satadata Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 (endret) Jeg har en bærbar pc her som ikke vil starte i xp, og xp-cd'en klarer heller ikke å reparere den xp-installasjonen som ligger på maskinen. Dette skjer: Skjermen med oppstartsvalg dukker opp, men uansett hva jeg velger, så blir den bare "hengende"... Ingen blåskjerm, ingen ting... Jeg ser en utvei, og det er å installere xp på nytt... men her kommer problemet: Jeg får opp at det er fare for at "Mine dokumenter" - mappen kan bli slettet...!?! På denne maskinen ligger selvfølgelig alle vitale data -- ja du gjettet riktig -- under "Mine dokumenter" !!! Så om denne mappen virkelig slettes ved reinstallasjon, så må jeg droppe den løsningen... Og formatering er altså da helt utelukket!!! Noen som har erfaring med dette? Vil "Mine dokumenter" slettes?? Eller kanskje noen som har andre forslag til løsning? Eller kanskje forlsag til hva som kan være galt? Please help!! Endret 1. juli 2005 av satadata Lenke til kommentar
nree Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 1. Instaler Windows i tilleg til den gamle 2. Velg ein annen mappe ein den gamle windows instalasjonen f.eks WINXP 3. Ikke formater noe som helst... Da skal ingenting bli slettet... Lenke til kommentar
satadata Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Hmmm....okey.... det er to partisjoner på disken, så xp på d-disken kunne være et alternativ... men; vil den da boote i den nye xp-installasjonen? Lenke til kommentar
nree Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 (endret) Da skal den nye XPen legge seg inn i i boot.ini på vanlig måte altså den skal kunne boote helt normalt fra den som den gamle... EDIT: Leif Endret 30. juni 2005 av goggen90 Lenke til kommentar
satadata Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2005 Takker så mye, har fått installert xp på nytt, og 98 % av datafilene ble reddet. Ser nå ut til at vi har fått rettet opp feilene som var på disken, maskinen går endelig som den skal igjen!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå