Kanetheheatsink Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Hei! jeg har en Dell Dim. 8400 og planlegger å kjøpe nytt minne. Men er det plass/slots til mer minne? Jeg har ikke puttet inn noe, eller tatt ut noe siden jeg kjøpte den. og den har atm. 2x256mb minne. Mvh. Lasse Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 For det første så er det feilpost.. men tilbake til spørsmålet.. Mest sannsynlig så er det plass til en brikke til, med mindre Dell maskinene gjør hva som helst for å spare penger og hovedkortet bare har 2 slot'er til RAM.. men det er vel ikke verre enn å åpne opp å se hva det blir plass til vel? Lenke til kommentar
Kanetheheatsink Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Viste ikke helt hvor jeg skulle poste.. Passet liksom i begge. Da satser jeg på at det er en plass til. Hvor skal jeg sette inn minne når jeg får det? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Hvor skal jeg sette inn minne når jeg får det? Der det passer Som oftest finner du RAM-slotsene midt mellom CPU'en og 5,25"-plassene (hvis du da har et vanlig ATX miditower).. Lenke til kommentar
Kanetheheatsink Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Ja. Tror faktisk ikke man får andre størrelser fra Dell. da må man vel over til rackskap.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Dette har ingenting med kabinetter å gjøre. Flyttes fra "kabinetter" til "RAM / minne". Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Ja. Tror faktisk ikke man får andre størrelser fra Dell. da må man vel over til rackskap.. Andre størrelser innen hva? Lenke til kommentar
Kanetheheatsink Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 alt innen Kabinetter/holdere fra dell. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 alt innen Kabinetter/holdere fra dell. <kverulantmodus> Jeg tipper du får plass til ca 5-10 kilo med ram i et vanlig ATX-babinett fra Dell. Det er bare å stable brikkene godt det.. </kverulantmodus> Du mener vel hvilke og hvor mange minnebrikker du kan sette inn i hovedkortet? I så fall er det vel bare å åpne og sjekke antall ledige plasser. Brikkesettet forteller hvilke og hvor store minnebrikker hovedkortet støtter. Lenke til kommentar
Kanetheheatsink Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Dataen min står desverre veeldig dårlig plassert:/ kommer edit om et øyeblikk Lenke til kommentar
quickbeck Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Hva med og åpne å sjekke? *hint* Lenke til kommentar
Kanetheheatsink Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Som jeg sa, dataen står desverre veeldig dårlig plassert. Lenke til kommentar
quickbeck Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 (endret) Som jeg sa, dataen står desverre veeldig dårlig plassert. Se nå: 1. Skru av pcen din 2. Skru av PSUen bak på pcen 3. Bær pcen til et sted der du kan åpne den 4. Sjekk hvor mange RAM porter du har 5. Sett pcen på plass igjen 6. Sett i kontaktene 7. Skru den på 8. Kom inn her igjen og fortell EDIT - Hvilken RAM type bruker du? Endret 30. juni 2005 av quickbeck Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå