sluffy Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Jeg var i banken (DnB Nor) i dag, og tenkte jeg skulle få fatt i et Visa-kort, slik at jeg kan bli kvitt leke-Visaet jeg har nå. Da anbefalte damen bak skranken meg å oppgradere til Total Student, noe som innebar at jeg også fikk Mastercard. For at jeg skulle få dette mesterkortet måtte de gjennomføre en kredittvurdering på meg. Så jeg ble litt nysgjerrig på hva det egentlig innebærer. Og har jeg noen som helst sjangs på å bli vurdert kredittverdig? Inntekten min er ikke akkurat noe å skryte av (under 20 000,- i året). Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Ja, du blir vurdert kredittverdig. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Full helsesjekk med urinprøve.. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Full helsesjekk med urinprøve.. Full helsesjekk, sa du? Lenke til kommentar
svamp Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Telenor foretok visst en kredittvurdering av meg når jeg fikk ny mobil (), og tror ikke de gjør annet enn å sjekke om du har vært slem (lånt penger og ikke betalt dem tilbake, har stor gjeld, slurvet med frister, fått inkasso osv) Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Nå har jeg bare søkt om kreditt opp til 5000,-, så det er vel ikke det vanskeligste å få innfridd. Får bare håpe der går fort, og at jeg får de kortene jeg vil ha før jeg reiser på ferie. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 @sluffy: Pft, dropp hanskene sier nå jeg.. Må ha litt friksjon.. Da vi bestilte ADSL i leiligheten der jeg studerer, ble det foretatt en kredittvurdering av den som står som eier av ADSLen. Det samma gjaldt hos Thorn når vi skulle leie oppvaskmaskin.. Man skal vel få beskjed via Posten at man har blitt foretatt vurdering av, samt hvem som har foretatt den.. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 De ser vel også på at du ikke har noen tidligere anmerkinger og slikt. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Må man være gammel for å få mastercard? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Kjempegammel. Hele 18 år. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Kan jeg ha det hvis faren min skriver under? Unnskyld for ot, men har alltid lurt på det. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 ja, tror det er lov å bruke fars kreditt-kort. Men da er det offisielt ikke ditt da... Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Du kan vel strengt tatt ikke bruke andres kredittkort siden du må skrive under hver gang du bruker det.. men kanskje du kan ha et kredittkort som går på hans kreditt i ditt navn? Lenke til kommentar
svamp Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Hva skal tenåringer med kredittkort? Det er vel ikke lurt å bruke penger man ikke har. Lenke til kommentar
enden Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 En vanlig kredittsjekk går ikke på annet enn å sjekke om man har betalingsanmerkninger, og om man har hatt positiv inntekt siste år. Skal man ha kreditt av en viss størrelse kan en kredittsjekk også innebære prøving av inntekt mot kredittbeløpet. For Student Total mener jeg å huske at maksgrensen er 15.000. Du starter med 5.000, men blir tilbudt høyere grense dersom du bruker kortet uten å pådra deg betalingsanmerkninger. Svamp: Tenåringer trenger faktisk ikke bo hjemme hos mamma og pappa, og når man studerer er det greit å ha litt reservepenger på lager dersom man havner i en knipe. Dessuten er mastercard en genial oppfinnelse så lenge man bare har økonomik vett nok til å bruke det riktig Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Maksgrensen er 25 000,-. Men så lang opp vet jeg ikke om jeg vil engang, hvertfall ikke nå. Jeg trenger egentlig ikke dette kortet, med får det fordi det er med i pakken. Kommer sikkert ikke til å bruke det, med mindre det er krise heller. Liker egentlig ikke tanken på å bruke penger jeg ikke har, men siden man får en regning en gang i måneden, pålydende det man har brukt, er det ganske greit, spesielt siden det ikke kommer renter på det hvis jeg betaler med en gang. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Forresten, kom til å tenke på det: Har ikke vanlig visa classic noe som heter "nødkreditt"? Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 (endret) Det vet jeg ingenting om, jeg vet bare at jeg får noe greier med nødkontanter, og nødbillett. Hvis noe skjer, ett eller annet sted jeg er. Men om dette er VISA eller banken som lokker med, vet jeg ikke. svamp, nå har jeg lurt en stund på hva avataren din skal forestille, har du lyst å fortelle det? Endret 30. juni 2005 av sluffy Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Ikke som jeg har hørt om. Er ikke mastercard forresten gebyrfritt? Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Gebyrfritt i Norge. Kommer noe valuta-greier hvis du bruker det i utlandet. Det er også rentefritt hvis du betaler regningen i ett, og ikke deler den opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå