann. Fjær har en proteinsammensetning som ligner den vi har i hår, og vil sannsynligvis ikke lede strøm i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-27 06:21, Gothiatek skrev:

Luft er ingen god leder i det hele tatt på grunn av den kjemiske sammensetningen men jeg mener å huske at oksygen var en god leder eller kanskje det var en av de andre stoffene luft er bygd opp av (correct me if i'm wrong)


 

Om oksygen leder bra veit jeg ikke ,men nitrogen lederbra når der er i flytende tilstand (0 Ohm).

 

Har jeg hørt...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-27 12:16, PumpAction skrev:

Quote:


Den 2002-07-27 06:21, Gothiatek skrev:

Luft er ingen god leder i det hele tatt på grunn av den kjemiske sammensetningen men jeg mener å huske at oksygen var en god leder eller kanskje det var en av de andre stoffene luft er bygd opp av (correct me if i'm wrong)


 

Om oksygen leder bra veit jeg ikke ,men nitrogen lederbra når der er i flytende tilstand (0 Ohm).

 

Har jeg hørt...

 

 

Flytende nitrogen leder heller ikke strøm. Du tenker på superledning som oppstår for enkelte keramiske materialer under nedkjøling med flytende nitrogen.

Lenke til kommentar

"These signals travel faster in the presence of some materials than others. Air, for instance, allows the fastest movement of all, because it provides essentially no resistance. When traveling near solids, however, the movement tends to kick up opposing positive charges. These charges can distract the signal from completing its appointed rounds."

 

please legg merke til "in the presence of". Fyren vil ikke skifte ut metallet som leder strømmen med kyllingfjær/luft, han vil skifte ut silikonet som er rundt metallet... tror jeg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...