Mogge Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Noen som vet hva dette betyr?? Har nettop satt opp en ny pc med XP og med en gang man starter opp pc`en dukker dette opp etter den har scannet IDE drives noe som den også forøvrig bruker endel mer tid enn vanlig på. Tips?? Lenke til kommentar
arcade Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Dette henger mest sannsynlig sammen med RAID-kontrolleren (om du har dette). Om du skal ha disker på den, må du definere hva de skal stå som (RAID-0, 1 eller som frittstående disker). Prøv å gå inn i BIOS'en til RAID kontrolleren (Som oftest ctrl-a) Arcade Lenke til kommentar
Mogge Skrevet 26. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2002 Ja jeg har Raid på hovedkortet mitt. Men jeg bruker ikke RAIDEN enda. Har kun en harddisk for øyeblikket og har ikke behov for den atm. Men hva skal jeg gå i bios gjøre? Når jeg ikke har RAID på harddisken min, hva er vitsen å velge mellom 1 og 0 da? Lenke til kommentar
SunKing Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Du skal ha en jumper på hovedkortet ditt som tillater deg å disable RAID-kontrolleren så lenge du ikke bruker den. Den heter vel RAID_EN eller noe, avhengig av typen hovedkort. Sjekk manualen som fulgte med. Lenke til kommentar
Mogge Skrevet 26. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2002 Hm, jeg er ganske newbie, og skjønner egentlig ikke så veldig mye. Jumper til hvor? Jeg tror jeg har fått noen ekstra jumpere da jeg kjøpte hovedkortet. Dette er hovedkortet mitt: ASUS A7V33 hovedkort, Firewire, RAID, USB2.0 bla bla Er vel ikke vits å fortelle hva de andre speccsene er? Lenke til kommentar
SunKing Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Samme kort som mitt da. Hvis du ser i manualen din så skal du ha en jumper på hovedkortet (se på oversiktsbildet) som heter RAID_EN. Det er tre pinner med en svart jumper som står over to av dem. Den må du flytte til andre siden. Lenke til kommentar
Mogge Skrevet 26. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2002 Hm, jeg er ganske newbie, og skjønner egentlig ikke så veldig mye. Jumper til hvor? Jeg tror jeg har fått noen ekstra jumpere da jeg kjøpte hovedkortet. Dette er hovedkortet mitt: ASUS A7V33 hovedkort, Firewire, RAID, USB2.0 bla bla Er vel ikke vits å fortelle hva de andre speccsene er? Lenke til kommentar
Mogge Skrevet 26. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2002 [ Denne Melding var redigert av: Mogge på 2002-07-26 11:55 ] Lenke til kommentar
SunKing Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Jumperen står allerede på hovedkortet, du trenger bare å flytte den ett hakk. Sjekk manualen din og finn den som heter RAID_EN. Lenke til kommentar
bender Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Vel dette har en ganske grei løsning. I det ene hjørnet på hovedkortet er prossessor din festet. PÅ den motsatte siden er det en liten dipswitch som heter RAID_EN. Den er ca. 4 cm. fra IDE kontaktene dine. På denne kontakten er det tre punkter hvor en dip kortslutter to av punktenen. Bytt denne og meldingen skal forsvinne. Lykke til. Lenke til kommentar
Mogge Skrevet 26. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2002 Takk for tips, nå funker det :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå