leroymidnor Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Hei Har i det siste opplevd at min windows 2000 server restarter seg hver kveld ( dette har skjedd de 5 -6 siste kveldene) Hvordan hindrer jeg at serveren restarter seg automatisk? Den skal kun restarte seg på min kommando.. mvh Anders Lenke til kommentar
T2000 Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Hei... Har du sjekket logger i windows server. Hadde et problem med trojaner som infiserte serveren min, og kjørte lsass.exe i full cpu og dermed restartet serveren "unødvendig". Eksempelvis kan evt svar finnes ved søk på nettet hvis du har en feilkode; hos meg var det "error code 128" og jeg fant svar her:http://www.techzonez.com/forums/archive/index.php/t-11268.html Serverloggen bør uansett gi svar på hvilken prosess som initierer restart. -TD Lenke til kommentar
enl Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Har hatt det samme problemet, men etter å ha kjørt memtest 86, viste deg seg at den ene minnebrikken var synderen. Men som T2000 nevner, kan det vært lurt å sjekke tjenestene som kjører samt sjekke for trojanere. Innlegg 1000 Lenke til kommentar
LordAndy Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Kan problemet tenkes å ha noe med Automatisk oppdatering (Windows Update) å gjøre ? Satte for en tid tilbake siden opp en windows 2003 server, og der valgte jeg bevisst å angi at automatiske oppdateringer skal lastes ned automatisk, men ikke installeres automatisk, akkurat pga. automatisk restart problematikken Worth a try Lenke til kommentar
roac Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Kan problemet tenkes å ha noe med Automatisk oppdatering (Windows Update) å gjøre ? Satte for en tid tilbake siden opp en windows 2003 server, og der valgte jeg bevisst å angi at automatiske oppdateringer skal lastes ned automatisk, men ikke installeres automatisk, akkurat pga. automatisk restart problematikken. Det pleier ikke komme oppdateringer som krever restart så hyppig, så personlig tviler jeg på at det er dette som er problemet, men som du sier: Det kan være verdt et forsøk. Hvis problemet er automatiske oppdateringer så er det sannsynligvis en oppdatering som feiler, uten at jeg har vært borti det noen gang. Lenke til kommentar
kamus Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Det er klart at det kan være en oppdatering som feiler, men da ville det ha kommet opp i loggene på servern. Lenke til kommentar
Dumle129 Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Hadde samme problem med en HP ML 350 server. Prøv å oppdatere bios og drivere samt kjør alle windows update. Dette løste restart problematikken for min del. Lenke til kommentar
surrehue Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Du har ikke lagt inn et script/eller den som installerte maskinen som ligger på scheduled task? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå