kilogram Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Microsoft vil kjøpe Claria The New York Times melder at Microsoft nå er i forhandlinger med eierne av selskapet Claria, kjent for å produsere adware, om å kjøpe selskapet. Les artikkelen her Lenke til kommentar
G Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 At kritikken kommer er lett å forstå. Mange muligheter med et slikt oppkjøp. De kan forstå spionprogrammer bedre og forbedre sin antispionprogramvare, eller de kan misbruke det for å tjene mer penger. Sammenlikning med storebror ser deg er kanskje aktuellt det også. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Kjøper M$ for å fortsette virksomheten så fjerner jeg all bill-ware på pcen. Kjøper M$ for å legge ned Claria, så beholder jeg litt bill-ware. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Vil for eff ikkje ha ein masse spiondritt på maskina heile tida. Er jo derfor ein må ha ad-aware. Gator (Claria) er noko dritt som ikkje høyrer heime noko stad. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Hvis M$ vil ta over Claria(Gator) sin virksomhet, så vil det være litt merkelig med antispionprogram fra M$. Og så kommer M$ med følgende reklame: "Kjøp M$ antispyware for å beskytte deg mot oss!". (Eller er det noe helt annet som er ment her??) Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 (endret) Dette er direkte skuffende av M$. Så enkelt er det. Jeg anser Claria/Gator/Gain/hva de nå måtte velge å kalle seg for, å være en direkte intrengning i privatlivet. At M$ velger å ta over dette selskapet, selv om det måtte ende med forsøk, styrker overhode ikke mitt syn på M$. Derimot styrker det min motivasjon til å forsøke å emigrere til et Linux-basert OS. Endret 1. juli 2005 av Ernie. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 ...Kjøper M$ for å legge ned Claria, så beholder jeg litt bill-ware. Vel om det er taktikken fra MS, å kjøpe alle spyware produsenter kan det bli en dyr afære. Og baksiden av medaljen er at den oppmunterer til oppstart av nye spyware selskaper, så de kan tjene penger på å bli oppkjøpt av MS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå