Gå til innhold

Hjelp! MPX Notebook D900T starter ikke!

m0h0

Anbefalte innlegg

Booter fra windows-xp cd'en for å installere på nytt (er installert norsk xp fra før, vil installere den engelske ver.).Setup programmet starter helt fint å alt ser ut til å fungere utmerket. Men når setup er ferdig med å laste alle driverne finner den ikke harddisken/partisjonen. Står bare 'unknown disk'.

Det er da ikke mulig å hverken delete partisjonen eller opprette en. Forsøkte å trykke 'enter to install windows....' men da fikk pc'n en black-out og kom opp med følgende bluescreen:

A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

The problem seems to be caused by the following file: setupdd.sys

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

If this is the first time you have seen this stop error....bla bla bla....

If problems continue, disable or remove any newly installed hardware....bla bla bla etc..

Technical information:

*** STOP: 0x00000050 (0xE57A83F8 0x00000000, 0xF77D59A8, 0X00000002)

*** setupdd.sys - Address F77D59A8 base at F77AE000, DateStamp 41107c8f

Noen som har peiling på hva som er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var og hentet PC'en på Posten idag, og allerede er dette i ferd med å bli en skrekk historie :(

Fikk beskjed at det ikke var mulig å installere annet enn den versjonen av windows som følgte med notebook'en (MPX recovery cd, WinXP Home). Dette er jo tragisk! Når man bruker 30.000,- på en PC så FORVENTES det at det skal være mulig å konfigurere og installere programvare etter eget behov.

Eneste grunnen for at jeg valgte xp-home når jeg bestillte var pga prisen. Har nemlig kjøpt og betalt xp-pro engelsk versjon ved et tidligere tidspunkt og hadde jo selvfølgelig planer om å installere denne. Spør du meg, burde det vært valgfritt om man ville ha med programvare eller ikke.

I jobb sammenheng har jeg også behov for å logge meg på domain serveren og i tillegg å kunne bruke remote desktop, noe som ikke støttes i xp-home.

For å nevne andre problemer så er det ikke mulig å oppdatere NVIDIA driverene, har prøvd flere forskjellige både hos www.nvidia.com og www.laptopvideo2go.com; *Installasjonsprogrammet for NVIDIA fant ingen drivere som er kompatible med din gjeldene maskinvare*

Følgende programvare er blitt testet ut med tragisk utfall:

*3DMark05_v120 - Maskinen skrudde seg av etter drøyt 3 min

*Maya 6.0 - Maskinen skrudde seg av ved rendering

*World Of Warcraft - Maskinen skrudde seg av etter ca 5 min

*Battlefield 2 - Maskinen skrudde seg av nesten umiddelbart jeg joinet et game

(samtlige ganger dette skjedde, ble det heller ikke logget noe som helst i event viewer)

Temperatur problemer??

Testet forresten dette i forskjellige oppløsninger med samme utfall...

Mitt råd: STAY AWAY! :thumbdown:

Lenke til kommentar
Var og hentet PC'en på Posten idag, og allerede er dette i ferd med å bli en skrekk historie :(

Det med XP er definitivt tøys. I beste fall uvitenhet, i dårligste fall en ren løgn. Det kan dog hende de mener at Effekt (forøvrig norges mest verdiløse tech-support selskap; de har allerede fått pengene sine, så alle 'kunder' er rene utgiftsposter man helt bør hjelpe minst mulig; søk forumet) har i avtalen sin at de bare gir 'brukerstøtte' på den konfigurasjonen som er levert. Dette hindrer deg selvsagt ikke i å ha en reklamsjonssak ovenfor MPX. At man ikke kan installere XP er så definitivt en kjøpsrettslig mangel.

For meg høres det, som også Microsoftlenken i mitt første svar antyder, ut som du har RAM-problemer.

Når det gjelder drivere så prøv Sager 9860, eller en av de andre større OEMene som har modeller basert på samme Clevo D900T. Ellers så skal vel Omegadriverene være inf-moddet til å virke på GeForce Go.

Edit: Link.

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Nå har jeg kjørt Windows Memory Diagnostic i 8 timer, og den stod ennå og kjørte når jeg stod opp. Maskinen virket uhyggelig varm, men den hadde ikke skrudd seg av. Fikk heller ingen feilmeldinger. Hvorvidt dette programmet er det beste å kjøre vet jeg ikke?

Når det gjelder drivere så prøv Sager 9860, eller en av de andre større OEMene som har modeller basert på samme Clevo D900T. Ellers så skal vel Omegadriverene være inf-moddet til å virke på GeForce Go.

Fikk klart å oppdatere skjermkort driverene fra Alienware sine support sider (NVIDIA 7.6.5.0)

og for å få sletta alt på hardisken så er det et program som heter

pci_emaxx

bruk det da er du garantert og få tømt reigsterfileler og registret.

Kanskje jeg skal prøve dette programmet.

Kan noen forklare meg dette; startet opp maskinen med MPX's recovery cd for å se hva som skjedde da, fikk beskjed at alt ville bli tilbakestillt slik den var som ny.

Hvordan er det mulig å kjøre recovery fra en tom cd? :hmm:

Z:\>dir /s/a

Volume in drive Z is RECOVERY

Volume Serial Number is 9250-895D

File Not Found

Z:\>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...