frg Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 jeg har installert apache fra kildekode og alt virker som det skal, men hvordan skal jeg få apache til å starte automatisk ved oppstart av linux? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Kjem an på distribusjon. Var det nødvendig å legge inn Apache frå kildekode? Lenke til kommentar
frg Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 nei må ikke - bruker ubuntu. Men jeg hadde lyst å legge inn fra kildekode. Kunne selvfølgelig ha brukt apt-get... men... Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Mange distroar har ein eigen fil som du kan putte kommandoar i, som køyrast etter alle dei andre init-scripta. Om Ubuntu har det veit eg ikkje. Ellers må du nesten lage eit init-script og lage symlinks i /etc/rc.X (den runlevel du brukar) Lenke til kommentar
olear Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Da får du lage deg et oppstartsskript. Start: apachectl start (1.3.x) apache2ctl start (2.x) Stop: apachectl stop (1.3.x) apache2ctl stop (2.x) Restart: apachectl restart (1.3.x) apache2ctl restart (2.x) Se på andre oppstartsskript for å finne ut hvordan du gjør det. Lenke til kommentar
frg Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 prøvde å installere apache med apt-get install apache2. Men hvordan får jeg avinstallert det igjen. Har prøvd med apt-get remove .... og apt-get --purge remove ..... men apache er der fortsatt.... Lenke til kommentar
frg Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 gikk ikke - er der fortsatt... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 gikk ikke - er der fortsatt... kildekode eller apt-versjonen? Lenke til kommentar
frg Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 (endret) det var apt-versjonen. Har foresten følgende løsning på auto-oppstart av apache fra kildekode: kopier apachectl til init.d-mappen update-rc.d apachectl defaults Endret 30. juni 2005 av frg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå